Kiedy marcowy numer „Naszego Kolportera” oddawany był do druku, wojska rosyjskie przekraczały granicę z Ukrainą. Rozpoczęła się agresja, której skutki trudno przewidzieć. „Niemal równolegle w polskich social mediach w ciągu jednej doby liczba prorosyjskich i antyukraińskich wpisów wzrosła o 500 procent, co zmierzył Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych – pisze redaktor naczelny Dariusz Materek”. Propaganda, dezinformacja, kłamstwo – to dziś również element wojny. Tym ważniejsza staje się więc rola prasy i wszystkich rzetelnych mediów, a także oczywiście zaufanie do nich”. Więcej w głównym artykule pt. „Inwazja kłamstw”.
W marcowym wydaniu polecamy także:
„Prasa dobrze widziana” – Światowi eksperci, przedstawiciele rynku reklamy, badań oraz firm i instytucji marketingowychz rynku prasowego uczestniczyli w branżowej konferencji, której tematem były jakościowe treści i ich wpływ na widoczność reklam oraz efektywność kampanii reklamowych w prasie.
„Siła czytelniczek” – Prasa kobieca to od lat najmocniejszy segment na rynku czasopism. Panie czytają chętniej i więcej niż panowie.
„Polityka” – więcej niż tylko tygodnik” – Wszystko zaczęło się w 1957 roku, gdy ukazał się pierwszy numer tygodnika „Polityka”. Dziś, po 65 latach, „Polityka” jest również wydawcą kilku tytułów prasowych, książek i kolekcji, serwisów internetowych oraz organizatorem cenionych projektów i nagród.
„Wydawcy chcą nowego prawa pokrewnego” – Google poinformował o uruchomieniu w Polsce usługi Google Showcase. To specjalny program licencjonowania treści, skierowany do wydawców.
W marcowym numerze ponadto: nowości z rynku prasowego, prasa na świecie, historia prasy, horoskop, quiz historyczny, statystyki prasowe i handlowe, porady psychologa, porady prawne oraz krzyżówka.
Miłej lektury!