cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Od Redaktora

PAŹDZIERNIK 2020

Szanowni Państwo,

tematyka zdrowotna była w prasie zawsze jedną z „topowych”, ale ostatnie miesiące spowodowały, że stała się wręcz priorytetową. Światowa pandemia, która przechodzi różne fazy, ale niezmiennie nam towarzyszy i zmienia nasze życie, to dziś temat numer jeden dla wszystkich mediów. Zdrowie stało się przedmiotem troski praktycznie wszystkich, a pisanie o zdrowiu – swego rodzaju misją, o potężnym znaczeniu społecznym. Potwierdzają to wydawcy czasopism specjalizujących się w tematyce zdrowotnej, z którymi rozmawialiśmy. Ich opinie, uwagi, ale także bezcenne wskazówki jak dotrzeć do właściwych i wiarygodnych treści prezentujemy w artykule „Czytelniku, lecz się mądrze!”.

W tym numerze rozpoczynamy też cykl „Prasa ma siłę”, w którym będziemy prezentować rozmowy z wydawcami na temat rynku prasowego. Jak może wyglądać prasa za 5, 10, 15 lat? Jak rozwijać czytelnictwo? Z jakimi wyzwaniami mierzą się wydawcy gazet i czasopism? To tylko niektóre z pytań, na które postaramy się wspólnie znaleźć odpowiedzi. Nasz cykl rozpoczyna rozmowa z Alexem Sorgiem, prezesem Burda Media Polska sp. z o.o.; tytuł wywiadu – „Prasa buduje wiarygodność”.

Kontynuujemy również nasz cykl jubileuszowy, związany z 30-leciem Kolportera. W poprzednich numerach naszego miesięcznika prezentowaliśmy szczegółową historię firmy.  Tym razem pokazujemy jej normalny dzień pracy, choć raczej należałoby powiedzieć dobę pracy, ponieważ Kolporter działa praktycznie 24 h.  Stąd tytuł artykułu – „Firma, która nie śpi”.  Pokazujemy w nim jak „od kuchni” wygląda cały proces dystrybucji, co dzieje się z prasą po opuszczeniu drukarni i jak wygląda jej droga do czytelnika.

Zachęcam również do lektury artykułu poświęconego „Charlie Hebdo”. To francuskie czasopismo jest dziś znane na całym świecie, za sprawą dramatycznego ataku terrorystycznego sprzed 5 lat. Islamscy ekstremiści zabili kilkunastu dziennikarzy i rysowników. Ale czasopismo nie zmieniło swojej linii – jest dziś przykładem medium, które za swoje przekonania zapłaciło najwyższą cenę i mimo to pozostało im wiernym. Tytuł artykułu: „Charlie Hebdo”: Nigdy nie przestaniemy!”.

Zapraszam do lektury.

Dariusz Materek redaktor naczelny
dariusz.materek@kolporter.com.pl

Zobacz wrześniowy numer „Naszego Kolportera”

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera” są dostępne tu

 

WRZESIEŃ 2020

Szanowni Państwo,

nowy rok szkolny, który rozpoczął się przed kilkoma dniami, będzie z pewnością wyjątkowy i trudny dla wszystkich – nauczycieli, uczniów, rodziców. Koronawirus zmienił w zasadzie wszystko w życiu każdego z nas, ale to właśnie szkolne społeczności odczuwają teraz najmocniej jego wpływ na rzeczywistość. Szkoła 2020, szkoła czasu pandemii to całkowicie nowe środowisko – bez wątpienia trudne dla wszystkich, którzy je tworzą.

W tak specyficznych warunkach szczególnego znaczenia nabiera prasa, która wspiera proces edukacji. Czasopisma dla uczniów i nauczycieli, ukazujące się na naszym rynku stanowią bardzo dobre uzupełnienie programów nauczania,  urozmaicają lekcje, dostarczają unikalnych treści, a jednocześnie zapewniają najmłodszym czytelnikom rozrywkę. Mają być atrakcyjne dla dziecka, ale jednocześnie użyteczne dla nauczyciela. Ich treść bardzo często wiąże się z programami szkolnym, a redakcje współpracują z psychologami, metodykami, pedagogami. Posiadają określone walory edukacyjne i wychowawcze, a przy tym zachęcają młodego odbiorcę do czytania. To wartości trudne do przecenienia. Jak widzą dziś swoją rolę wydawcy czasopism edukacyjnych? Z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć? Jakie tytuły warto zarekomendować uczniom, a jakie nauczycielom? Spróbowaliśmy odpowiedzieć na te pytania w artykule „Gazeta do tornistra”.

