Już za dwa miesiące rozpoczynają się XXI Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Katarze. Po raz pierwszy mundial jest organizowany jesienią, po raz pierwszy na Bliskim Wschodzie. Kibice odliczają dni do tej wyjątkowej imprezy, a cały medialny świat już teraz przygotowuje się do relacjonowania mistrzostw. Również wydawcy prasowi organizują pracę redakcji, przygotowują specjalne dodatki, przewodniki, kolekcje.
![](https://nasz2024.kolporter.com.pl/wpvar/www/nasz.kolporter.com.pl/wp/var/www/nasz.kolporter.com.pl/wp-content/uploads/2022/09/GettyImages-512107696a-300x183.jpg)
Akcja „Katar 2022”
Do relacjonowania mundialu przygotowuje się już m.in. zespół „Gazety Wyborczej”. Redakcja wysyła do Kataru dwóch dziennikarzy sportowych – Rafała Steca oraz Marcina Wesołka.
– Wspólnie z Rafałem Stecem będziemy relacjonować dla czytelników „Wyborczej” mundial w Katarze, mocno koncentrując się na reprezentacji Polski – w planie mamy wywiady, relacje z konferencji prasowych i meldunki z bazy Polaków. Oprócz tego w opisywanie rozgrywek włączona będzie cała redakcja sportowa „Wyborczej”, która obejrzy i opisze każdy mecz mistrzostw – w szczycie fazy grupowej będą to nawet cztery spotkania dziennie! Wszystkie publikacje trafią na Wyborcza.pl, a część na tradycyjne łamy dziennika – mówi Marcin Wesołek, kierownik działu Sport „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl. (wydawnictwo Agora). – Obecnie w redakcji powstaje kilka tekstów tygodniowo związanych z przygotowaniami do mundialu – już teraz można je rozpoznać dzięki oznaczeniom „Katar 2022”. Publikacji z pewnością przybędzie we wrześniu, gdy reprezentacja Polski rozegra dwa mecze w Lidze Narodów i wyjedzie na zgrupowanie. W miarę zbliżania się mistrzostw będziemy przygotowywać również materiały okołomundialowe, np. o stadionach – z zespołem BiQdata czy o grupowych rywalach Polski – dodaje.
Nie ma również wątpliwości, że w listopadzie uwaga wszystkich kibiców piłki nożnej będzie skoncentrowana właśnie na Katarze.
– Piłkarski mundial to impreza globalna, w dodatku w tym roku rozgrywana o nietypowej porze, bo późną jesienią. Na ponad miesiąc uwaga kibiców zostanie przekierowana z rozgrywek w największych ligach na mistrzostwa świata i zmagania reprezentacji. Dopóki w mundialu będzie występowała reprezentacja Polski – czyli mam nadzieję, że dłużej niż tylko w fazie grupowej – uwagę naszych czytelników będą przykuwały głównie informacje z obozu biało-czerwonych – zauważa Marcin Wesołek.
Plakaty z niespodziankami
Korespondencje bezpośrednio z Kataru będzie miał również magazyn „Giga Sport”, który jest doskonale znany kibicom nie tylko z ciekawych informacji, ale także specjalnych plakatów i posterów.
– Najbliższe wydania magazynu „Giga Sport” będą w dużej części poświęcone mundialowi. Wysyłamy do Kataru specjalnego korespondenta, który na bieżąco będzie zdawał nam relacje nie tylko ze zmagań piłkarskich drużyn, ale i atmosfery panującej na trybunach katarskich stadionów. Z myślą o kibicach przygotowujemy serwis: gigasport.waw.pl. Mundialowi będzie także poświęcony październikowy i listopadowy numer „Giga Sport”. Przygotowujemy wiele niespodzianek dla kibiców, m.in. specjalne plakaty i akcje przygotowywane we współpracy z naszymi partnerami – zdradza Maciej Sołdan, redaktor naczelny „Giga Sport” (wydawca Giga Media). – Czytelników magazynu „Giga Sport” najbardziej interesują wywiady z piłkarzami i trenerami, raporty z przygotowań polskiej kadry i innych zespołów. Chętnie czytają o gwiazdach mundialu. Nieodłączną częścią magazynu są też lubione przez czytelników i kibiców plakaty – dodaje.
Piłka łączy pokolenia
Całkiem pokaźną grupę kibiców stanowią najmłodsi. Specjalnie dla nich przygotowywany jest na licencji Polskiego Związku Piłki Nożnej magazyn „Strzał na bramkę”. Wydawcą kwartalnika jest Ediba Polska.
– Z naszym magazynem „Strzał na Bramkę” przygotowujemy się do mistrzostw świata już od ponad roku. Od 2021 współpracujemy z PZPN w ramach publikacji wydawnictw dla najmłodszych fanek i fanów piłki nożnej. Dostępny jest już 5. numer „Strzału na Bramkę”. Najpierw towarzyszyliśmy naszym piłkarzom podczas mundialowych eliminacji, byliśmy z nimi i naszymi czytelnikami w lepszych i słabszych momentach, w chwilach niepewności. Przyglądamy się także tym zawodniczkom i zawodnikom, którzy być może będą nas reprezentować w kolejnych mistrzostwach świata – opowiada Elżbieta Klich, Business Development Manager w wydawnictwie Ediba Polska. – Teraz przed nami wielki finał i mamy nadzieję wielkie emocje. Na tę okazję przygotowujemy numer specjalny magazynu „Strzał na Bramkę” poświęcony wyłącznie finałom mistrzostw świata – w głównej mierze obecnym, ale przypomnimy także ciekawe chwile poprzednich finałów. W specjalnym wydaniu terminarze, ciekawostki, plakat, atrakcyjne dodatki. Numer będzie dostępny od listopada. Mamy nadzieję, że nasi piłkarze pokażą się z najlepszej strony, abyśmy mieli o czym pisać także w następnych wydaniach naszego magazynu – dodaje.
