cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

„Focus Historia” z historią plakatu

focus historia 3 2015
W marcowym wydaniu miesięcznika „Focus Historia” Redakcja stara się dociec, jak to jest możliwe, że niespecjalnie elokwentny i wykształcony Adolf Hitler porwał za sobą dziesiątki miliony Niemców. Co mu pomogło? Hipnoza? Leki? Narkotyki? A może… szaleństwo?
Anna Piotrkowska w artykule „Za drogi by umierać” rozprawia się z mitem gladiatorów. Mistrzowie areny rzadko bywali krwiożerczymi bestiami, jak w hollywoodzkich superprodukcjach. Walki z reguły pozorowali, jedli głownie warzywa, cuchnęli czosnkiem a na dobranoc wypijali drinka z popiołów.
W tym wydaniu „Focus Historia” rozpoczął nowy cykl „Historia z plakatu”. Plakat to jedna z najbardziej masowych form sztuki plastycznej. Znamy je, dyskutujemy o nich, chociaż często nie wiemy, kto jest ich twórcą i jaka ciekawa historia wiąże się z danym plakatem. W swojej kolekcji redakcja będzie prezentowała kamienie milowe tej sztuki. Po świecie plakatu oprowadzi czytelników jego wybitny przedstawiciel Andrzej Pągowski. W premierowym artykule prezentowany jest plakat „Ambassadeurs” Henriego de Toulouse-Lautreca.
Magazyn „Focus Historia” kupić można m.in. w salonikach prasowych Kolportera i salonach Top-Press na terenie całej Polski.
(na podstawie informacji Burda Media)

Dodaj komentarz