O wyjątkowych tytułach specjalistycznych piszemy także w artykule „Wojsko na łamach”. To przegląd czasopism zajmujących się szeroko pojętą tematyką wojskowości. Okazuje się, że dziś na naszym rynku ukazuje się ich całkiem sporo, a co najważniejsze – mają bardzo lojalną grupę wiernych czytelników. Zarówno współczesność polskiego wojska, jak i jego historia to tematy interesujące nie tylko ludzi związanych zawodowo z armią. A czasopisma zajmujące się tą tematyką, przygotowywane przez zespoły ekspertów, dostarczają unikalnej wiedzy m.in. na temat przemysłu obronnego i polityki obronnej czy najnowszego sprzętu wojskowego. Z pewnością warto poznać bliżej ten bardzo ciekawy segment rynku prasowego.

Dariusz Materek redaktor naczelny
dariusz.materek@kolporter.com.pl

Zobacz wrześniowy numer „Naszego Kolportera”

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera” są dostępne tu

 

SIERPIEŃ 2020

Szanowni Państwo,

„Gospodarka, głupcze” – tym hasłem w 1992 r. Bill Clinton przekonał Amerykanów do swojej kandydatury i został 42. prezydentem Stanów Zjednoczonych. Recesja, która dotknęła w tamtym okresie USA była na tyle dotkliwa, że obywatele uznali prymat gospodarki nad wszystkim innymi aspektami funkcjonowania państwa.  Dziś, gdy cały świat przeżywa poważne trudności ekonomiczne z powodu szalejącej pandemii hasło B. Clintona zyskuje ponadczasową aktualność.

Czy prasa może wspierać gospodarkę? Z pewnością tak – przede wszystkim pomaga w zrozumieniu wielu procesów i mechanizmów, które są równie ważne, co skomplikowane. A dotyczą w mniejszym lub większym stopniu każdego z nas. Co więcej – fachowa prasa współtworzy i kreuje gospodarkę, jest z nią w stałej symbiozie.  Jak ten proces wygląda od kuchni? Poprosiliśmy o opinię na ten temat przedstawicieli kilku gazet i czasopism typowo ekonomicznych oraz tych, w których tematyka gospodarcza zajmuje ważne miejsce.  O specyfice swojej pracy mówią w artykule „Prasa uczy jak pływać w gospodarczym oceanie”.

O tym jak ważnym medium jest prasa, nie tylko zresztą gospodarcza, dla polskich przedsiębiorców piszemy natomiast w artykule „Biznes lubi czytać”. Omawiamy w nim wyniki bardzo wnikliwej analizy Polskich Badań Czytelnictwa, które sprawdziły m.in. jak pandemia wpłynęła na czytelnictwo prasy przez biznesmenów, po jakie tytuły sięgali i sięgają najczęściej, czego poszukują w gazetach i czasopismach. To bardzo ciekawe i ważne dla całego rynku prasowego badanie pokazuje, że – wbrew powszechnym stereotypom – dzisiejszym czytelnikiem prasy nie są głównie osoby starsze, wykluczone cyfrowo. Młodzi, dobrze wykształceni i zamożni przedsiębiorcy to dziś jedna z aktywniejszych czytelniczo grup, zauważająca znaczący wpływ kupowania prasy na budowanie pozycji społecznej. Warto poznać ich opinie i motywacje.

Dariusz Materek redaktor naczelny
dariusz.materek@kolporter.com.pl

Zobacz sierpniowy numer „Naszego Kolportera”

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera” są dostępne tu

LIPIEC 2020

Szanowni Państwo,

lubię tabloidy, czytam, szanuję i doceniam – takie wyznanie trudno dziś znaleźć w opiniach na temat rynku prasowego. Tabloidy zdecydowanie łatwiej krytykować, potępiać, wyśmiewać. Fakt – są skandalistami, lubią sensacje, plotki, sami często je kreują. Fakt –  to i owo mają na sumieniu,  zapędzają się czasem zbyt daleko, przegrywają procesy i bywa, że przepraszać. Fakt – nadmierna ekspresja, celowe przerysowania w tytułach i artykułach czasem budzą śmiech. Ale ocena wyłącznie w oparciu o te fakty byłaby niepełna i krzywdząca.

Bo z drugiej strony musimy mieć świadomość, że chodzi o najpoczytniejsze tytuły prasy codziennej, które codziennie kupuje kilkaset tysięcy Polaków, a czyta co najmniej dwu–, trzykrotnie więcej.  Mówimy więc o mediach o ogromnej sile przekazu. Co więcej – świadomych tej siły i umiejętnie z niej korzystających. To na tyle ciekawa i ważna część rynku prasowego, że postanowiliśmy spróbować się przyjrzeć bliżej ich specyfice, spojrzeć na historię i pokazać genezę powstania.

