Sztuczna inteligencja bardzo szybko przenika do różnych aspektów naszego życia, często definiując je na nowo. Tak jest np. w przypadku mediów. Czy w dobie rozwoju AI drukowane wydawnictwa wprowadzają własne rozwiązania technologiczne, aby konkurować z cyfrowymi media zdominowanymi przez algorytmy? Czy w redakcjach pojawiają się obawy o utratę czytelników na rzecz generowanych automatycznie treści w internecie? Jak sobie z tym radzą wydawcy prasy? Odpowiedzi na te i szereg innych pytań redakcja zawarła w artykule „Media w cieniu AI”, który jest głównym tematem lipcowego wydania „Naszego Kolportera”.
W lipcowym numerze polecamy również:
„Zrozumieć własny portfel” – Pod względem wiedzy ekonomicznej Polacy sami siebie oceniają na trójkę, najgorzej w zakresie cyberbezpieczeństwa i inwestowania.
„Odbudowywanie normalności” – W czasach natłoku informacji wiarygodność źródeł staje się bezcennym kapitałem. Przed tradycyjnymi mediami stoi więc szereg poważnych wyzwań, w tym m.in. próba odbudowy normalnego, zdrowego dyskursu społecznego. Kluczową rolę w tym procesie, z uwagi na swoją pozycję społeczną, może odegrać tradycyjna prasa.
„35 lat „Supełka”” – „Supełek” – popularne kolorowe czasopismo dla dzieci, pełne krzyżówek, łamigłówek, szarad – w tym roku kończy 35 lat. Miał ją w ręku niemal każdy, a ci, którzy w latach 90. XX w. dostawali „Supełki” od rodziców czy dziadków, dziś kupują je własnym pociechom.
„IMM świętuje 25 lat” – Instytut Monitorowania Mediów jest obecny na rynku już 25 lat. W 2000 roku zmienił branżę monitoringu mediów w Polsce, a dziś jest jednym z najważniejszych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej.
W najnowszym wydaniu polecamy również: nowości prasowe, gwiazdę numeru, historię prasy, dobre do czytania, statystyki, krzyżówkę, psycholog radzi, quiz dla omnibusów oraz horoskop.
Przyjemnej wakacyjnej lektury!