Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów
ksiazki_NK

Bestsellery i poradniki

Rozszerza się liczba należących do sieci Kolportera punktów handlowych, w których sprzedawane są książki. Obecnie tytuły książkowe znajdują się w ofercie blisko dwustu punktów, z czego połowa to salony Top-Press, a połowa – saloniki prasowe.
 

ksiazki_NK
Książka w salonikach jest towarem impulsowym, klient sięga po nią przy okazji innych zakupów (Fot. Tomasz Żebrowski)

Departament Sieci Własnej Kolportera wprowadził książki do swojej sieci w grudniu 2011 r. Bestsellery, poradniki, romanse czy mapy samochodowe mogli najpierw kupić klienci 85 salonów Top-Press. Wkrótce okazało się, że zainteresowanie jest na tyle duże, że trzeba powiększyć liczbę punktów sprzedaży. – Dlatego sukcesywnie zaczęliśmy wprowadzać książki również do tych saloników prasowych, które dysponują odpowiednią powierzchnią, umożliwiającą ustawienie stojaków na książki lub regałów multimedialnych – mówi Urszula Jurkowska-Stępień z Departamentu Sieci Własnej Kolportera. – To było dobre posunięcie, sprzedaż książek, liczona miesiąc do miesiąca, od grudnia systematycznie wzrasta, nawet o kilkadziesiąt procent.
Kolporter ma podpisaną umowę z Platonem – dużą firmą dystrybuującą książki, a także z wydawnictwem G+J Polska. W salonikach i Top-Pressach można znaleźć dostarczane przez Platona tytuły z tak znanych wydawnictw, jak Świat Książki, Rebis, W.A.B., Znak, Prószyński i S-ka, Wydawnictwo Literackie, Sonia Draga czy Ameet, którego książeczki dla dzieci w 60 salonikach są sprzedawane ze specjalnych ekspozytorów. Wśród propozycji oferowanych we wszystkich salonikach są książkowe hity, dominuje jednak literatura popularna – romanse, kryminały i fantasy, oraz mapy i wszelkiego rodzaju poradniki – żywieniowe, turystyczne, sportowe. Uzupełnieniem oferty są tytuły z wydawnictwa G+J Polska, przede wszystkim serie podróżnicze.
– Warto pamiętać, że książka w salonikach jest towarem impulsowym, klient kupuje ją przy okazji innych zakupów, pod wpływem impulsu,

Książkowy Top 10 w salonikach
(wrzesień 2012)

1. Nora Roberts, „Zagraj ze mną”
2. Diana Palmer, „W czułych objęciach”
3. Corinne Hofmann , „Biała Masajka”
4. Paulo Coelho, „Pielgrzym”
5. Jasvinder Sanghera , „Córki hańby”
6. Stephen King, „Nocna zmiana”
7. Cathy Glass, „Najsmutniejsze dziecko”
8. Shy Keenan, „Zniszczone dzieciństwo”
9. Stephen King, „Wielki marsz”
10. Valerie Tasso, „Dziennik nimfomanki”

zaintrygowany tytułem, tematyką czy okładką – dodaje Urszula Jurkowska-Stępień. – Istotna jest również cena, w naszej ofercie są przede wszystkim tanie wydania kieszonkowe. Saloniki prasowe czy salony Top-Press mają w bieżącej w ofercie od 50 do 70 tytułów książkowych, a partnerzy prowadzący te punkty mogą domawiać w Kolporterze brakujące tytuły.
Każdego miesiąca oferta książkowa jest aktualizowana i uzupełniania, ponadto kilka wybranych tytułów sprzedawanych jest w promocyjnej cenie.
Grzegorz Kozera

Dodaj komentarz