Jest coś, co mnie osobiście imponuje w tabloidach. To bardzo silna więź z czytelnikiem, konsekwencja w budowaniu z nim relacji, doskonałe „czytanie” jego upodobań i pochylanie się nad problemami. Co ważne – skuteczne, nie ograniczające się jedynie do opisania danej osoby, zdarzenia, sytuacji. Redakcje tabloidów, korzystając ze swojej siły oddziaływania, „załatwiają” setki spraw zwykłych ludzi. Nie sposób tego nie docenić. Dlatego – przyznaję – szanuję tabloidy. I czytam w miarę regularnie.

W tym numerze „Naszego Kolportera” prezentujemy również czasopisma, po które najchętniej sięgamy w czasie wakacji. To ciekawy zestaw tytułów, a ich wydawcy na tegoroczne letnie miesiące zapowiadają kilka niespodzianek dla swoich czytelników. Warto zapoznać się z tymi propozycjami – bez względu na to, czy planujemy wyjazd, czy jesteśmy zwolennikami domowego wypoczynku. Bo dobra lektura to zawsze przyjemne uzupełnienie urlopu.

Dariusz Materek redaktor naczelny
dariusz.materek@kolporter.com.pl

Zobacz lipcowy numer „Naszego Kolportera”

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera” są dostępne tu

CZERWIEC 2020

Szanowni Państwo,

w czasie pandemii ponad połowa z nas czytała więcej gazet i czasopism – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska.  Mimo to w przestrzeni publicznej pojawiają się w ostatnich tygodniach opinie, że rynek prasowy wyjątkowo dotkliwie odczuł skutki pandemii.

Skąd te alarmistyczne opinie? Przede wszystkim z błędnego – w mojej ocenie – postrzegania rynku prasowego. Albo wręcz z nieznajomości jego specyfiki. Dla wielu oceniających prasa to wyłącznie nośnik informacji, a to zawęża jej postrzeganie praktycznie wyłącznie do dzienników. Tymczasem dziś rynek prasowy tworzą w znacznym stopniu zupełnie nowe produkty – kolekcje, albumy, wydawnictwa okolicznościowe, produkty okołoprasowe. Rynek prasowy to także np. krzyżówki, które w okresie pandemii zanotowały wzrosty sprzedaży. To czasopisma religijne, dla których ten czas był wyjątkowo trudny z powodu zamknięcia kościołów, ale których czytelnicy wyraźnie szukali w salonikach, sklepach i kioskach. To kolekcje książkowe, po które chętnie sięgaliśmy, to bardzo szeroki segment prasy dziecięcej, która pomagała rodzicom przebywającym w izolacji razem z dziećmi. To oczywiście tygodniki społeczno-polityczne, które czytelnicy cenili i cenią za mądrą publicystykę. 

W tym wydaniu staramy się przybliżyć właśnie tę część rynku prasowego, która w okresie pandemii cieszyła się szczególnym zainteresowaniem czytelników. Wydawcy mówią o tym, jak odnaleźli się w nowych realiach i co zmieniło się w relacjach z czytelnikami, jak starali się spełnić ich oczekiwania, wesprzeć w tym trudnym czasie.

Na marginesie warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden fakt, który często przewija się w naszych rozmowach  – prasa powinna wreszcie zacząć cenić sama siebie. Pojawiające się w niektórych mediach opinie o własnej słabości, rozszerzanej na rzekomą słabość całego rynku nie są najlepszą formą promocji. A prasa – jak każdy produkt – potrzebuje dobrej reklamy. Zwłaszcza teraz.

Dariusz Materek redaktor naczelny
dariusz.materek@kolporter.com.pl

Zobacz czerwcowy numer „Naszego Kolportera”

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera” są dostępne tu

 

MAJ 2020

Szanowni Państwo,

„Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie…” – ten fragment piosenki zespołu Tilt to w ostatnich miesiącach chyba najczęściej powtarzane przez miliony Polaków słowa. Rzeczywistość, w której wszyscy żyjemy od blisko dwóch miesięcy, jest daleka od normalności. Ogólnospołeczna izolacja, stały lęk przed zakażeniem, ograniczenia w przemieszczaniu się, obowiązek noszenia masek – to wszystko przypomina nierealny koszmar. Jesteśmy nim coraz bardziej zmęczeni, coraz mocniej tęsknimy za normalnym życiem.

Ale jakie ono będzie? Czy takie, jakim pamiętamy je sprzed pandemii? Wiele zależy od tego, jak będzie wyglądała nasza gospodarka, jak mocno zostanie okaleczona przez koronawirusa i jak szybko będzie w stanie poradzić sobie z kryzysem. Do dyskusji na ten temat zaprosiliśmy przedstawicieli organizacji handlowych i wydawców. W artykule „Czekając na normalność” prezentują oni bardzo różne stanowiska i opinie na temat zmian, jakie zaszły lub zajdą w społeczeństwie, gospodarce i rynku prasowym.

