cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Producenci widzą korzyści

Należące do sieci handlowych Kolportera saloniki prasowe oraz salony Top-Press są nie tylko miejscem sprzedaży prasy, artykułów FMCG, leków OTC czy biletów komunikacji miejskiej. Od kilku lat z powodzeniem realizowane są w nich programy konsumenckie i akcje samplingowe, dzięki którym producenci mają możliwość zareklamowania swoich marek wśród klientów tysiąca punktów handlowych, bo tyle należy do sieci Kolportera.
 

Wśród nagród odbieranych przez klientów saloników prasowych są m.in. napoje energetyczne (Fot. Rafał Sabat)
Wśród nagród odbieranych przez klientów saloników prasowych są m.in. napoje energetyczne (Fot. Rafał Sabat)

Z kodem po nagrodę
Program zakupowy to wydawanie klientom nagrody za zakup konkretnego produktu. Najnowszy, który realizowany jest w salonikach, o czym informowaliśmy w „NK”, nosi nazwę „100.000 puszek Pepsi w paczkach Lay’s”. Klienci, którzy w dowolnym sklepie, kupią jeden z czterech rodzajów chipsów Lay’s, a wewnątrz opakowania znajdą kupon promocyjny, mogą odebrać w najbliższym saloniku prasowym Kolportera puszkę Pepsi (0,33 l). Nagroda jest wydawana po okazaniu przez klienta kuponu promocyjnego. Program potrwa do 31 sierpnia br.
Program, w którym można wygrać puszkę Pepsi, odbywa się we wszystkich salonikach na terenie całego kraju, czyli w blisko tysiącu punktów handlowych. Ale na życzenie producenta akcja może się odbywać w wybranych salonikach. Tak było w przypadku akcji „Baw się, smakuj, błyszcz!”. Klienci, którzy zakupili wafelek Princessa w opakowaniu promocyjnym, wygrywali błyszczyk do ust firmy L’Oréal Paris, który był do odebrania w siedmiuset salonikach.
Coraz częściej odbiór nagrody odbywa się na podstawie unikatowego kodu, otrzymanego na stronie internetowej producenta lub przez SMS. Klient zgłasza się do wskazanego saloniku, podaje sprzedawcy kod i w zamian otrzymuje nagrodę. – Ta forma odbierania nagrody jest wygodna, zarówno dla sprzedawców, jak i klientów, dlatego chętnie się na nią decydujemy, gdy tylko jest taka możliwość – mówi Wojciech Kowal, menadżer ds. promocji w Departamencie Sieci Własnej Kolportera.
Akcje samplingowe w salonikach prasowych Kolportera i salonach Top-Press polegają natomiast na bezpłatnym wydawaniu klientom saloników próbek produktów spożywczych i kosmetycznych, a także różnego rodzaju materiałów reklamowych i informacyjnych, np. katalogów dostarczanych przez producentów. Przykładem akcji samplingowej było wydawanie w salonikach prasowych i salonach Top-Press letniego katalogu sprzedaży wysyłkowej producenta firanek, firmy Wisan. Katalog otrzymywali klienci, którzy zakupili wybrane tytuły prasy kobiecej i wnętrzarskiej. Innym razem za zakup konkretnych tytułów prasowych klienci saloników otrzymywali katalogi OBI oraz katalogi sieci sklepów Sizeer sprzedających markową odzież i obuwie sportowe. Średnio co dwa tygodnie w salonikach zlokalizowanych w Krakowie odbywa się też akcja wydawania klientom bezpłatnego dwutygodnika „Kraków.pl”.
 
Dla konkretnych odbiorców
– Jesteśmy dobrze przygotowani, technicznie i logistycznie, do realizacji programów konsumenckich i akcji samplingowych – podkreśla Wojciech Kowal. – Mamy system raportowania, dzięki któremu w każdej chwili można sprawdzić, jak przebiega sprzedaż. Nagrody i produkty z akcji samplingowych są wprowadzane na stan magazynowy, co pozwala na bieżąco uzupełniać braki, a także daje orientację, ile produktów zostało już wydanych.
Warto dodać jeszcze jedną korzyść dla producentów: przy niskich kosztach mają możliwość dotarcia ze swoimi produktami do konkretnych grup konsumentów. – Na życzenie producentów, organizujących programy konsumenckie czy samplingi, możemy wytypować konkretną grupę odbiorców, do których chcą dotrzeć. System informatyczny umożliwia nam określenie ich płci, wieku, miejscowości, w której mieszkają, a także preferencji zakupowych – dodaje Wojciech Kowal.
GK

Dodaj komentarz