cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Testy sprzedażowe w sieciach Kolportera

Biznesowi partnerzy Kolportera S.A. coraz chętniej testują nowe produkty w sieciach handlowych zarządzanych przez firmę. A to wszystko za sprawą usługi, która oparta jest na specjalnie przygotowanej akcji reklamowej, z zastosowaniem dedykowanych nośników promocyjnych. Najnowszym produktem sprawdzanym w ten sposób jest jedwab do włosów Biosilk.

Jeden z trzech nośników wykorzystywanych w testach jest montowany przed ladą (Fot. J. Borkiewicz)

Test sprzedażowy oferowany jest przez Kolportera od ponad roku i coraz więcej producentów i dystrybutorów korzysta z tej usługi. Kampania daje możliwość sprawdzenia produktu w atrakcyjnym kanale sprzedaży, liczącym 900 punktów (saloniki prasowe, salony Top-Press, sklepy sieci Dobry Wybór) i obejmującym swym zasięgiem cały kraj. Dodatkowym atutem jest to, że średnia miesięczna odwiedzalność sieci wynosi ponad cztery miliony klientów. System informatyczny w sieciach handlowych Kolportera umożliwia codzienną analizę sprzedaży. Na tej podstawie automatycznie przygotowywane są prognozy sprzedaży i generowane zamówienia. Takie działania gwarantują ciągłą obecność produktu w każdym z punktów sieci.
Testy trwają dwa miesiące. W pierwszym miesiącu produkt wyeksponowany jest na jednym z trzech specjalnie opracowanych nośników. Po miesiącu zostaje przeniesiony na półkę promocyjną na ladzie.
– Do dyspozycji mamy trzy rodzaje nośników – mówi Piotr Lech, menadżer ds. promocji Kolportera S.A. – Pierwszy z nich to ekspozytor, ustawiony na ladzie, bezpośrednio nad kasą fiskalną. Drugim jest bilonownica, umożliwiająca nie tylko przyjmowanie gotówki, ale także promowanie towarów. Trzeci nośnik, montowany na ladzie, służy do promocji asortymentu o podłużnych kształtach, np. napojów czy batonów – dodaje.
O tym, że usługa cieszy się popularnością, może świadczyć różnorodność nowych produktów wdrażanych do sieci Kolportera. Testom poddane były różnego rodzaju towary: słodycze, napoje, ale także produkty nietypowe dla takiego kanału sprzedaży, np. suplementy diety czy kosmetyki (żele do rąk, kredki do makijażu). – Dostawcy, decydując się na taki rodzaj badania, mogą nie tylko sprawdzić, czy w naszym kanale sprzedaży dany produkt będzie się cieszył popytem, ale przede wszystkim mają szansę na wejście do naszej oferty na stałe. Tak było w przypadku testów kredek do oczu Clara Veritas, orzeszków Laro czy suplementu diety dla mężczyzn No End. Obecnie testujemy w naszej sieci jedwab do włosów Biosilk. Jest to produkt wspierany przez mocną kampanię medialną, bowiem twarzą marki jest znana aktorka Małgorzata Kożuchowska – zdradza Piotr Lech.
– Zdecydowaliśmy się na testy w tej  sieci, bowiem drzemie w niej ogromny potencjał – podkreśla Małgorzata Łukowiak, menager ds. Sieci Detalicznych Farouk Systems Polska, firmy, która jest właścicielem marki Biosilk. – Znam ją praktycznie od podszewki, bo kilka lat byłam partnerem Kolportera. Wiem, jak wygląda prowadzenie Saloniku Prasowego i jacy klienci go odwiedzają. Ta wiedza znacznie ułatwiła mi podjęcie decyzji. W trakcie trwania akcji będziemy kontrolować i analizować sprzedaż. Tygodniowe raporty wysyłane przez Kolportera umożliwią nam zbadanie potencjału rynku w każdym z rejonów Polski. Mamy nadzieję, że nasz produkt spodoba się klientom i na stałe zagości w ofercie Saloników Prasowych.
Kinga Beck-Tracz

Dodaj komentarz