Majowe wydanie „Naszego Kolportera”, które mają Państwo przed sobą, miało być dla nas wydaniem szczególnym. 30 lat temu, 2 maja 1990 r.,  Krzysztof Klicki zdecydował, że spróbuje swoich sił w biznesie dostarczając prasę do sklepów spożywczych. Ta data ma dla nas wszystkich – pracowników i przyjaciół Kolportera – wyjątkowe znaczenie. Chcieliśmy więc również, aby to wydanie „Naszego Kolportera” było wyjątkowe – uroczyste, radosne, jubileuszowe. Jednak rzeczywistość zmieniła plany. Dziś, gdy wszyscy zmagamy się z pandemią koronawirusa, nie jest dobry czas na świętowanie. Prezentujemy więc Państwu – naszym Czytelnikom – wybór najważniejszych wydarzeń z historii Kolportera. Ale wierzymy gorąco, że jeszcze przyjdzie moment, w którym będziemy mogli odpowiednio uczcić nasz jubileusz.

Życząc wszystkim dużo zdrowia i jak najszybszego powrotu do normalności – zapraszam do lektury.

Dariusz Materek redaktor naczelny
dariusz.materek@kolporter.com.pl

Zobacz majowy numer „Naszego Kolportera”

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera” są dostępne tu

 

MARZEC 2020

Szanowni Państwo,

We wrześniu tego roku będziemy obchodzić 30-lecie uruchomienia w Polsce pierwszego analogowego łącza internetowego. w ciągu tych trzech dekad najmłodsze i początkowo dość nieporadne medium stał o się najbardziej dostępnym i wyjątkowo ekspansywnym. Skutki powszechnego dostępu do informacji w sieci odczuł a m.in. prasa. do tego stopnia, że w ostatnich latach wyjątkowo często przewidywano ostateczny kres tradycyjnych, papierowych wydań. Mimo to papierowa prasa ma się całkiem nieźle, a nawet – jak się wydaje – łapie drugi oddech.
Prasa tradycyjna czy internetowa – ten spór prawdopodobnie będzie trwał jeszcze dość długo. Spróbowaliśmy go przeanalizować, pokazać plusy i minusy jednego, i drugiego medium, zapytać o opinię wydawców. Mądra synergia wydań cyfrowych i tradycyjnych to kierunek, w którym dziś wydaje się zmierzać rynek prasowy. pytanie czy takie harmonijne połączenie uda się zrealizować, pozostaje jednak nadal otwarte.

Artykuł „drugi oddech papierowej prasy ”, do którego przeczytania zachęcamy, to nasza próba oceny, ale też zachęta do refleksji i dyskusji. Jak dalej potoczy się historia prasy? czy tradycyjne, papierowe wydania przetrwają w takiej formie, jaką dziś znamy? a może to Internet – ze wszystkimi swoimi ułomnościami – straci rangę ważnego źródła informacji? debatę na ten temat na pewno będziemy kontynuować na naszych łamach, prosząc o opinię kolejnych wydawców i ekspertów.

Dariusz Materek redaktor naczelny
dariusz.materek@kolporter.com.pl

 

Zobacz lutowy numer „Naszego Kolportera”.

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera” są dostępne tu

 

LUTY 2020

Szanowni Państwo,

w tym roku Kolporter będzie świętował jubileusz 30-lecia istnienia. Wprawdzie nasza firma patrzy w przyszłość, to przecież nie możemy nie zauważyć tak pięknej i ważnej rocznicy.

Dlatego, począwszy od bieżącego numeru, przez cały rok 2020 na łamach „Naszego Kolportera” będziemy publikować artykuły przypominające najważniejsze daty z historii firmy, porozmawiamy z pracownikami z najdłuższym stażem w Kolporterze, zaprezentujemy specjalny, jubileuszowy Alfabet Kolportera. W lutowym wydaniu przypominamy, jak się to wszystko zaczęło, gdy w maju 1990 r. prezes Krzysztof Klicki oplem pożyczonym od swojego ojca, Sławomira Klickiego, rozwiózł do jedenastu sklepów Społem w Kielcach egzemplarze „Gazety Wyborczej”.

To tyle tytułem zapowiedzi tego, co w najbliższych wydaniach. A w bieżącym numerze, spośród wielu interesujących materiałów, polecam Państwu artykuł o prasie lokalnej, czyli tygodnikach ukazujących się w powiatach i gminach. Mają swoich stałych czytelników, a te najbardziej poczytne pod względem sprzedaży mogą rywalizować z niektórymi tygodnikami ogólnopolskimi.

Grzegorz Kozera redaktor naczelny
grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

 

Zobacz lutowy numer „Naszego Kolportera”.

