cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Prasa skuteczna reklamowo

Na corocznej prezentacji Biuro Reklamy Wydawnictwa Bauer przedstawiło kluczowe trendy dotyczące rynku mediowego, ze szczególnym uwzględnieniem prasy drukowanej. Wbrew stereotypowym opiniom, prasa pozostaje jednym z najbardziej efektywnych i wiarygodnych kanałów komunikacji marketingowej, gwarantującym reklamodawcom najwyższy zwrot z inwestycji.

Podczas spotkania, którego hasło przewodnie brzmiało „Reklama w magazynach – skuteczna forma komunikacji”, omówiono szanse stojące przed prasą drukowaną.  Mimo dynamicznego rozwoju mediów cyfrowych to właśnie prasa wciąż generuje znaczące przychody i pozostaje stabilnym filarem rynku. Badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii potwierdzają, że reklama w magazynach zapewnia najwyższy zwrot z inwestycji: prasa zajmuje 1. miejsce w krótkiej perspektywie (13 tygodni od publikacji) i 2. miejsce w długiej (24 miesiące).

– Reklama w magazynach działa nie tylko tu i teraz, ale także buduje wartość marek na lata. W świecie przesytu cyfrowego to właśnie druk wyróżnia się autentycznością, wiarygodnością i siłą oddziaływania. Magazyny tworzą przestrzeń do prawdziwego kontaktu z treścią i marką – powiedziała Izabela Sarnecka, Dyrektorka Biura Reklamy Wydawnictwa Bauer (Bauer Media Group).

Prasa pozostaje również skutecznym kanałem dotarcia do kluczowych konsumentów. Aż 67% odbiorców magazynów Bauer Media Group to kobiety, z czego znacząca większość to osoby wykształcone i aktywne zawodowo. W segmencie luksusowym stanowią one 90% czytelniczek, w poradnikowym 87%, a w poradniczo-rozrywkowym 77%.

Jako lider rynku magazynów w Polsce z udziałem wynoszącym 81% i ponad 120 tytułami w portfolio, Bauer Media Group dociera do ponad 6 mln czytelników miesięcznie, w tym 4,2 mln kobiet. Co roku sprzedawanych jest 114 mln egzemplarzy magazynów, czyli średnio 9,5 mln miesięcznie. Portfolio wydawnictwa obejmuje 8 z 10 najchętniej kupowanych i 7 z 10 najchętniej czytanych magazynów w kraju. Generują one 94 mln kontaktów reklamowych rocznie, przy średnim czasie kontaktu z reklamą wynoszącym 7 sekund, co czyni prasę jednym z najskuteczniejszych nośników reklamowych na rynku. Warto podkreślić, że zauważalność reklam w prasie to 94%, co jest najwyższym wskaźnikiem wśród wszystkich mediów.

W 2024 roku Bauer Media Group zanotowała 1,2 mld zł przychodów i 120 mln zł zysku netto, potwierdzając stabilną pozycję prasy jako wartościowego medium reklamowego.

Wydarzenie zgromadziło w POLIN Muzeum Historii Żydów Polskich około 350 gości, przedstawicieli domów mediowych i reklamodawców.