cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów
Panini

Kolekcje na mistrzostwa

Futbolowa gorączka wkrótce opanuje niemal wszystkich, bo w czerwcu rozpoczną się piłkarskie Mistrzostwa Europy. Firma Panini, która jest wyłącznym światowym licencjobiorcą UEFA dla kolekcji naklejek i kart, szykuje specjalne propozycje dla najmłodszych kibiców. Kolekcje Panini są w ofercie Departamentu Dystrybucji Prasy Kolportera, który dostarcza je do saloników prasowych i sklepów.
 

Panini

– Przewidujemy zdecydowanie większy popyt niż dla poprzednich kolekcji, przede wszystkim dlatego, że Polska będzie współgospodarzem mistrzostw. Zainteresowanie Euro 2012 jest ogromne, a do tego polska drużyna będzie brała udział w rozgrywkach – przewiduje Monika Pąśko, reprezentująca wydawnictwo Panini w Polsce. – Poza tym sukcesy sprzedaży poprzednich kolekcji, szczególnie tych, dotyczących piłkarskich rozgrywek Ligi Mistrzów, pokazują, że nasze produkty są wręcz pożądane przez dzieci. Kolekcje UEFA CHAMPIONS LEAGUE ® sprzedają się jak świeże bułeczki, a na karty ADRENALYN XL trwa prawdziwe szaleństwo – dodaje.
Wkrótce Panini wypuści na rynek dwie kolekcje – karty UEFA EURO 2012™ ADRENALYN XL i naklejki UEFA EURO 2012™. Karty, które trafią do sprzedaży jako pierwsze, będą rozprowadzane w saszetkach, w których kibice znajdą sześć losowo wybranych kart. A tych łącznie do skompletowania będzie bardzo dużo. Oprócz podstawowych kart, znajdą się także specjalne kategorie: Ulubieńcy fanów, Wschodzące gwiazdy, Gwiazdy, Top mistrzowie, Bramkarze czy Mistrzowie.
– Nowością, która zaciekawi na pewno dzieci, będzie umieszczenie na każdej karcie unikalnego kodu, który da możliwość rozgrywania pasjonujących meczów na naszej stronie internetowej www.paniniadrenalyn.com – mówi Monika Pąśko.
Natomiast na kolekcję naklejkową standardowo będą składać się album do wyklejania oraz naklejki. Te będą sprzedawane również w saszetkach, lecz w każdej z nich znajdzie się pięć sztuk. Warto podkreślić, że album będzie zawierał sporo wiadomości na temat wszystkich szesnastu drużyn, które wezmą udział w Mistrzostwach Europy, i będzie liczył aż 64 strony. Pełna kolekcja wyniesie za to 525 naklejek, w tym ponad 40 specjalnych holograficznych. Naklejki będą dystrybuowane do punktów sprzedaży w pudełkach po 100 saszetek. Karty trafią do sklepów w drugiej połowie lutego, a naklejki na początku kwietnia.
Żeby sprzedaż osiągnęła dobre wyniki sprzedaży, Panini przeprowadzi szeroką kampanię reklamową, która ma dotrzeć do młodych sympatyków futbolu. – Produkty z obu kolekcji będą dołączane do magazynów dla dzieci o tematyce piłkarskiej. Planujemy też kampanię reklamową w telewizyjnych stacjach dla dzieci oraz w internecie, między innymi w serwisach, gdzie najmłodsi mogą zagrać w różne gry – mówi Monika Pąśko.
Oczywiście, na jak największym rozpowszechnianiu kart i naklejek zyskają też sami sprzedawcy, dlatego warto jak najlepiej wypromować ten rodzaj produktu. – Myślę, że osoby, które wprowadziły karty Adrenalyn XL do sprzedaży, doskonale wiedzą, że warto mieć je w swojej ofercie. Karty Ligi Mistrzów funkcjonują na rynku od października, a my wciąż otrzymujemy zamówienia na dodatkowe dostawy. A muszę powiedzieć, że naprawdę duże nakłady zostały wprowadzone na rynek – przekonuje Monika Pąśko.
Bardzo ważne jest, by produkty Panini zostały umieszczone w miejscu dobrze widocznym dla dzieci. Dobrze znaleźć powierzchnię dla naklejek i kart w pobliżu kasy fiskalnej, a albumy umieścić w regałach przeznaczonych na prasę dla dzieci. Nie można zapominać też o szybkim reagowaniu na tempo sprzedaży i zgłaszaniu Kolporterowi potrzeby dostarczenia towaru odpowiednio wcześniej.
Tomasz Porębski

Dodaj komentarz

Komentarz do “Kolekcje na mistrzostwa”