Prom po drodze

Najdłuższa trasa – nadmorska – jaką rozwożona jest prasa z szczecińskiego Oddziału Kolportera, liczy 424 kilometry. Kierowca jeżdżący na tej trasie dostarcza gazety i czasopisma m.in. do wyspy Wolin, Międzyzdrojów oraz Świnoujścia na wyspie Uznam, gdzie każdego dnia czeka go przeprawa promowa.


To jedyny, w skali kraju, przypadek, by kierowca Kolportera dystrybuujący prasę musiał korzystać z promu. Nawet w województwie świętokrzyskim, gdzie są przeprawy promowe przez Wisłę, trasy prowadzą wyłącznie przez ląd.
Wracając do oddziału w Szczecinie – wszystkich tras jest 13 – cztery miejskie i dziewięć terenowych. – Dostawy prasy realizujemy na południowym oraz północno-zachodnim terenie województwa zachodniopomorskiego – mówi kierownik logistyki, Krystian Kościuszko. – Oczywiście, dostawy nie byłyby możliwe, gdyby nie ludzie pracujący w magazynie, Sekcji Obsługi Klienta Sekcji Obsługi Dostaw i Sekcji Obsługi Zwrotów. Łącznie zatrudnionych jest blisko ponad dwadzieścia osób.
Wśród pracowników najdłuższych stażem jest Włodzimierz Ziółkowski zatrudniony od czerwca br. na stanowisku magazyniera, który wcześniej przez 20 lat współpracował z Kolporterem jako kierownik trasy. Od 11 lat pracują w Kolporterze Jolanta Szablewska – kierownik SOZ i Bartłomiej Ślipski – kierownik SOD. Dziesięć lat przepracował Łukasz Kierzkowski – zastępca kierownika SOD.
Dodajmy, że powierzchnia magazynowa, jaką dysponuje oddział w Szczecinie, wynosi blisko 900 m kw. Godziny pracy są różne, w zależności od działu. Np. pracownicy rozdzielający prasę (SOD) pracują od niedzieli do soboty w godzinach 20 do 4 rano. Od niedzieli do soboty pracują również kierowcy, którzy codziennie wyruszają w trasę wieczorem, a wracają rano.

Dodaj komentarz