Koncentracja na najsilniejszych markach prasowych i uporządkowanie portfolio wydawniczego, zbudowanie spójnej oferty działań okołowydawniczych, rozwój działań z zakresu custom publishing, a także poszukiwanie nowych możliwości na rynku prasy tradycyjnej – to najważniejsze cele nowej strategii wydawniczej pionu Czasopisma Agory, którą spółka będzie wdrażać od listopada 2017 r.
Od listopada br. czasopisma Agory będą rozwijane w ramach czterech głównych obszarów tematycznych: obszar Moda i styl życia obejmie miesięczniki „Avanti” i „Logo”, Kulinaria – miesięcznik „Kuchnia”, Rodzice i dzieci – miesięcznik „Dziecko”, a w ramach obszaru Dom/Wnętrza wydawane będą „Ładny Dom” i „Cztery Kąty”.
Każdy z tych tytułów to nowoczesny, ceniony przez czytelników miesięcznik oferujący treści tworzone przez dziennikarzy i specjalistów w swoich dziedzinach. Oprócz stałych wydań redakcje przygotowują również specjalne numery wszystkich pism oraz pracują nad nowymi projektami wydawniczymi.
– Rynek tradycyjnych wydań magazynów ma swoje wyzwania i dynamikę zmian. Aby jak najskuteczniej konkurować na nim o zainteresowanie odbiorców i budżety reklamodawców, zdecydowaliśmy się postawić na nasze najmocniejsze marki. To spójne portfolio angażujących tytułów. Widzimy w nich duży potencjał na rozwój i mamy pomysły, jak to zrobić, bazując na naszych dotychczasowych sukcesach. Nie ustajemy też w poszukiwaniu nowych możliwości rozwoju i źródeł przychodu na rynku prasy tradycyjnej – przykładem niech będzie nasz nowy kwartalnik „Opiekun”, który zadebiutował w ubiegłym miesiącu – komentuje zmiany Piotr Hendel, wydawca czasopism Agory i zastępca dyrektor wydawniczej w pionie Czasopisma Agory.
Jednocześnie Agora zdecydowała o zakończeniu wydawania czasopisma ogrodniczego „Magnolia” i magazynu wnętrzarskiego „Dom&Wnętrze” – nastąpi to w grudniu 2017 r.