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera” są dostępne tu

 

STYCZEŃ 2020

Szanowni Państwo,

Przełom roku to czas podsumowań, ale też prognoz, przynajmniej na najbliższe miesiące. Rok 2019 obfitował w wiele zdarzeń i – jak zawsze – część z nich była pozytywna, część – nieco mniej. Oczywiście, myślimy przede wszystkim o rynku prasowym i handlu, który też jest z tym rynkiem związany. Specjalnie dla nas eksperci z obu branż oceniają miniony rok, a także snują prognozy na rok bieżący.

Przedstawiciele rynku prasy w swoich wypowiedziach m.in. zwracają uwagę, jak ważna jest obecnie treść tytułów prasowych. Jeden z naszych rozmówców użył nawet takiego określenia, że obecnie prasa to treść. Tylko jej wysoką jakością można zaciekawić czytelnika, przyciągnąć jego uwagę, sprawić, że będzie on sięgał również po wydania papierowe, a nie szukał interesujących go materiałów wyłącznie w internecie. W „Naszym Kolporterze” wychodzimy z podobnego założenia. Dlatego mogę zapewnić, że w 2020 r. nadal będziemy się starać, aby w firmowym miesięczniku Kolportera znajdowali Państwo jak najwięcej ciekawych materiałów z rynku prasowego i dystrybucyjnego, ze świata mediów i z branży handlowej.

Grzegorz Kozera, redaktor naczelny
grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

Zobacz styczniowy numer „Naszego Kolportera”.

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera”są dostępne tu

 

GRUDZIEŃ 2019

Szanowni Państwo,

grudniowe wydanie „Naszego Kolportera” to zarazem wydanie przedświąteczne, dlatego piszemy, jak spędzają Boże Narodzenie kontrahenci Kolportera, na co Polacy wydają najwięcej pieniędzy przed świętami, a także, które święta są najważniejsze w największych religiach świata. Nawet porada psychologa nawiązuje do tematyki świątecznej, wystarczy podać jej tytuł: „Umiar pod choinką”.

Oczywiście, w bieżącym numerze jest też „Temat miesiąca”, a w nim branżowy artykuł o tym, jak na przestrzeni kilkunastu lat zmieniał się asortyment w małych punktach sprzedaży. Np. w takich, jak saloniki Kolportera, gdzie pojawiły się usługi w postaci sprzedaży kart podarunkowych do sklepów, biletów podróżnych i na imprezy sportowe oraz doładowań do gier.

A ponieważ w tym roku to już ostatnie spotkanie z Państwem, w imieniu swoim i zespołu „Naszego Kolportera” życzę Państwu zdrowych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia, a w roku 2020 spokoju i powodzenia w pracy i życiu osobistym. Do zobaczenia (przeczytania) w styczniu.

Grzegorz Kozera, redaktor naczelny
grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

Zobacz grudniowy numer „Naszego Kolportera”.

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera”są dostępne tu

 

LISTOPAD 2019

Szanowni Państwo,

„Nasz Kolporter” systematycznie się zmienia. Niektóre zmiany są drobne i niekoniecznie można je od razu zauważyć, ale w najbliższych miesiącach wprowadzimy kolejne i te na pewno zostaną przez Państwa dostrzeżone. W ostatnich numerach zmienił się np. układ spisu treści, pojawiły się też nowe rubryki, jak „Przegląd zagraniczny” czy „Rozmaitości prasowe”.

A o czym piszemy w listopadowym wydaniu? „Tematem miesiąca” jest ekologia, przedstawiona w szerokim kontekście, ale też z pozycji Kolportera i jego proekologicznych działań, których jest dużo. Najnowszy przykład to zastąpienie w salonikach foliowych reklamówek torbami bawełnianymi oraz przystąpienie do programu „Zdrowy paragon” – szczegóły znajdą Państwo w artykule „Wszyscy musimy być eko”.

Chcę też Państwu polecić rozmowę z dyrektorem handlowym Kolportera Tomaszem Sakiem, który mówi, jakich zmian możemy się spodziewać w najbliższych tygodniach w branży handlowej. Dla wielu z nas samochód to narzędzie pracy, warto więc zapoznać się z nowymi przepisami, które zaczęły obowiązywać w listopadzie – piszemy o tym w artykule „Ręce na kierownicy”. Proponuję także lekturę wywiadu z aktorką Agatą Kuleszą i artykuł z cyklu „Historia prasy”. Wybór ciekawych tekstów jest duży.

Grzegorz Kozera, redaktor naczelny

grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

Zobacz listopadowy numer „Naszego Kolportera”.

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera”są dostępne tu

 

PAŹDZIERNIK 2019

Szanowni Państwo,

jak mówi stare powiedzenie, lepiej być zdrowym i bogatym niż chorym i biednym 😊. O kwestiach materialnych nie piszemy w październikowym wydaniu „Naszego Kolportera”, za to o zdrowiu jak najbardziej, bo cóż nam po pieniądzach, gdy nie ma zdrowia?. A konkretnie – piszemy o zdrowym odżywaniu i zdrowym stylu życia, również w kontekście czasopism poświęconych tej tematyce. To nasz „Temat miesiąca”.   

