cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów
nosnik oferta miesiaca

Nowy ekspozytor przed ladą

Nowy nośnik, tzw. ekspozytor przedladowy, zostanie wykorzystany w akcji „Oferta Miesiąca”, podczas której przez cały grudzień br. we wszystkich salonikach prasowych Kolportera będą promowane napoje energetyczne Dr Witt.
 

nosnik oferta miesiaca Nowy ekspozytor montowany jest przed ladą i może być wykorzystywany w testach sprzedażowych chipsów, napojów lub słodyczy (Fot. Piotr Lech)[/caption]

Nowy ekspozytor, zgodnie z nazwą, może być montowany przed ladą – w jej środkowej części, lub u góry, bliżej kasy. – Po raz pierwszy wykorzystamy go w grudniu do eksponowania produktów Dr Witt w ramach „Ofert Miesiąca” – mówi Piotr Lech, menadżer ds. promocji w Departamencie Sieci Własnej Kolportera.
Usługa „Oferta Miesiąca” pozwala dostawcom i producentom sprawdzić sprzedaż wybranego produktu w sieciach handlowych zarządzanych przez Kolportera. Na terenie całego kraju to blisko 1000 punktów – saloników prasowych i salonów Top-Press, przy średniej miesięcznej odwiedzalności czterech milionów klientów. Testy sprzedażowe trwają dwa miesiące. W pierwszym miesiącu produkt wyeksponowany jest na jednym ze specjalnie opracowanych nośników. Po miesiącu zostaje przeniesiony na półkę promocyjną. – Nasz system informatyczny umożliwia codzienną analizę sprzedaży, automatyczne przygotowywanie prognozy sprzedaży i generowanie zamówienia – dodaje Piotr Lech. – Takie działania gwarantują ciągłą obecność produktu w każdym z punktów sieci.
Nośniki są stosowane do prezentacji produktów impulsowych, takich jak słodycze, zabawki, napoje energetyczne, kosmetyki czy suplementy diety. Oprócz najnowszego ekspozytora Kolporter w czasie trwania akcji „Oferta Miesiąca” wykorzystuje w salonikach prasowych jeszcze trzy rodzaje nośników. Pierwszy z nich to ekspozytor, ustawiony na ladzie, bezpośrednio nad kasą fiskalną. Drugim jest bilonownica, umożliwiająca nie tylko przyjmowanie gotówki, ale także promowanie towarów. Trzeci nośnik, montowany na ladzie, służy do promocji asortymentu o podłużnych kształtach, np. napojów czy batonów.
Niezależnie od testów sprzedażowych nowych produktów, nośniki towarowe wykorzystywane są do ekspozycji oferty promocyjnej produktów będących w stałej ofercie saloników prasowych. Często są to promocje z obniżoną ceną lub dodatkowym gratisem.
– Dla naszych biznesowych partnerów ważną informacją jest to, że sprzedaż produktu eksponowanego na nośniku reklamowym wzrasta nawet o kilkaset procent – podkreśla Piotr Lech.
GK

Dodaj komentarz