cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Trzy dekady rzetelnych informacji

„Dziennik Gazeta Prawna”, którego korzenie sięgają założonej trzy dekady temu „Gazety Prawnej”, to dziś jedno z najważniejszych mediów prawno-gospodarczych w Polsce. Codziennie ponad 200 tys. czytelników korzysta z jego fachowych analiz i rzetelnych informacji, a tytuł jest liderem swojego sektora w sprzedaży e-wydań.

Pierwszy numer „Gazety Prawnej” ukazał się w 1994 r., początkowo jako tygodnik, a następnie publikowany dwa razy w tygodniu. Kamieniem milowym w rozwoju medium była fuzja z „Dziennikiem Polska-Europa-Świat”, wydawanym wtedy jeszcze przez Axel Springer Polska. Połączenie w 2009 r.  ogólnotematycznej gazety z twardym rdzeniem prawnym i finansowym było bodźcem do rozwoju „Dziennika Gazety Prawnej”.

Nowy tytuł przez lata umacniał pozycję i stał się liderem w swoim segmencie. Dziś cieszy się zaufaniem czytelników i ekspertów branżowych. W 2018 r. całość udziałów w spółce wydającej DGP nabył Ryszard Pieńkowski, założyciel „Gazety Prawnej” i prezes Infor PL S.A. Dziś z sentymentem i satysfakcją wspomina:

 Impulsem do stworzenia gazety poświęconej tematyce prawno-gospodarczej była informacja o sukcesie włoskiego dziennika „Il Sole 24 ORE”, którego sprzedaż gwałtownie wzrosła po dodaniu działu prawnego. To była inspiracja, która zmotywowała mnie do działania. Miałem już doświadczenie w wydawaniu zbiorów przepisów, ale gazeta to zupełnie inne wyzwanie. Na szczęście byli obok mnie ludzie, którzy pomogli mi stworzyć redakcję od podstaw, mieli potrzebne kompetencje.

Upór, konsekwencja i czytelnicy

Gazeta od początku stawiała na fachowe treści, jednak na prawdziwy sukces musiała nieco poczekać. Ważnym momentem była seria artykułów poświęconych PIT-om z 1995 r. Materiały spotkały się z ogromnym zainteresowaniem.

– Nad winietą ogłosiliśmy „wszystko o PIT-ach” – i to był strzał w dziesiątkę. Dostarczyliśmy to, czego ludzie potrzebowali. Z czasem już nie raz w tygodniu, lecz częściej. Ale zawsze z tym samym przekonaniem, że najważniejszy jest Czytelnik i to, czego w danym momencie szuka, czego chce się dowiedzieć. W tym tkwi siła mojego ukochanego dziecka: „Dziennika Gazety Prawnej” – wspomina R. Pieńkowski.

Od tego czasu gazeta nieustannie podąża za potrzebami swoich odbiorców, dostarczając specjalistyczne porady i analizy, które pomagają zrozumieć skomplikowaną rzeczywistość prawno-gospodarczą. Potwierdzeniem jakości i rzetelności tworzonych treści są liczne nagrody przyznawane dziennikarzom DGP.

30 lat obiektywności i odpowiedzialności

„Dziennik Gazeta Prawna” buduje swoją pozycję na dwóch wartościach: obiektywizmie i odpowiedzialności. Te zasady są fundamentem, na którym redakcja buduje swoje dziennikarstwo, dokładając wszelkich starań, aby dostarczać rzetelnych informacji, niezależnie od zewnętrznych nacisków.

Polski rynek fachowych treści z zakresu gospodarki, prawa i biznesu stale się rozwija. Obecnie dziennik konkuruje z tytułami innych czołowych grup medialnych, dopasowując się do zmieniających się potrzeb odbiorców. Miarą sukcesu DGP jest pozycja lidera rynku e-wydań i systematycznie rosnąca liczba odsłon serwisu internetowego.

 Nowe formaty, nowe wyzwania

Silna, ugruntowana pozycja na rynku nie hamuje rozwoju medium. Redakcja DGP wdraża nowe pomysły, poszerzając ofertę. Oprócz wydania papierowego i elektronicznego DGP to również wiele ciekawych dodatków, wartościowych dla czytelników działających w różnych branżach. Prenumeratorzy mają do wyboru tygodniki: „Podatki i Księgowość”, „Rachunkowość i Audyt”, „Firma i Prawo”, „Prawnik”, „Samorząd i Administracja”, „Kadry i Płace” oraz „Ubezpieczenia i Świadczenia”. Specjalne pakiety i poradniki to dodatkowa dawka fachowej wiedzy dla księgowych, prawników i przedsiębiorców, dzięki której nie przeoczą żadnej zmiany istotnej dla ich codziennej pracy.

„Dziennik Gazeta Prawna” to także specjalny „Magazyn na Weekend”, poruszający najważniejsze w danym momencie tematy społeczne, kulturalne i ekonomiczne. W każdym wydaniu czytelnicy znajdują wywiady, publicystykę i opinie fachowców oraz przedstawicieli różnych branż.

Nieodłącznym elementem strategii rozwoju DGP jest content wideo. W październiku tego roku wprowadzono nowy program „Polska – Europa – Świat”, prowadzony przez Marka Tejchmana i Zbigniewa Parafianowicza. Format koncentruje się na analizie najważniejszych wydarzeń na świecie, ich wpływie na Polskę oraz skomplikowanych kontekstach bezpieczeństwa dyplomacji i polityki międzynarodowej. 20-minutowe odcinki są dostępne co wtorek w serwisie Gazetaprawna.pl oraz na YouTube.

(red)