cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Do Polski i za granicę

Prasa z magazynu oddziałowego Kolportera w Zielonej Górze rozwożona jest nie tylko na terenie województwa lubuskiego. Trafia również do niektórych punktów sprzedaży w województwie wielkopolskim (powiat wolsztyński) i zachodniopomorskim (pogranicze powiatów gryfińskiego i myśliborskiego).

Pracownicy magazynu Kolportera w Zielonej Górze

Mimo że województwo lubuskie nie należy do największych, zarówno pod względem powierzchni i liczby ludności, to jednak właśnie oddział zielonogórski obsługuje jedną z dłuższych tras, na których dostarczana jest prasa. Liczy ona 624 kilometry i prowadzi kolejno przez Zieloną Górę, Gorzów Wielkopolski, Dobiegniew, Drezdenko i ponownie  Gorzów Wielkopolski i Zieloną Górę. Następna pod względem długości jest znacznie krótsza: ma 441 kilometrów, wiedzie za to przez miejscowości graniczące z Niemcami, takie jak Gubin, Zasieki, Olszyna, Łęknica. Łącznie na 14 trasach jeździ z prasą dwunastu kierowców z Zielonej Góry (jeden z kierowców obsługuje trzy krótsze trasy).

Jak wspominaliśmy na początku, prasa z magazynu w Zielonej Góry kolportowana jest w województwie lubuskim i częściowo województwach wielkopolskim i zachodniopomorskim, ale wożona jest także do Niemiec. Firma Adalmar zabiera paczki z czasopismami z oddziału Kolportera i rozwozi je do polskich sklepów m.in. w Dortmundzie, Kolonii, Hamburgu, Düsseldorfie. Adalmar, oprócz Niemiec, dystrybuuje również polską prasę w Holandii i Belgii.

Formalnie oddział zielonogórski podlega oddziałowi w Poznaniu (dyrektorem obu jest Maciej Krysztofiak). Na co dzień zawiaduje nim kierownik Magdalena Rataj, pracująca w firmie od 2003 r. – Jednak są u nas osoby dłużej związane z Kolporterem – mówi Magdalena Rataj. – Kierowca Sławomir Czwarnóg  współpracuje z nami, z małymi przerwami, od początku powstania oddziału w Zielonej Górze, czyli od 1994 r. Za to już bez żadnej przerwy od 1999 r. prasę z naszego działu rozwozi Arkadiusz Mikołajczak.

Pracownikiem Sekcji Obsługi Dostaw z najdłuższym stażem jest Jacek Opala, zatrudniony w firmie od 2005 roku. Obecny dyspozytor Tomasz Jasiewicz jest związany z Kolporterem od 1997 roku. Został zatrudniony jako pracownik magazynu, w 1999 roku został kierowcą i świadczył usługi do roku 2006. W roku 2007 objął stanowisko kierownika magazynu nocnego, a 10 lat później została dyspozytorem.

Dodajmy, że magazyn nocny, podobnie jak w innych oddziałach terenowych Kolportera, pracuje 6 dni w tygodniu, od godziny 19 do ok. 3 w nocy, czyli do wyjazdu ostatniego kierowcy.