cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Czasopisma nie tylko o fitnessie

BeActive_01_2015
Bycie „fit”, czyli zdrowym, wysportowanym i aktywnym to trend, który od kilku lat panuje wśród – głównie młodych – Polek i Polaków. Dla wydawców gazet to atrakcyjna grupa docelowa.
Zdrowy i aktywny styl życia jest coraz bardziej modny. Trend „fit” pojawił się u nas kilka lat temu, a od dwóch lat jego popularność szybuje w górę. O ile temat zdrowia był zawsze (przynajmniej w deklaracjach Polaków) ważnym tematem, o tyle zdrowy tryb życia jest nim od niedawna. Zwłaszcza młodzi ludzie (choć nie tylko) przywiązują do niego coraz większą wagę. Coraz więcej osób spędza czas aktywnie, uprawia sport i stara się zdrowo odżywiać. Na rynku pojawiły się już restauracje eko i slow food, bio-jarmarki i sklepy z żywnością organiczną. Polska biega, jeździ na rowerach, ćwiczy w klubach fitness i chętnie bierze udział w wydarzeniach sportowych, które odbywają się niemal w każdy weekend, zwłaszcza w dużych miastach. Według badań CBOS z sierpnia ub. r. 54 proc. Polaków zdrowo się odżywia, 37 proc. regularnie uprawia sport, a 28 proc. aktywnie wypoczywa.
Atrakcyjna grupa docelowa
Trend podchwyciły także media drukowane, zarówno te adresowane do mężczyzn, jak i kobiet. Młodzi, wykształceni, dobrze sytuowani, aktywni zawodowo, niezależni, a jednocześnie przywiązujący wagę do zdrowego stylu życia – to właśnie oni są grupą docelową pism z tego segmentu.
Od kilku lat niekwestionowanym liderem wśród wszystkich czasopism dla panów jest miesięcznik „Men’s Health”, w Polsce wydawany przez Motor-Presse Polska. W ubiegłym roku sprzedawał się miesięcznie w liczbie 56 497 egzemplarzy. „Men’s Health” ma w sumie 40 międzynarodowych edycji i ponad 20 milionów czytelników na świecie. Polska wersja ukazuje się od stycznia 2004 roku i dostarcza czytelnikom najnowszych informacji i porad na temat zdrowia, fitnessu, diety, związków, finansów, problemów ojcostwa, podróży, technologii i stylu.
Magazyn wydaje też cieszące się dużą popularnością tematyczne numery specjalne, m.in. „Coach: Twój osobisty trener” – treningowy i dietetyczny poradnik na temat budowania sylwetki, „Seks: Twój przewodnik na wakacje” – kompendium wiedzy na temat sztuki uwodzenia i seksu, czy „Twój Sukces” – jak uzyskać awans w pracy i zostać osobnikiem alfa w swoim środowisku.
Kobiety też chcą
Po sukcesie miesięcznika dla panów, wydawca postanowił zawalczyć o podobną grupę docelową płci żeńskiej. Wielkim sukcesem okazało się wejście na rynek polskiej edycji miesięcznika „Women’s Health”, w kwietniu 2013 roku. Magazyn zawiera najnowsze informacje i porady na temat stylu i urody, zdrowego odżywiania, dbania o formę i zdrowie, seksu i partnerstwa, rozwoju kariery zawodowej itp. Ukazał się w wysokim nakładzie (ponad 120 tys. egzemplarzy), bez wsparcia kampanii telewizyjnej, co zwykle bardzo pomaga w sprzedaży i… trafił w dziesiątkę. Średnia sprzedaż pierwszych wydań wyniosła ponad 80 tys. egzemplarzy. To zachęciło wydawcę do zmiany częstotliwości z kwartalnej na dwumiesięczną. Czytelniczki polubiły „Women’s Health”. Średnia sprzedaż magazynu w 2014 roku wzrosła do ok. 100 tys. egzemplarzy. Naturalną decyzją wydawcy było przekształcenie pisma w marcu b.r. w miesięcznik.
Konkurencja z mocnym nazwiskiem
Udany debiut „Women’s Health” wywołał duże zainteresowanie w branży. Wydawnictwo Edipresse Polska przebadało w 2014 roku rynek pod tym zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej w aspekcie potrzeb czytelniczych. Badania pokazały – jak przekonuje wydawca – że w ofercie rynkowej ciągle jeszcze brakuje magazynu, który promuje aktywność fizyczną i zachęca do dbania o siebie, jednocześnie nie skazując czytelniczki na wieczne diety odchudzające, bądź zbyt ambitne zadania sportowe. Pojawił się także jeszcze jeden ważny wniosek – duża potrzeba autorytetów w dziedzinie fitness i zdrowego stylu życia. Kobiety biorące udział w badaniach wskazały, że takim autorytetem jest Ewa Chodakowska, najbardziej znana w Polsce trenerka fitness. Odniosła spektakularny sukces zachęcając kobiety do ćwiczeń fizycznych i zdrowego odżywiania. O jej popularności najlepiej świadczy 1,5 miliona fanów na Facebookowym profilu.
Edipresse postanowiło zainwestować w nowe pismo o zdrowym stylu życia i zaproponowało stanowisko redaktor naczelnej nowego magazynu właśnie Ewie Chodakowskiej. Miesięcznik nosi tytuł „Be Active. Dietetyka&Fitness” i zadebiutował na rynku 16 czerwca. – „Be Active. Dietetyka&Fitness” to zdrowe podejście do życia, wsparte autorytetem, wiedzą i wielkim doświadczeniem Ewy Chodakowskiej – mówi Ewa Redel-Bydłowska, członek zarządu Edipresse i dyrektor wydawnicza odpowiedzialna za nowy tytuł. Dodaje, że osoba redaktor naczelnej zapewnia także pismu unikalność i lokalny charakter.
Nowy tytuł szuka miejsca
Sama Ewa Chodakowska podkreśla, że miesięcznik „Be Active. Dietetyka&Fitness” dedykowany jest kobietom w wieku 18-35 lat, zainteresowanym aktywnym trybem życia, przywiązującym szczególną wagę do zdrowia we wszystkich jego aspektach. Zapewnia, że czytelniczki znajdą tu wiele ciekawych artykułów na temat między innymi aktywności fizycznej i racjonalnej diety, napisanych przystępnym językiem oraz wspartych radami ekspertów i badaniami naukowymi.
Pierwszy numer magazynu wyszedł w nakładzie 130 tys. egzemplarzy. Ma objętość 148 stron i kosztuje 7,99 zł. W magazynie znajdują się treści dotyczące fitnessu, diet, zdrowego odżywania, ale także psychologii, relacji, seksu, zdrowia, mody czy urody. Cały tytuł podzielony jest na niestandardowe działy, które nazywają się: „Warm up”, „Be happy”, „Do it yourself”, „No problem”, „Ask the experts”, „Get ready” oraz „Active travel”. Sprzedaż wsparta jest silną kampanią reklamową w prasie, telewizji i internecie. Będzie ona kosztować 4,5 mln zł.
Czy Polki polubią nowy magazyn? Edipresse zapewnia, że zainteresowanie przedsprzedażą oferty rocznej prenumeraty magazynu – którą wydawnictwo wprowadziło pierwszy raz w historii – było ogromne. Tytuł liczy też na dochody z reklam., m.in. firm z branży odzieżowej oraz producentów kosmetyków.
(EK)
Czasopisma dla aktywnych w ofercie dystrybucyjnej Kolportera

