cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

„Magazyn Świąteczny” w nowej odsłonie

magazyn swiateczny GW
Więcej tekstów, które pomogą zrozumieć świat i ludzi, nowe sekcje i nowi autorzy – w takiej formule ukaże się już w sobotę, 9 sierpnia br. „Magazyn Świąteczny”. Sobotni magazyn „Gazety Wyborczej” wspiera też kampania promocyjna pod hasłem „Miło czytać. Dobrze wiedzieć”, która obejmuje m.in. telewizję, Internet, radio i prasę.
– Odnowiony „Magazyn Świąteczny” to największy w Polsce dziennik-tygodnik opinii, pełen esejów, wielkich wywiadów, reportaży, analiz, felietonów. Łączymy rożne perspektywy wokół tych samych wartości, którym „Wyborcza” służy od początku. Zaprosiliśmy więc do współpracy świetnych autorów z różnych stron świata, by pokazywać inny punkt widzenia, różne środowiska, poglądy i pokolenia – mówi Jerzy Wójcik, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”. – Rozwijamy „Magazyn Świąteczny”, bo nam i naszym czytelnikom nie jest wszystko jedno, jak myśleć, co czytać i co oglądać. Stawiamy pytania, szukamy sposobów, a nie wymówek na rozwiązywanie problemów. Zapraszamy do lektury „Wyborczej” wszystkich tych, którzy już wiedzą, jaką marką jest „Magazyn Świąteczny” i tych, którzy tego jeszcze nie odkryli.
W odświeżonej wersji „Magazynu Świątecznego” znajdzie się jeszcze więcej tekstów najlepszych polskich i zagranicznych dziennikarzy i publicystów współpracujących z „Gazetą Wyborczą”.
O polityce zagranicznej i stosunkach międzynarodowych będą pisać: Anne Applebaum, Timothy Garton Ash, Timothy Snyder, Wiktor Jerofiejew, Iwan Krastew i Edward Lucas; o tym, jak żyje się w USA i Rosji –korespondenci „Wyborczej” w Nowym Jorku i Moskwie: Mariusz Zawadzki i Wacław Radziwinowicz (laureat nagrody im. Wojciechowskiego, nominowany m.in. do Nagrody Literackiej Nike), o świecie idei – naczelny „Wyborczej” Adam Michnik, Marek Beylin i Marcin Król. Wywiady z artystami i ekonomistami będą przeprowadzać laureaci prestiżowych dziennikarskich nagród Grand Press oraz im. Teresy Torańskiej: Dorota Wodecka, Donata Subbotko i Grzegorz Sroczyński, a o nowych technologiach będzie pisał amerykański publicysta Jewgienij Morozow.
W nowej sekcji „Gazeta dla Duszy” znajdą się teksty poświęcone religii, psychologii i filozofii autorstwa Jana Turnaua i Jarosława Mikołajewskiego. Sekcję „Życie i styl” wypełnią eseje, wywiady, felietony i reportaże na temat trendów, designu, architektury, kuchni, rekreacji i podróżowania. Autorami będą m.in. Jan Miodek, Jerzy Bralczyk i Marek Kondrat
Już w sobotę, 9 sierpnia br. czytelnicy „Gazety Wyborczej” będą mogli przeczytać w „Magazynie Świątecznym” m.in. rozmowy z Jerzym Hauserem o tym, dokąd zmierza Polska, Reinholdem Messnerem, najsłynniejszym wspinaczem świata o etyce gór oraz z aktorem Arkadiuszem Jakubikiem. Jewgienij Morozow napisze o pułapkach nowych technologii, a Władimir Sorokin o tym, jak Ukraina stanęła ością w gardle Rosjanom. W sekcji „Gazeta dla Duszy” – czy stoicyzm może uszczęśliwić współczesnego człowieka, a w „Życiu i stylu” – opowieść nowojorskiego designera Brandona Schellhammera o modzie na polski design, a także teksty o tym, dlaczego kochamy triathlon i jabłka.
„Magazyn Świąteczny” opublikuje też fragmenty debiutanckiej powieści Jaume Cabré „Głosy Pamano” – tuż przed polską premierą oraz rozmowę z Janem P. Kaczmarkiem, twórcą rozpoczynającego się właśnie festiwalu Transatlantyk.
Zmiany graficzne wprowadzone w „Magazynie Świątecznym” pozwalają na jeszcze ciekawsze eksponowanie tekstów i zdjęć. Dodatkowo, w publikowanych artykułach znajdą się też odniesienia do serwisu Wyborcza.pl, w którym czytelnicy znajdą dodatkowe materiały wideo uzupełniające i poszerzające publikowane teksty, np. krótkie wywiady.
Redaktorką naczelną „Magazynu Świątecznego” jest od trzech lat Aleksandra Klich.
Źródło: Agora

Dodaj komentarz