cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Lekkie i przyjemne

Polacy nie należą do narodów czytających dużo książek, a jeśli już sięgają po lekturę, to najchętniej w czasie wakacyjnego wypoczynku, wybierając przede wszystkim literaturę popularną – romanse, powieści obyczajowe, fantasy i kryminały. Oferta książkowa Kolportera wydaje się wprost idealna na urlop.

W ofercie wybranych saloników prasowych są książki dla dorosłych i dla dzieci (Fot. Rafał Sabat)
W ofercie wybranych saloników prasowych są książki dla dorosłych i dla dzieci (Fot. Rafał Sabat)

Od Kinga po romans
Książki w ofercie sieci handlowych Kolportera – blisko dwustu saloników prasowych i salonów Top-Press znajdują się od grudnia 2011 r. Średnio dostępnych jest około 300 tytułów, co miesiąc pojawia się 50 nowości. Książki dostarcza firma dystrybucyjna Platon, są to tytuły z tak znanych wydawnictw jak Rebis, W.A.B., Znak, Prószyński i S-ka, Wydawnictwo Literackie, Sonia Draga czy Ameet.
W ostatnich miesiącach szczególną popularnością wśród klientów saloników cieszyły się powieści Stephena Kinga, m.in. „Stukostrachy”, „Łowca snów” i „Miasteczko Salem”. Wzięcie mają również romanse autorstwa Danielle Steel, kryminały Camilli Lackberg, książki Paulo Coelho, Carlosa Ruiza Zafona i Richarda Paula Evansa. Ze stałym zainteresowaniem spotkają się publikacje dla dzieci, a wybór jest spory: wiersze Juliana Tuwima, Marii Konopnickiej i Jerzego Ludwika Kerna, baśnie Andersena, wybory bajek. Do tego wszelkiego rodzaju książki z przepisami kucharskimi i poradniki fitness.
– Te i podobne tytuły będą się dobrze sprzedawały również w wakacje, przy czym dodatkowo zwiększy się popyt na mapy samochodowe i rozmówki obcojęzyczne – uważa Urszula Jurkowska z Departamentu Sieci Własnej Kolportera. – Książka w salonikach jest towarem impulsowym, klient kupuje ją przy okazji innych zakupów, pod wpływem impulsu, zaintrygowany tytułem, tematyką czy okładką, albo namówiony przez towarzyszące mu dziecko. Dla klienta istotna jest również cena, a nasze propozycje to przede wszystkim tanie wydania kieszonkowe – dodaj.
 
Serie, kolekcje, sagi
Książki do sieci saloników i Top-Pressów oraz innych niezwiązanych z Kolporterem punktów handlowych dostarcza również Departament Dystrybucji Prasy Kolportera. Są to przede wszystkim tytuły publikowane przez wydawnictwa prasowe (G+J Polska, Ringier Axel Springer, Agora , Egmont), często całe serie wydawnicze. Np. „Polityka” wspólnie z wydawnictwem W.A.B. już po raz ósmy na wakacje przygotowały serię „Lato z kryminałem”, na którą składa się sześć świetnych powieści kryminalnych: „Niespokojny człowiek” Henninga Mankella, „Za wszystko trzeba płacić” Aleksandry Marininej, „A na imię jej będzie Aniela” Marcina Wrońskiego, „Pod Zawianym Kaczorem” Marthy Grimes, „Pole krwi” Denise Miny i „Jezioro” Arnaldura Indridasona. W sam raz do czytania na plaży i pod gruszą.
Z kolei 16 lipca na półkach saloników prasowych pojawi się nowa saga Trude Brænne Larssen „Wilcze Oczy”, której dystrybutorem jest Ringier Axel Springer Polska. Cykl porównywany jest z popularną „Sagą o Ludziach lodu”. Kolejne tomy (wszystkich będzie 52) będą się ukazywały co wtorek. Pierwszy tom będzie można kupić za 0,60 zł, pozostałe za 9,99 zł. Aktualnie w sprzedaży jest również saga „Tajemnica Wodospadu” tego samego wydawnictwa, natomiast w lipcu i sierpniu do dystrybucji wejdą książki z cyklu „Fakt poleca” – będą to pozycje poradnikowe i edukacyjne w cenie 9,99 zł.
GK

Dodaj komentarz