„Czy można trenować szczęście biznesowe? Owszem. Trening taki polega na przyjęciu stylu życia, który ułatwia analizę problemów oraz tworzenie zbioru możliwych rozwiązań.” – uważa Hermann Scherer, autor „Dzieci szczęścia”. Książka właśnie ukazała się w Polsce nakładem Wydawnictwa Gall, pod patronatem Kolportera.
Książka niemieckiego eksperta od marketingu Hermanna Scherera jest światowym bestsellerem. Już w dniu premiery „Dzieci szczęścia” uplasowały się w na pierwszym miejscu listy sprzedaży największej światowej księgarni – Amazon. Książka trafiła na listy bestsellerów tygodników „Stern” oraz „Der Spiegel”, była już dwukrotnie wznawiana.
Scherer przedstawia swoją teorię, według której kluczem do sukcesu w biznesie są „okazje biznesowe”, czyli problemy, które można rozwiązać skutecznie i zyskiem. W swojej książce opisuje pięć cech charakterystycznych okazji biznesowych: wcale nie wyglądają na szanse, nie mają nic wspólnego ze wzniosłymi wizjami, nie są łatwe do wykorzystania i nie są powszechnie dostępne, nigdy nie występują w przyszłości oraz nie podlegają utartym regułom postępowania. Cechy te sprawiają, że większość ludzi i większość przedsiębiorców patrzy na okazje biznesowe i nie widzi ich potencjału. Aby znajdować okazje biznesowe – czyli ogarnąć umysłem i stwierdzić „tak, na tym można nieźle zarobić” – trzeba mieć szczęście. Zdaniem Hermanna Scherera szczęście biznesowe polega na tym, żeby w jednej, konkretnej chwili zgrać zauważenie problemu i myślenie o jego rozwiązaniu. „Jeśli widzisz problem, ale nie wiesz jak go rozwiązać, okazja jest niedostępna. Gdy znasz już rozwiązanie problemu, ale nie ma nikogo kto chce za to zapłacić, czyli problem, de facto, nie istnieje, okazja jest niedostępna” – uważa autor „Dzieci szczęścia”.
Książka jest rekomendowana przez psychologa biznesu Jacka Santorskiego, który napisał o niej, że jest najlepszym poradnikiem życiowym jaki czytał od 30 lat. – Nie jest „poradnikiem motywacyjnym” w stylu przebrzmiałego już amerykańskiego pozytywnego myślenia ani „magicznym sekretem” w stylu new age. „Dzieci szczęścia” to prezentacja realnego i skutecznego nastawienia – podejścia do życia, osobistego szczęścia i pieniędzy. Książka została napisana przez praktyka, europejczyka, który dodaje nam odwagi, dzieląc się swoim osobistym doświadczeniem, odkrywając nawet chwilami zasłonę intymności. Dzięki temu „Dzieci szczęścia” są książką osobistą i obiektywną zarazem – ocenia Jacek Santorski.
Książka jest drugą pozycją w serii fachowych publikacji „IQ – Rozwijaj inteligencję finansową”, adresowanych do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych motywacją, rozwojem, biznesem i wszelkimi aspektami osiągania niezależności finansowej. Książki, publikowane pod marką „IQ – Rozwijaj inteligencję finansową” mają być inspiracją do działania. Pokazują wiele różnych dróg, które pozwolą czytelnikom zrozumieć lepiej mechanizmy psychologiczne i finansowe, odnaleźć coś dla siebie i zmienić swoje życie.
Kolporter jest patronem całej serii.