Departament Usług Elektronicznych Kolportera, wspólnie z firmą GSP z Łodzi, od kwietnia br. realizuje program lojalnościowy „Milowe Zakupy Plus”. Program adresowany jest do wszystkich podmiotów gospodarczych prowadzących sprzedaż towarów lub usług – można go realizować w zorganizowanych sieciach i pojedynczych punktach za pośrednictwem terminali uniwersalnych dostarczanych przez Kolportera.
Polacy lubią to
Programy lojalnościowe cieszą się coraz większą popularnością – już około 50 proc. Polaków należy do jednego lub więcej programów. Są zarazem jednym z głównych czynników wpływających na decyzję konsumenta, gdzie zrobić zakupy. Wiedzą o tym duże sieci handlowe, których stać na wdrożenie dedykowanych programów i pokrycie kosztów kampanii reklamowych. Mali i średni przedsiębiorcy nie mogą sobie na to pozwolić. – Właśnie z myślą o nich Kolporter przygotował program „Milowe Zakupy Plus” – podkreśla Jacek Wnęk, pełnomocnik Zarządu Kolportera ds. Sprzedaży.
Co wyróżnia „Milowe Zakupy Plus” na tle innych programów lojalnościowych? – Przede wszystkim prostota obsługi: zbieranie punktów odbywa się poprzez przeciągnięcie karty magnetycznej przez terminal i wprowadzenie kwoty zakupów. Obecnie na rynku polskim nie ma bardziej prostych rozwiązań – mówi Jacek Wnęk, pełnomocnik Zarządu Kolportera ds. Sprzedaży. – Trzeba też powiedzieć o niskich kosztach przystąpienia do programu i o bardzo atrakcyjnym systemie nagród, już po około czterech miesiącach konsument robiąc codziennie zakupy może odebrać atrakcyjną nagrodę. Prosty jest system zamawiania nagród – przez stronę internetową, i wydawania – konsument otrzymuje przesyłkę kurierską.
Dzięki programowi lojalnościowemu „Milowe Zakupy Plus” korzyści odnosi również kontrahent. Jego koszyk zakupowy zwiększa się o około 20 proc., gdyż konsument znający program, wydaje na codzienne zakupy o kilka złotych więcej, żeby zbierać punkty. Program nie tylko buduje lojalność klientów, ale też przyciąga nowych i pozwala małym i średnim sklepom konkurować z dużymi zorganizowanymi sieciami.
Zwiększa sprzedaż i zysk
Program lojalnościowy zwiększa więc sprzedaż i zyski. – Dobrze jednak pamiętać, że niezbędna jest aktywność właściciela sklepu i personelu – mówi Jacek Wnęk. – Konsumenci powinni być informowani przez sprzedawców, za co otrzymują punkty i co mogą zrobić, aby tych punktów dostać więcej. Dobrym przykładem takiej aktywności są pracownicy zorganizowanych sieci, gdzie praktycznie przy każdej transakcji sprzedawca przypomina o programie lojalnościowym lub zachęca do dodatkowego zdobywania punktów.
Dodajmy, że realizacja tego programu lojalnościowego jest możliwa dzięki terminalowi, który jest dostarczany i instalowany przez Kolportera. Urządzenie umożliwia świadczenie różnych usług, m.in. sprzedaż doładowań prepaid wszystkich działających w Polsce operatorów, przyjmowanie płatności za rachunki domowe oraz akceptację kart płatniczych. Dotychczas Kolporter zainstalował w punktach handlowych na terenie Polski ok. 20 tys. terminali uniwersalnych.
(red)