cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów
safari

Safari na Cejlonie

Dwudziestu dziewięciu kontrahentów Departamentu FMCG Kolportera przebywało przez tydzień na egzotycznej wyspie Cejlon. Wyjazd był nagrodą za udział w programie zakupowym „Wyspa Skarbów” i zrealizowanie indywidualnego celu zakupowego produktów spożywczych oferowanych przez Kolportera.
 

safari
Nagrodzeni kontrahenci na Cejlonie poznawali okolice biorąc udział w zabawie pn. „Poszukiwanie skarbu Cejlonu” (Fot. Tomasz Latos)

Uczestnicy poprzednich edycji Programu Zakupowego jeździli do Maroka, na Wyspy Kanaryjskie i na Cypr. Zorganizowany w marcu br. wyjazd był pierwszym do tak odległego kraju. Cejlon, od 1972 roku znany jako państwo Sri Lanka, to wyspa w Południowej Azji, otoczona wodami Zatoki Bengalskiej i Oceanem Indyjskim. Właśnie na ocean wychodziły okna hotelu Ramada w miejscowości Kalutara, gdzie zakwaterowani zostali goście z Polski.
– Na Cejlon pojechali kontrahenci współpracujący z naszymi oddziałami w Sosnowcu, Lublinie, Krakowie, Toruniu, Warszawie i Łodzi – mówi Tomasz Latos z Kolportera, pomysłodawca programu „Wyspa Skarbów”. – Oczywiście ci kontrahenci, którzy uzyskali najlepsze wyniki w programie „Wyspa Skarbów” trwającym od września do grudnia 2010 r. Jak zawsze zależało nam, żeby podczas wycieczki uczestnicy nie tylko odpoczęli, ale również zintegrowali między sobą, a przy okazji lepiej poznali Kolportera – firmę, z którą współpracują na co dzień. Myślę, że się to udało.
Uczestnicy zgodnie podkreślają, że pobyt na Cejlonie dostarczył im niezapomnianych wrażeń. – Piękny kraj, wspaniali ludzie, wspaniała przyroda, przyjemny klimat – wylicza Barbara Kulikowska z Bytomia. – Trudno nie być zadowolonym, tym bardziej że ludzie z Kolportera dołożyli wszelkich starań, aby wyprawa przebiegała bez najmniejszych zakłóceń.
Pierwszego dnia kontrahentów zaproszono do zabawy pn. „Poszukiwanie skarbu Cejlonu” – poruszając się na popularnych w tamtym regionie tuk tukach , czyli autorikszach, poznawali najbliższą okolicę. Ponadto zwiedzili miasto Kandy – historyczną stolicę wyspy, jeepami wyprawili się do Parku Narodowego Udawalawe na safari, w czasie którego z bliska mogli przyjrzeć się dzikim słoniom, zbierali herbatę na dużej plantacji, uczyli się także grać w krykieta i surfować po oceanie.
Był też czas na konferencję, w czasie której przedstawiciele Kolportera udzielili kontrahentom informacji o ostatnich przekształceniach firmy, związanych z przygotowaniami do jej debiutu giełdowego. Dyrektor z Departamentu Dystrybucji Prasy, Bogusław Morański, jako zaproszony gość, opowiedział o sprzedaży prasy oraz możliwości współpracy w tym zakresie.
Wyjazd miał wprawdzie charakter wakacyjny, ale nie zabrakło rozmów biznesowych. Efekt? – Zamierzam otworzyć salonik, w którym będę sprzedawał prasę dostarczaną przez Kolportera – zapowiada po powrocie z Cejlonu Mariusz Witkowski, kontrahent prowadzący 15 sklepów, m.in. w Zgierzu, Kutnie i Łodzi.
Kolejna edycja programu zakupowego „Wyspa Sakrbów” rozpocznie się w maju i potrwa do połowy sierpnia br. Nagrodą dla najaktywniejszych uczestników będzie tym razem wyjazd na Minorkę – hiszpańską wyspę na Morzu Śródziemnym.
Grzegorz Kozera

Dodaj komentarz