cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Sentymentalna podróż w czasie

Nostalgia_01_2016
Na rynku pojawiły się dwa nowe miesięczniki: „Pogoda na Życie” i „Nostalgia”. To kolejne magazyny, które są adresowane do czytelników, lubiących wracać wspomnieniami do czasów swojej młodości.
Epoka big beatu i rock’ n’ rolla
Wydawany od stycznia br. przez Agorę (wspólnie z Radiem Pogoda) miesięcznik „Pogoda na Życie” przypomina na swych łamach ikony kultury: aktorów, piosenkarzy, kabareciarzy, a także codzienność lat 50., 60. i 70. XX wieku. Przywołuje czasy big beatu i rock’ n’ rolla, festiwali w Opolu i Sopocie, również sylwetki gwiazd kina i estrady wywiady, nieznane historie, zapomniane fakty. – Do tego moda retro, uroda, zdrowie i kulinaria oraz rozrywka: krzyżówka, horoskop i zagadki Wojciecha Pijanowskiego, popularnego prezentera teleturnieju „Koło fortuny”. Chcemy oddać klimat i ducha dekad połowy ubiegłego wieku – wylicza zalety nowego magazynu Katarzyna Kolanowska, dyrektor wydawnicza pionu Czasopisma i prasa bezpłatna Agory.
Magazyn koncentruje się na polskich nazwiskach i zjawiskach, choć nie brakuje w nim także historii życia zagranicznych gwiazd. W pierwszym numerze pojawił się „czeski słowik” Karel Gott – piosenkarz, malarz i niepoprawny kobieciarz.
– Tytuł „Pogoda na życie” przygotowaliśmy dla ciekawych świata, dojrzałych czytelników 50+. Wiemy, że ta grupa odbiorców chętnie sięgnie po miesięcznik prezentujący rozrywkowe treści i pozwalający wspomnieć czasy szumnej młodości, a także zapoznać się z praktycznymi poradami – mówi Agnieszka Rożewska, wydawca „Pogody na życie”.
Zaczęło się od „Retro”
Podobną tematykę proponuje nowy miesięcznik wydawnictwa Bauer – „Nostalgia” , który również zadebiutował w styczniu br. Czytelnicy znajdą tu mało znane fakty dotyczące bohaterów cenionych i szanowanych przez pokolenia Polaków: niezapomniane romanse, wielkie wydarzenia, historyczne występy, nierozwikłane zagadki. „Nostalgia”, wracając do czasu młodości czytelników, przypomina nie tylko gwiazdy, ale także najciekawsze, związane z nimi, wydarzenia; opowiada o miejscach, które wszyscy pamiętają z dzieciństwa lub znają z mediów czy rodzinnych przekazów.
W pierwszym wydaniu nowego miesięcznika znalazły się m.in. artykuły o mrocznych stronach wielkiej przyjaźni Maryli Rodowicz i Agnieszki Osieckiej, życiu Hanny i Antoniego Gucwińskich, amerykańskich latach Krzysztofa Krawczyka i fenomenie Winnetou.
Przypomnijmy, że wydawnictwo Bauer już w listopadzie 2014 roku wypuściło na rynek miesięcznik „Życie na Gorąco Retro”, poświęcony gwiazdom kina, sceny i estrady XX wieku. Poczesne miejsce znajdują w nim materiały nawiązujące dla lat 1945-1990. Miesięcznik przypomina gwiazdy, których szczyt kariery przypadł w czasach PRL-u, ponadto zawiera informacje o trendach w modzie i gadżetach z ubiegłego wieku.
W sierpniu 2014 r. zadebiutował inny magazyn Bauera „Dobry Czas” – początkowo ukazujący się jako dwutygodnik, a od grudnia ub.r. – jako tygodnik. Czasopismo w całości poświęcone jest informacjom ze świata gwiazd, praktycznym poradom (zdrowie, kuchnia, uroda, dom, prawo i pieniądze) i krzyżówkom. Ważne miejsce zajmują w nim jednak nostalgiczne rubryki z dawnych lat – poświęcone ikonom polskiej estrady, gwiazdom telewizji oraz wspomnieniom z czasów PRL.
Piękne czasy młodości
Również inne wydawnictwa zdecydowały się wypuścić na rynek czasopisma odwołujące się do nie tak dawnej przeszłości. Od sierpnia 2015 ukazuje się miesięcznik „Ta Nasza Młodość”, którego wydawcą jest Phoenix Press. Magazyn zawiera ciekawostki z czasów PRL-u dotyczące polityki, kultury i zjawisk społecznych. Ponadto w każdym numerze czytelnicy znajdą spotkanie z gwiazdą i wspomnienia o ulubieńcach ówczesnej popkultury
– Chociaż czasy PRL-u przez większość Polaków oceniane są krytycznie, szczególnie w kontekście historyczno-politycznym, jednak ponad połowa osób po 40. roku życia (a więc pamiętających ten okres przynajmniej z dzieciństwa) deklaruje skojarzenia pozytywnie, przez pryzmat osobistych doświadczeń lub różnych kwestii społecznych i kulturowych – mówiła w chwili debiutu tytułu Karina Hadyś, dyrektor wydawnicza. – Do nich kierowany jest nasz miesięcznik prezentujący sentymentalne wspomnienia i prawdziwe życie w Polsce Ludowej pokazane z perspektywy zwyczajnych ludzi.
Natomiast wydawnictwo Edipresse Polska w grudniu ub.r. wprowadziło do sprzedaży wydanie specjalne magazynu „Na Czasie”, z podtytułem „To były piękne czasy”. Jest tutaj m.in. dział „Wspomnień czar” z artykułami o gwiazdach z czasów PRL oraz ciekawostki dotyczące tamtej epoki. Edipresse przygotowuje już drugi numer wydania specjalnego.

Dodaj komentarz