Kolporter uruchomił stronę internetową zamowterminal.pl, za pośrednictwem której zainteresowani mogą zamawiać terminale do płatności kartą płatniczą i realizacji innych usług elektronicznych. Firma liczy, że nowa, niższa stawka opłaty interchange jeszcze bardziej zwiększy zainteresowanie klientów jej terminalami.
Transakcje bezgotówkowe to codzienność dla milionów Polaków, m.in. dzięki dostarczanym przez Kolportera terminalom, które umożliwiają realizację płatności kartą . Obecnie Polacy korzystają z około 35 mln kart, z czego cztery na pięć to karty debetowe, a ponad 18 proc. karty kredytowe. W ciągu roku Polacy dokonują ponad 2 miliardy transakcji na kwotę przekraczającą 400 mld złotych.
Teraz te liczby mogą się zwiększyć. Od 1 lipca br. w Polsce zacznie bowiem obwiązywać obniżona stawka tzw. opłaty interchange – podstawowej części opłat ponoszonych przez sprzedawców przy przyjmowaniu transakcji kartami płatniczymi. Zgodnie z nowymi przepisami opłata ta nie może przekroczyć 0,5 proc. wartości jednostkowej transakcji przy użyciu karty płatniczej. Wcześniej opłaty za transakcje kartą w Polsce sięgały nawet ok. 1,5 proc. i należały do najwyższych w Europie.
– Obniżona stawka opłaty interchange powinna zwiększyć zainteresowanie terminalami nie tylko handlowców, ale również przedstawicieli innych branż, którzy jeszcze nie korzystają z tych urządzeń . Do nich wszystkich jest adresowana nasza nowa strona internetowa zamowterminal.pl – mówi Przemysław Tomaszewski, dyrektor sprzedaży w Departamencie Usług Elektronicznych Kolportera. – Już ponad 10 tysięcy należących do Kolportera terminali akceptuje karty płatnicze, w tym roku planujemy zwiększyć liczbę tych urządzeń do 15 tysięcy.
Po wejściu na stronę zamowterminal.pl wystarczy wypełnić prosty formularz i wysłać go on-line, a przedstawiciel Kolportera skontaktuje się z klientem następnego dnia roboczego. Terminale do płatności kartą są instalowane nie tylko w sklepach, ale również w lokalach gastronomicznych, punktach usługowych, biurach podróży, gabinetach lekarskich, kancelariach adwokackich, biurach rachunkowych i placówkach kultury, czyli wszędzie tam, gdzie od klientów pobierane są opłaty.
Warto przypomnieć, że Kolporter zbudował ogólnopolską sieć 25 tys. multifunkcyjnych terminali, obsługujących płatności kartą, umożliwiającą przyjmowanie opłat za domowe rachunki, sprzedaż doładowań prepaid, sprzedaż kodów doładowujących liczniki energetyczne i realizację programów lojalnościowych. Wartość łącznej sprzedaży usług elektronicznych w terminalach należących do Kolportera przekroczyła w ubiegłym roku 1 mld zł. Firma zakłada, że jej przychody w 2014 roku zwiększą się o 8 proc.