„Men’s Health”
Lifestylowy miesięcznik wydawany przez Motor-Presse Polska, na licencji amerykańskiej. Na świecie jest 40 edycji tego pisma. Polska wersja ukazuje się od stycznia 2004 roku i dostarcza czytelnikom najnowszych informacji i porad na temat zdrowia, fitnessu, diety, związków, finansów, problemów ojcostwa, podróży, technologii i stylu.
„Women’s Health”
Magazyn powstał w Stanach Zjednoczonych, jako siostrzany tytuł „Men’s Health”. Obecnie ma już 20 edycji na świecie. W Polsce wydaje go także Motor-Presse Polska. Zawiera porady i informacje na temat m.in. stylu, urody, zdrowego odżywiania i fitnessu, seksu i partnerstwa, rozwoju kariery zawodowej. Najpierw był kwartalnikiem, potem dwumiesięcznikiem, teraz ukazuje się jako miesięcznik.
„Shape”
Miesięcznik wydawany przez Marquard Polska. Skierowany do młodych kobiet, wykształconych, o wysokim statusie społecznym, prowadzących zdrowy tryb życia.
„Be Active. Dietetyka&Fitness”
Miesięcznik wydawnictwa Edipresse. Zadebiutował na rynku w czerwcu tego roku. Dedykowany jest kobietom w wieku 18-35 lat, zainteresowanym aktywnym trybem życia, przywiązującym szczególną wagę do zdrowia we wszystkich jego aspektach.

Dodaj komentarz