cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

„Dobra Prasa!” na nowy rok

Rozmowa z Piotrem Ludwickim, dyrektorem ds. dystrybucji i obsługi klienta w Wydawnictwie Bauer.

Piotr Ludwicki Fot. Bauer

Początek roku i kolejna nowość z Wydawnictwa Bauer. Co tym razem wymyśliliście? 

– To prawda, w wydawnictwie jak w drukarni – nie ma czasu na przestoje (śmiech). Tym razem dyskutując o zaletach i wciąż znaczącej pozycji prasy na rynku wpadliśmy na pomysł stworzenia znaku, który wyróżniał będzie nasze tytuły na półce, jednocześnie stanowiąc niejako podpowiedź dla wszystkich czytelników, ale także co bardzo ważne sprzedawców.  Od lutego, na okładkach wszystkich naszych magazynów pojawia się nowy znak. To nasz nowy znak jakości. Nazwaliśmy go: „Dobra Prasa!”.

Znak jakości? Czemu ma służyć? Czytelnicy czytają chyba to, co lubią?

–Tak, czytają, to, co lubią, ale często też szukają wskazówek. Tak było zawsze, zresztą sama kompozycja okładki, tytuły, zapowiedzi, to wszystko zachęty dla czytelników, które mają ich skłonić do sięgnięcia właśnie po ten tytuł.  Ale teraz doszło coś innego, sytuacja na rynku prasy gwałtownie się zmieniła. W 2022 zamknięto wiele tytułów wydawanych przez inne wydawnictwa, właśnie kończą się sprzedawać ich ostatnie numery. Zarówno sprzedawcy, jak i czytelnicy (czyli szersza grupa, bo sprzedawcy na pewno też czytają nasze tytuły) stają przed wyborem – czym zastąpić znikający magazyn? Skąd czerpać wartościowe informacje i porady dotyczące na przykład prowadzenia domu, kulinariów, pielęgnacji ogrodu, nowinek motoryzacyjnych itp.? A my wydajemy przecież wiele tytułów o zbliżonej tematyce oraz strukturze, co te ostatnio zamknięte przez inne wydawnictwa! Musimy tylko o tym poinformować, zwrócić uwagę naszych partnerów – sprzedawców, i oczywiście samych czytelników.

I sam znak „Dobra prasa!” wystarczy?

– Nie, to tylko wskazówka. Oznaczenie naszych tytułów znakiem jakości „Dobra Prasa!” podpowiada czytelnikom, że to wszystko czego szuka w prasie znajdzie w naszych tytułach i to w najwyższej jakości. Przygotowaliśmy też szeroką kampanię informacyjną, która pokazuje, po które magazyny warto sięgać. Prezentujemy w niej całą naszą szeroką ofertę. No i – przede wszystkim – liczymy na profesjonalizm sprzedawców, naszych partnerów, oni znają nasze tytuły jak mało kto i wiedzą, że bez cienia wątpliwości mogą je polecać!

To międzynarodowa akcja?

– Nie, wymyśliliśmy ją tu w Polsce, a pomogli nasi fantastyczni pracownicy: zorganizowaliśmy wewnętrzny konkurs, w którym zwyciężyły dwie utalentowane koleżanki. Jedna, Monika Łacmańska-Bycyk  wymyśliła hasło, druga, Anna Wydra ubrała je w atrakcyjną wizualnie formę.

Na co liczycie? Na wzrosty sprzedaży? 

– Wzrost sprzedaży każdy wydawca powita z radością, ale w tej inicjatywie chodzi o to, aby podkreślić to, że pasa to wciąż dobre, sprawdzone i wartościowe źródło informacji i rozrywki. Chcemy też pomóc sprzedawcom i podpowiedzieć czytelnikom, które magazyny zasługują na zaufanie, które prezentują treści najwyższej jakości.

Co jeszcze Wydawnictwo Bauer szykuje na ten rok?

– Dużym powodzeniem cieszą się nasze wydania specjalne poszczególnych tytułów. W zeszłym roku opublikowaliśmy ich aż 227. W tym roku również je przygotujemy, ale to nie wszystkie nowości, zbyt wiele jednak zdradzać teraz nie możemy 😊.