W najnowszym wydaniu znajdą również Państwo informację o wymianie we wszystkich magazynach terenowych Kolportera regałów służących do kompletacji prasy, przed wysłaniem jej do punktów sprzedaży. To była duża operacja, ponieważ trzeba było zainstalować aż 2500 nowych (dodam: estetycznych) regałów z nowoczesnym oprogramowaniem. Teraz praca jest szybsza, no i unika się pomyłek przy rozdzielaniu egzemplarzy gazet i czasopism na poszczególne trasy. Jak zwykle, polecam także nasze stałe rubryki, w tym „Historię prasy” (o prasie w PRL-u), humor Angory, „Wiadomości z drugiej ręki”, horoskop i krzyżówki.

                                                                                                                             Grzegorz Kozera, redaktor naczelny

grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

Zobacz październikowy numer „Naszego Kolportera”.

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera”są dostępne tu

 

WRZESIEŃ 2019

Szanowni Państwo,

zapraszam do sięgnięcia po wrześniowe wydanie „Naszego Kolportera”. W powakacyjnym numerze dużo uwagi poświęcamy kolekcjom, które są w ofercie dystrybucyjnej Kolportera.  W przypadku takich serii, jak „SuperZings” czy „MojiPops”, można wręcz mówić o fenomenie wydawniczym i sprzedażowym.  Z każdą nową częścią rośnie zainteresowanie nimi, a co za tym idzie zwiększane są nakłady i wzrasta sprzedaż. Skąd ten sukces? Odpowiedzi na to pytanie szukamy rozmawiając m.in. z wydawcą i sprzedawcami.

A skoro o dobrej sprzedaży mowa, to w naszym firmowym miesięczniku przypominamy, że w handlu właśnie rozpoczyna się sezon na tradycyjne kalendarze na rok 2020. Zdzieraki, kalendarze ścienne, książkowe czy biurkowe niezmiennie są chętnie kupowane, ponieważ wielu klientów nadal woli z nich korzystać niż z elektronicznych terminarzy w smartfonach czy laptopach. Co papier, to papier. I jak zawsze, polecam nasze stałe rubryki: „Wiadomości z drugiej ręki”, „Wydarzenia”, „Przegląd zagraniczny” (nowość), humor Angory, przepis kulinarny, horoskop i krzyżówki.  

                                                                                                                             Grzegorz Kozera, redaktor naczelny

grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

Zobacz wrześniowy numer „Naszego Kolportera”.

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera”są dostępne tu

SIERPIEŃ 2019

Szanowni Państwo,

ponieważ zależy nam, aby za pośrednictwem „Naszego Kolportera” spotykać się z Czytelnikami co miesiąc, przez cały rok, dlatego po raz pierwszy firmowy miesięcznik ukazuje się również w sierpniu. Wprawdzie ciągle są wakacje, ale wierzę, że mimo to (a może właśnie dlatego 😊) znajdą Państwo chwilę, by sięgnąć do najnowszego numeru.

W sierpniowym wydaniu pozostajemy jeszcze, w sporej mierze, w klimatach wakacyjnych, ale nie do końca. Przecież za niespełna trzy tygodnie rozpocznie się nowy rok szkolny rok, piszemy więc także na temat szkoły i publikacji edukacyjnych, które są w ofercie dystrybucyjnej Kolportera. Polecam też artykuł o tym, że konsumenci stają się coraz starsi, co stawia nowe wyzwania przed całym rynkiem, nie tylko prasowym. A ponieważ jest sierpień, warto przeczytać tekst o gazetach, które były wydawane i kolportowane podczas powstania warszawskiego. Oczywiście, są też stałe rubryki, m.in. „Wiadomości z drugiej ręki”, „Wydarzenia”, humor Angory, horoskop, przepis kulinarny i krzyżówki.

Grzegorz Kozera, redaktor naczelny

grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

Zobacz sierpniowy numer „Naszego Kolportera”.

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera”są dostępne tu

 

LIPIEC 2019

Szanowni Państwo,

na początek ważna informacja. Dotychczas „Nasz Kolporter” na czas wakacji ukazywał się w podwójnym wydaniu, teraz po raz pierwszy wyjdzie także w sierpniu. Szukajcie więc naszego magazynu za miesiąc!

