cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Więcej dla klienta

Opłaty ZUS i do urzędów skarbowych, realizacja przelewów ekspresowych oraz sprzedaż doładowań liczników energetycznych – to kolejne usługi płatnicze, z których korzystają klienci saloników prasowych Kolportera i salonów Top-Press w całej Polsce.   
 

W punktach handlowych Kolportera realizowane są trzy nowe usługi: płatności do ZUS i US, przelewy ekspresowe oraz doładowania energetyczne (Fot. Rafał Sabat)
W punktach handlowych Kolportera realizowane są trzy nowe usługi: płatności do ZUS i US, przelewy
ekspresowe oraz doładowania energetyczne (Fot. Rafał Sabat)

W punktach należących do sieci handlowych Kolportera od kilku lat klienci opłacają rachunki domowe za prąd, wodę i gaz, abonamenty telefoniczne i radiowo-telewizyjne, a także spłacają raty kredytu. W kwietniu oferta dostępnych usług elektronicznych została poszerzona. – Dzięki podpisaniu umowy z firmą BluePay, dostarczającą usługi płatnicze, w salonikach prasowych i Top-Pressach realizowane są już trzy nowe: płatności do ZUS i US, przelewy ekspresowe oraz doładowania energetyczne – informuje Sławomir Borkowski, menadżer ds. rozwoju w Kolporterze.
Płatności do ZUS i US są rozwiązaniem przygotowanym specjalnie dla saloników prasowych Kolportera. –  Usługa ta znacząco różni się od zwykłych przelewów dowolnych – podkreśla Sławomir Borkowski. – Do dokonania tych wpłat wyznaczone są dedykowane formularze w systemie, z wyszczególnieniem dla specyficznych danych, takich jak typy deklaracji, okresy składkowe, itp.
Przelew ekspresowy to rozwiązanie służące do realizacji szybkich przekazów pieniężnych między kontami w różnych bankach (jest ich ponad 20) – umożliwia przelew online z banku do banku (z pominięciem bankowych sesji) już w kilka minut. Z usługi mogą korzystać m.in. klienci, którym zależy na szybkim czasie realizacji przelewu, np. chcą uniknąć odsetek płacąc ratę kredytu ostatniego dnia terminu płatności, skorzystać z promocyjnej lokaty i dokonują  wpłaty ostatniego dnia lub zależy im na szybkim przekazaniu pieniędzy np. za zakupy dokonane w sklepie lub na aukcji internetowej. – Ta usługa, jak pozostałe usługi płatnicze, podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego. Zgodnie z decyzją KNF i według jej wytycznych wdrożyliśmy właśnie zmianę w naszej aplikacji, wprowadzając dodatkowe pole na numer telefonu  „kontakt do klienta” – mówi Sławomir Borkowski.
Z kolei sprzedaż doładowań liczników energetycznych jest usługą podobną do doładowań telefonów komórkowych. Warunkiem skorzystania z tej usługi, jest posiadanie w domu tzw. przedpłatowego licznika energii. To stosunkowo nowa, ale coraz popularniejsza  forma rozliczania się z zakładem energetycznym, pozwalająca płacić za zużywanie prądu za kwotę, jaką sami sobie ustalimy.
Sama sprzedaż doładowań w saloniku odbywa się w bardzo prosty sposób. – Klient podaje sprzedawcy kartę licznika z kodem kreskowym lub numer licznika przedpłatowego – wyjaśnia Sławomir Borkowski. – Następnie sprzedawca skanuje kod lub wpisuje jego numer, a klient podaje kasjerowi kwotę, na jaką chce zakupić doładowanie. Po pobraniu opłaty kasjer drukuje z terminala kod energetyczny, który przekazuje klientowi wraz z paragonem. Dysponując kodem zasilającym, klient wprowadza go w domu za pomocą klawiatury do przedpłatowego licznika energii, zgodnie z instrukcją dostawcy danego urządzenia.
Realizowana w salonikach Kolportera usługa doładowań liczników obejmuje takich dostawców energii, jak: Energa, PGE, GZE i Vattenfall.
(red)

Dodaj komentarz

Komentarz do “Więcej dla klienta”