Oficjalne maskotki Euro 2012, których licencjobiorcą i dystrybutorem jest Kolporter S.A., można już kupić w największych polskich sieciach handlowych.
Piłkarskie mistrzostwa Europy odbędą się w Polsce i na Ukrainie w czerwcu br. Do rozpoczęcia tej największej w historii naszego kraju imprezy sportowej pozostało więc trochę czasu, lecz z każdym miesiącem zainteresowanie nią będzie wzrastać. Również oficjalnymi maskotkami Euro 2012, których jedynym licencjobiorcą i dystrybutorem jest Kolporter S.A.
Pluszowe maskotki Slavek i Slavko sprzedawane są w trzech rozmiarach: 24, 30 i 44 centymetrów wysokości. Nie można ich kupić osobno, w każdym komplecie znajdą się dwie postaci chłopców. Slavek, symbolizujący Polskę, ma na sobie koszulkę z numerem 20, natomiast ukraiński Slavko – z numerem 12 (co razem daje rok 2012).
We wszystkich trzech rozmiarach maskotki Euro 2012 dostępne są w sieciach handlowych: Empik, Real, E. Leclerc i Carrefour. Najmniejsze (24 cm) można kupić w salonikach prasowych Kolportera i salonach Top-Press, hipermarketach Tesco, Polo Market i sklepach sportowych sieci Go Sport. – Już teraz zainteresowanie maskotkami jest duże, ale im bliżej mistrzostw, tym będzie ono większe – mówi Patryk Podwysocki, menadżer produktu w Biurze Handlowym Kolportera. – Co ciekawe, o zakup maskotek zwróciła się do nas również duża sieć sklepów z Ukrainy.
Warto dodać, że oryginalne maskotki na metce mają umieszczony hologram z angielskim napisem „OFFICIAL LICENSED PRODUCT”, a także dodatkową informację „Manufactured under licence by Kolporter S.A.”, potwierdzającą, że oba pluszaki zostały wyprodukowane i wprowadzone do sprzedaży na licencji Kolportera.
W ofercie Kolportera są także dwa rodzaje reklamowych standów z postaciami Slavka i Slavko. Ale to już propozycja raczej dla firm, które chciałyby się reklamować w czasie mistrzostw, a nie dla indywidualnych klientów. Pluszowe maskotki, a raczej maskoty, są bowiem duże. Ich wysokość to 2 metry.
Przypomnijmy, że o licencję na dystrybucję maskotek Euro 2012 starało się wiele firm, wszystkie musiały przejść specjalną procedurę. W tej rywalizacji zwyciężył Kolporter i to on podpisał w ubiegłym roku umowę z UEFA. O wyborze spółki zadecydowała znana marka, doświadczenie rynkowe i dobrze rozwinięta własna sieć sprzedaży.
Z okazji mistrzostw Kolporter przygotuje też w wybranych salonikach prasowych specjalne stoiska, gdzie kibice oprócz maskotek, będą mogli kupić inne gadżety nawiązujące do Euro 2012.
GK