cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

„Nasz Kolporter” – podsumowanie roku 2023

Wbrew przewidywaniom różnego rodzaju fatalistów i futurystów tradycyjna prasa skutecznie broni swojej pozycji bardzo ważnego medium w światowym i krajowym systemie informacyjnym. Dzisiejszy rynek prasowy tworzą tradycyjne gazety, tygodniki, magazyny, ale też kolekcje, wydawnictwa specjalne, krzyżówki. Bardzo bogaty i dynamiczny jest segment prasy dziecięcej. Jaki był 2023 rok dla prasy? Szukając odpowiedzi,  „Nasz Kolporter” poprosił o opinię ekspertów – ich ocenę prezentowana jest w artykule „Rok prasy”, który jest tematem numeru styczniowego wydania.

W styczniowym wydaniu polecamy także artykuły:

„Język giętki młodością” – Słowo „rel” zostało wybrane Młodzieżowym Słowem Roku 2023 w ósmej edycji plebiscytu grupy wydawniczej PWN. Zwycięskie słowo zostało wyłonione w konkursie, w którym oddano rekordową ilość, ponad 140 tysięcy głosów. Na kolejnych miejscach znalazły się też: „sigma” i „oporowo”.

„’The Guardian’ – brytyjski patent” – Brytyjski dziennik „The Guardian” utrzymał w minionym roku liczbę subskrypcji wydań drukowanych, zwiększając swoje przychody i rozwijając równolegle wersję cyfrową. To ewenement na skalę światową. Jak wydawcy i redakcji udało się to osiągnąć?

„Dziewczynki mają moc” ­– W 2016 roku zebrało się grono dziewięciu kobiet, które najpierw wolontaryjnie, a później już zawodowo stworzyły od strony koncepcyjnej i prawno-finansowo-biznesowej koncepcję pisma pt. „Kosmos dla dziewczynek”.

„Czytelnictwo prasy” – Polskie Badania Czytelnictwa opublikowały raport o czytelnictwie prasy polskiej w okresie od listopada 2022 do października 2023 r. Najchętniej czytanym dziennikiem ogólnopolskim jest „Fakt”, tygodnikiem – „Tele Tydzień”, dwutygodnikiem – „Z Życia Wzięte”, a miesięcznikiem – „Świat Wiedzy”.

W styczniowym numerze ponadto: Gwiazda numeru – Arkadiusz Jakubik, nowości prasowe, statystyki handlowe, krzyżówka, psycholog radzi, quiz zimowy oraz horoskop.

Przyjemnej lektury!