cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

„Nasz Kolporter” przed wyborami

15 października wybierzemy posłów i senatorów, powierzymy którejś z partii rządy na kolejne cztery lata. Za nami kampania wyborcza, podczas której wszystkie partie były zgodne w jednym – zachęcaniu do udziału w wyborach. Znaczącą rolę w tym wielkim mobilizowaniu społeczeństwa odgrywały oczywiście media.

W ostatniej dekadzie aż ok. 40-45 proc. dorosłych Polaków deklarowało, że polityka nie interesuje ich w najmniejszym stopniu. Proces ciągłej edukacji obywatelskiej wydaje się więc wręcz konieczny. Jego realizacja jest w zasadzie niemożliwa bez udziału mediów. Czy prasa bierze aktywny udział w edukowaniu społeczeństwa? Jaka jest dziś jej rola w rozwoju świadomości społeczno-politycznej obywateli? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć  w artykule „Czas wyborów”, który jest głównym tematem październikowego wydania „Naszego Kolportera”.

Polecamy także artykuły:

„Prasa wspiera seniorów” – Stymulowanie mózgu, jego swoisty trening, to dla seniorów naturalna metoda ochrony przed demencją. Pomocna okazuje się prasa, która dostosowuje swoją ofertę do coraz starszego społeczeństwa.

 „Gdzie ci mężczyźni?” – Są w mniejszości, żyją krócej, są gorzej wykształceni. Mężczyźni. W Polsce coraz wyraźniej oddają pole kobietom. Podobny trend można zaobserwować również w innych krajach europejskich. Polskich panów wyróżnia na niekorzyść jednak jeszcze jeden parametr – zdecydowanie mniej niż panie czytają, zarówno książek, jak i prasy.

„Pół wieku >>W drodze<<” ­– Październik 1973 roku. Polska remisuje sensacyjnie z Anglią na stadionie Wembley i awansuje do finałów piłkarskich mistrzostw świata, dominikanie obchodzą 750-lecie swojej obecności w Polsce, a w Poznaniu debiutuje „W drodze”. Miesięcznik poświęcony życiu chrześcijańskiemu, który w tym roku obchodzi jubileusz 50-lecia.

„Walczą o wolność” – Reporterzy bez Granic (po francusku Reporters Sans Frontières, RSF) to międzynarodowa organizacja pozarządowa, założona w 1985 r. we francuskim mieście Montpellier. Jej celem jest obrona wolności prasy i ochrona źródeł dziennikarskich na całym świecie.

W październikowym numerze ponadto: nowości prasowe, statystyki prasowe i handlowe, krzyżówka, psycholog radzi, gwiazda numeru, quiz wiedzy ogólnej oraz horoskop.