– Kibice piłkarscy to bardzo zróżnicowana grupa. Naszym magazynem „Strzał na Bramkę” staramy się odpowiedzieć na potrzeby najmłodszych oraz ich rodziców i dziadków. Odwołujemy się nie tylko do bieżących wydarzeń, ale także do najpiękniejszych lat polskiego futbolu, gdy podczas mundialu pustoszały ulice, a przed telewizorami zasiadały całe rodziny. Mamy już grupę wiernych fanów, stale dopytujących się nas, gdzie mogą zakupić magazyn. Nie wykorzystujemy wyłącznie wizerunku gwiazd w celu zwiększenia sprzedaży, a oferujemy treści interesujące dla pasjonatów i pasjonatek tej dyscypliny sportowej. Staramy się, zgodnie z hasłem PZPN „łączy nas piłka”, łączyć wszystkie dzieci w ich pasji piłkarskiej – dziewczynki, chłopców, dzieci niepełnosprawne, uprawiające futsal, grające w turniejach i na podwórkach. Promujemy sport, promujemy ruch. Naszą misją jest także zachęcanie najmłodszych do czytania. Łatwiej to osiągnąć, gdy treść dotyczy interesujących dzieci tematów – zauważa Elżbieta Klich.
Kolekcje na pamiątkę
Niezmiennie, od lat, przed wielkimi imprezami piłkarskimi ogromnym powodzeniem cieszą się specjalne kolekcje kart i naklejek. Dla wielu kibiców – poza przyjemnością zbierania – są one atrakcyjną pamiątką.
– Mamy wielu wiernych kolekcjonerów, którzy od lat niecierpliwie wyczekuje wejścia każdej nowej kolekcji Panini. Kolekcje są kierowane do osób w każdym wieku, zarówno dzieci, jak i dorosłych kolekcjonerów. Karty i naklejki można zbierać w specjalnie przygotowanych albumach, dzięki nim lepiej poznamy poszczególnych piłkarzy i drużyny. Podwójnymi kartami bądź naklejkami można wymieniać się ze znajomymi, co pozwala na szybsze skompletowanie kolekcji. A najzagorzalsi kolekcjonerzy szczególnie wypatrują kolekcjonerskich perełek, które przechowują jako drogocenną pamiątkę lub odsprzedają później. Nasze karty można wykorzystać do skompletowania swej wymarzonej drużyny i rozgrywania nią meczów ze znajomymi lub podczas gry online na www.paniniadrenalyn.com lub na urządzeniach mobilnych w bezpłatnej aplikacji FIFA World Cup Qatar 2022™ Adrenalyn XL™. Kody do gry są dostępne w saszetkach z kartami – mówi Monika Pąśko z Wydawnictwa Panini, które specjalnie na zbliżające się mistrzostwa w Katarze przygotowało dwie nowe kolekcje.
W kolekcji Adrenalyn XL™ znajdą się nowe kategorie kart poświęconych najsłynniejszym piłkarskim zawodnikom mistrzostw świata, kolejną nowością w tej kolekcji jest Ikona Unikalności, dzięki której kolekcjonerzy będą mogli błyskawicznie sprawdzić, jak rzadka jest ich karta w skali od zera do sześciu.
W naklejkowej kolekcji fani będą mogli znaleźć specjalne naklejki (Panini Extra Stickers) – są to bardzo rzadkie okazy umieszczane losowo w saszetkach. Naklejki te wyróżniają się w kolekcji, ponieważ przedstawiają dynamiczne zdjęcie z futbolowych spotkań. Do nich wybrano dwudziestu graczy, zarówno Legends, jak i Rookies. Każda naklejka jest przedstawiona w różnych wariantach kolorystycznych.
– Imprezy sportowe tej rangi zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem, także wśród tych osób, które na co dzień nie zawsze śledzą wydarzenia piłkarskie. Szczególnie mecze z naszą drużyną narodową zawsze wzbudzają wiele emocji. Futbolowy zegar każdego dnia przybliża nas do tego wielkiego święta piłki nożnej. Panini, z oficjalnymi kolekcjami kart FIFA World Cup Qatar 2022™, jest także gotowe do przeżywania mundialowych emocji. Co cztery lata każda kolejna edycja naszej kolekcji powiększa się i staje się coraz bardziej atrakcyjna i co cztery lata cały świat na miesiąc wstrzymuje oddech. Ubrani w barwy narodowe fani futbolu przygotowani są do kibicowania tej jednej, wybranej drużynie. Tutaj liczą się wiara oraz prawdziwe emocje – każdy marzy o tym, aby zobaczyć ukochany zespół świętujący zdobycie pucharu FIFA World Cup™. Panini wspiera te pragnienia – zauważa Monika Pąśko.
Oficjalna kolekcja kart FIFA WORLD CUP 2022™ Adrenalyn XL™ trafiła do sprzedaży już 30 sierpnia, a oficjalna kolekcja naklejek FIFA WORLD CUP 2022™ będzie dostępna od 27 września.
KINGA SZYMKIEWICZ
DARIUSZ MATEREK