Wraz z rozwojem sieci sklepów spożywczych Dobry Wybór, Kolporter rozwija i wzmacnia kategorię produktów należących do marek własnych spółki. Są to głównie artykuły spożywcze, ale również kosmetyczno-chemiczne – wysokiej jakości, ale tańsze od produktów znanych marek.
Klienci je polubili
Pod określeniem „marka własna” kryje się towar produkowany na zamówienie konkretnej sieci lub firmy. Dla sieci handlowych, i to nie tylko tych dużych, marki własne stały się produktami bardzo ważnymi, potrafią bowiem generować kilkukrotnie większe marże od produktów znanych firm. Produkty marek własnych cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków, szukających w sklepach towarów tańszych, ale jakością nie ustępujących drogim markowym odpowiednikom. Potwierdzają to badania firmy Nielsen, według których połowa Polaków postrzega marki własne jako produkty o dobrej jakości, konkurencyjne cenowo wobec znanych marek. Z kolei, jak dowodzi niedawny raport Urzędu Ochrony i Konkurencji i Konsumenta, jakość produktów żywnościowych oferowanych przez polskie sieci handlowe pod własną marką w stosunku do roku 2008 poprawiła się aż dwukrotnie.
W przypadku Kolportera najszerszą asortymentowo jest marka własna, która nazywa się tak jak sieć sklepów, czyli Dobry Wybór. Są to przede wszystkim produkty spożywcze, a ich oferta jest dopasowana do specyfiki małych i średnich sklepów spożywczych. Z logo marki Dobry Wybór sprzedawane są m.in. pasztety, dżemy, makarony, owoce w puszkach, ogórki konserwowe, koncentrat pomidorowy, gołąbki, pulpety, klopsiki, fasolka po bretońsku, konserwy mięsne, rybne i warzywne, także orzeszki solone, a ponadto karma dla psów i kotów. Łącznie to 70 różnych produktów. – Wszystko są to artykuły wysokiej jakości znanych polskich producentów – podkreśla Patryk Podwysocki, menadżer produktu z Biura Handlowego Kolportera.
Nie tylko spożywcze
Oprócz Dobrego Wyboru, Kolporter posiada w swojej ofercie także inne marki własne: napój energetyczny Tabu, słodycze Oki Dogi, klej, maszynki do golenia, chusteczki higieniczne, pastę i szczoteczkę do zębów Fluorex oraz prezerwatywy Peramo. Wszystkie wymienione towary są dystrybuowane w tradycyjnym kanale sprzedaży oraz w sieci sklepów Dobry Wybór. Natomiast do sieci saloników prasowych Kolportera, ze względu na specyfikę asortymentu, z marek własnych spółki dostarczane są napój Tabu, orzeszki solone oraz artykuły kosmetyczno-chemiczne.
– Będziemy wzmacniać produkty firmowane naszymi markami własnymi, eksponując specjalnym oznakowaniem na półkach w sklepach sieci Dobry Wybór – mówi Patryk Podwysocki.
Marki własne Kolportera, nie tylko mają coraz większy udział we wszystkich kategoriach i są przeciwwagą dla produktów znanych firm, ale pozwalają także zdobywać nowych klientów i oferować klientowi towar o wysokiej jakości za rozsądną cenę. Korzyści odnoszą również właściciele sklepów oferujący np. produkty marki Dobry Wybór. Uzyskują bowiem na nich wyższe od standardowych zyski.
(red)