A co znajdą Państwo w najnowszym, lipcowym numerze? Oprócz „Tematu miesiąca” o sprzedaży prasy w miejscowościach nadmorskich i nad mazurskimi jeziorami, proponujemy Państwu dodatkową porcję krzyżówek, „Wakacyjną strefę dzieci”, wywiad ze znanym z telewizji brytyjskim stylistą Gok Wanem, a w cyklu „Historia prasy” artykuł przypominający o pierwszym lądowaniu ludzi na Księżycu. Piszemy też o wręczeniu Kryształowych Zwierciadeł, 25-leciu Związku Kontroli Dystrybucji Prasy i o sprzedaży tradycyjnych map w małych miejscowościach. Ponadto mamy dla Państwa nasze stałe rubryki: humor Angory, horoskop, przepis kulinarny, porady psychologiczne i prawne, a także „Wiadomości z drugiej ręki” i „Wydarzenia”. Dwie ostatnie to ciągle nowe pozycje, zadebiutowały bowiem w poprzednim numerze.  

                                                                                                                             Grzegorz Kozera, redaktor naczelny

grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

Zobacz lipcowy numer „Naszego Kolportera”

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera”są dostępne tu

 

CZERWIEC 2019

Szanowni Państwo,

wielu z nas – i chodzi nie tylko o pracowników Kolportera, ale o wszystkich Polaków – myśli już o letnim urlopie. Nieprzypadkowo więc w czerwcowym wydaniu „Naszego Kolportera” głównym tematem są propozycje lektur, po które warto sięgnąć w wakacje, a które znajdują się w ofercie dystrybucyjnej Kolportera. Mowa o książkach i czasopismach dla dorosłych czytelników, magazynach z krzyżówkami i szaradami, a także o wakacyjnych tytułach dla najmłodszych.
Bieżące wydanie „Naszego Kolportera” również może być ciekawą lekturą urlopową. Polecam wywiad z aktorką i scenarzystką Gabrielą Muskałą, artykuł o milenialsach, czyli ludziach urodzonych w latach 80. i 90., którzy zaczynają przeważać wśród klientów saloników prasowych, a w cyklu „Historia prasy” tekst o reporterach, którzy zmieniali tożsamość i kolor skóry, żeby zdobyć materiał do swoich reportaży. Krzyżówki, humor Angory, horoskop i nasza nowa rubryka „Wiadomości z drugiej ręki” to także dobre propozycje do wakacyjnego czytania.

Grzegorz Kozera, redaktor naczelny

grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

Zobacz czerwcowy numer „Naszego Kolportera”

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera”są dostępne tu

 

MAJ 2019

Szanowni Państwo,

Kolporter od lat jest liderem na polskim rynku dystrybucji prasy, co potwierdzają najnowsze wyniki podane przez Izbę Wydawców Prasy. Udział naszej firmy w rynku wynosi obecnie 55,67 proc., a według wewnętrznych firmowych danych jest jeszcze większy, bo sięga 65 proc. I ta informacja dla nas, pracowników Kolportera, nie jest żadnym zaskoczeniem. Ale czy zastanawiali się Państwo, jak odbywa się dystrybucja wydawanej w Polsce prasy do naszych rodaków mieszkających za granicą? Jeśli nie, to zachęcam do lektury artykułu „Polska prasa idzie w świat” w najnowszym numerze „Naszego Kolportera”. Piszemy, do których krajów trafia najwięcej polskiej prasy, w jaki sposób jest kolportowana, a także o pośrednim udziale Kolportera w zagranicznej dystrybucji.

O innych interesujących publikacjach piszę dla formalności, bo wierzę, że Państwo sięgną po nie. I nie chodzi mi wyłącznie o stałe pozycje (horoskop, krzyżówkę, humor Angory), ale np. o wywiad z aktorem Sławomirem Orzechowskim czy – w cyklu „Historia prasy” – o historię o dziedziczce fortuny prasowego magnata, która przyłączyła się do terrorystów.

Grzegorz Kozera, redaktor naczelny

grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

Zobacz majowy numer „Naszego Kolportera”

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera”są dostępne tu

 

KWIECIEŃ 2019

Szanowni Państwo,

niezmiennie zachęcam Państwo do sięgnięcia po nasz firmowy miesięcznik „Nasz Kolporter”, tym bardziej że właśnie ukazał się najnowszy, kwietniowy numer. Naprawdę warto! Zbliża się Wielkanoc, więc najnowsze wydanie ma w sporej części charakter świąteczny. Na początek, a właściwie na pobudzenie apetytu, proponujemy artykuł o czasopismach kulinarnych, w których można znaleźć nie tylko przepisy mniej lub bardziej wymyślnych potraw. Z najnowszego numeru dowiedzą się również Państwo, dlaczego jedna z tras dostaw prasy z Opola prowadzi przez Czech oraz na czym polega praca kierownika Biura Obsługi Klienta we Wrocławiu.
Ciekawych tekstów jest rzecz jasna więcej. Np. wywiad z jednym najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich aktorów, czyli z Danielem Olbrychskim, a także – w cyklu „Historia prasy” – artykuł o niezwykłej wydawczyni „The Washington Post” Kay Graham. Do tego ulubione rubryki naszych Czytelników: humor „Angory”, horoskop, krzyżówki.

