cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Młodzież dobrze zna te marki

Z początkiem roku 2012 wydawnictwo BPV Polska nabyło prawa do wydawania miesięczników „Popcorn” i „Dziewczyna” na polskim rynku od właściciela licencji, niemieckiego wydawnictwa Vision Media. W drugiej połowie lutego ukazały się pierwsze numery magazynów przygotowane przez nowego wydawcę. Tytuły nie różnią się formatem i objętością od wydawanych wcześniej przez Ringier Axel Springer Polska.
 

Numer marcowy „Dziewczyny” liczy 60 stron, a jego cena wraz z dodatkiem dołączonym do całego nakładu wynosi 4,99 zł. Wydanie ukazało się w nakładzie 100 tysięcy egzemplarzy. Pierwszy numer „Popcornu”, również datowany na marzec, pojawił się na rynku 27 lutego br. Magazyn ma 52 strony, kosztuje wraz z dodatkiem 3,99 zł. Wysokość nakładu „Popcornu” to również 100 tys. egzemplarzy. Oba tytuły są dostępne w salonikach prasowych Kolportera i salonach Top-Press.
Nowe rubryki i działy
Nowy wydawca skupił swoją uwagę na zmianach dotyczących zawartości merytorycznej pisma i szaty graficznej tytułów. W obydwu magazynach powstały nowe rubryki i działy. Odświeżony został nie tylko layout poszczególnych rubryk, ale także logotypy, które od wielu lat nie były zmieniane. Ważną zmianą w miesięczniku „Dziewczyna” jest to, że motywem przewodnim na okładkach pisma będą znane i rozpoznawalne osoby – gwiazdy, którymi interesują się potencjalne czytelniczki magazynu. Podjęto również decyzję o kontynuowaniu akcji cieszących się dużym powodzeniem wśród odbiorców miesięczników. Na łamach „Dziewczyny” pojawia się znów konkurs DZIEWCZYNA DZIEWCZYNY organizowany wspólnie z Agencją Modelek New Age Models – dający szansę czytelniczkom uczestniczenia w profesjonalnej sesji zdjęciowej, której efekt jest publikowany na łamach, oraz otwierający przed wybranymi przez agencję i redakcję osobami możliwość wygrania kontraktu z profesjonalną agencją. „Popcorn” powróci do rocznych podsumowań rynku muzycznego i popkulturalnego, czyli do MIKROFONÓW POPCORNU. W plebiscycie przyznawane są nagrody artystom wybranym w głosowaniu przez czytelników miesięcznika. Obydwa konkursy funkcjonują od wielu lat i bardzo mocno wpisały się w kalendarz wydarzeń, którym patronują pisma.
Nie tylko prasa
Współpraca z nowym wydawcą pozwoliła redakcji na stworzenie pism nowocześniejszych i bardziej dopasowanych do gustów czytelników, dzięki czemu obydwa miesięczniki będą nadal mogły nie tylko utrzymać swoją pozycję wśród magazynów młodzieżowych na polskim rynku, ale również ją wzmocnić. Od zawsze marki „Popcorn” i „Dziewczyna” kojarzyły się czytelnikom z chęcią aspiracji i poznawania nowości w sferze popkultury, mody oraz trendów w różnych dziedzinach. Dlatego też wydawca chce, by rozpoznawalność marek pozwoliła na rozwinięcie działań poza prasą i planuje relaunch wortali internetowych dedykowanych obydwu tytułom, intensyfikację działań na portalach społecznościowych oraz możliwość wdrożenia rozwiązań na urządzenia mobilne.
Powrót do Wrocławia
„Popcorn” i „Dziewczyna” tworzą zupełnie nowy segment pism w BPV Polska, co pozwala powiększyć krąg odbiorców całego portfolio wydawnictwa. BPV Polska mieści się we Wrocławiu, tytuły wróciły więc do miasta, w którym przygotowano pierwsze numery magazynów na polski rynek w latach dziewięćdziesiątych. Oprócz przejętych miesięczników BPV Polska ma w portfolio ponad dwadzieścia tytułów hobbystycznych dla kobiet, dzieci i młodzieży. Większość to kwartalniki.
Wrocławskie wydawnictwo BPV Polska na potrzeby obu pism założyło warszawski oddział, w którym pracuje kilkanaście osób. Do zespołu wydawnictwa BPV Polska dołączyła część osób pracujących nad tytułami u poprzedniego wydawcy. Zespół liczy w chwili obecnej jedenaście osób.
(red)

Dodaj komentarz