Grzegorz Kozera, redaktor naczelny

grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

Zobacz kwietniowy numer „Naszego Kolportera”

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera”są dostępne tu

 

MARZEC 2019

Szanowni Państwo,

ukazał się marcowy numer „Naszego Kolportera” i oczywiście mam nadzieję, że wzbudzi Państwa zainteresowanie. Comiesięczną „polecajkę” zacznę od artykułu otwierającego najnowsze wydanie – piszemy o ewolucji, jaką w ciągu kilkunastu lat przeszedł handel w Polsce, a także – m.in. za sprawą Kolportera – rynek sprzedaży prasy. Dodatkowo, żeby pozostać w tematyce branżowej, chcę zwrócić Państwa uwagę na jeszcze dwie publikacje. Pierwsza to tekst o zwiększeniu dostaw prasy do małych miejscowości, druga dotyczy pozyskania nowych kontrahentów sprzedających prasę. W ciągu niespełna roku współpracę z Kolporterem rozpoczęło ponad 1000 klientów, z których większość związana była wcześniej z Ruchem. Przytaczamy ich opinie nt. współpracy z nowym dystrybutorem, czyli z nami 😊

A ponieważ nie tylko samą pracą człowiek żyje, zapraszam do lektury innych naszych materiałów: np. wywiadu z Mikołajem Cieślakiem z Kabaretu Moralnego Niepokoju i „Ucha Prezesa” czy historii o geniuszu, który został terrorystą . A ze stałej rubryki „Psycholog radzi” dowiedzą się Państwo, jak być pogodnym.

Grzegorz Kozera redaktor naczelny

grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

Zobacz marcowy numer „Naszego Kolportera”

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera”są dostępne tu

 

LUTY 2019

Drodzy Państwo,

w lutowym wydaniu „Naszego Kolportera” dużo piszemy na temat, który jest ważny tak dla wydawców i sprzedawców prasy, jak i pracowników Kolportera odpowiedzialnych za promocję i dystrybucję. Chodzi mianowicie o akcje promocyjne i konkursy dla sprzedawców, organizowane w punktach handlowych, do których Kolporter dostarcza prasę. Właściwa ekspozycja w punkcie handlowym, z wykorzystaniem nośników reklamowych z oferty Kolportera, jest skutecznym dopełnieniem promocji tytułu prasowego lub kolekcjonerskiego. Przekonują się o tym wydawcy prasowi, którzy chętnie współpracują z Kolporterem przy organizowaniu akcji promocyjnych oraz konkursów.

Trochę nieskromnie dodam, że interesujących artykułów – nie tylko branżowych – w lutowym numerze jest więcej. Jak choćby wywiad z Dorotą Rabczewską-Stępień „Dodą” czy historia tragicznie zakończonej miłości przedwojennej aktorki Stanisławy Umińskiej do Jana Żyznowskiego. Z porad prawnych polecam artykuł o tym, dlaczego powinniśmy odbierać przesyłki polecone (wiem, nikt chyba nie lubi wyjmować ze skrzynki urzędowego awiza).

Grzegorz Kozera, redaktor naczelny

grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

Zobacz lutowy numer „Naszego Kolportera”

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera”są dostępne tu

 

STYCZEŃ 2019

Drodzy Państwo,

miło mi ponownie spotkać się z Państwem, już w Nowym Roku, przy okazji wydania styczniowego numeru naszego firmowego miesięcznika. Domyślam się, że wielu z Państwa zainteresuje fotorelacja z firmowej Wigilii i pełna lista nagrodzony pracowników, dlatego właśnie ten materiał polecam na początek.   Jednak głównym tematem bieżącego wydania  jest podsumowanie roku 2018. To był gorący rok, szczególnie na rynku prasowym w związku z finansowymi problemami Ruchu i przerzucaniem dodatkowych nadziałów prasy do punktów obsługiwanych przez Kolportera . Nasza firma poradziła sobie w tej nowej i trudnej dla całego rynku sytuacji. Dla „Naszego Kolportera” wypowiadają się dyrektorzy poszczególnych pionów Kolportera, ale też ludzie spoza firmy, wydawcy i handlowcy.

Niezmiennie zachęcam Państwa do współpracy z naszą redakcją. Po pierwsze, poprzez czytanie firmowego miesięcznika (tak, to też jest współpraca), a po drugie – poprzez zgłaszanie nam propozycji tematycznych, uwag i wskazówek.

                                                                                                                             Grzegorz Kozera, redaktor naczelny

grzegorz.kozera@kolporter.com.pl

Zobacz styczniowy numer „Naszego Kolportera”

Archiwalne wydania „Naszego Kolportera”są dostępne tu