cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

FRUGO – wielki powrót

frugo
Kultowe Frugo jest w ofercie dystrybucyjnej Kolportera

Po piętnastu latach od debiutu i prawie dziesięciu od chwili, gdy zaczęło tracić rynek, by w końcu zniknąć z niego zupełnie, napój Frugo z sukcesem wrócił na sklepowe półki. Kultowe Frugo jest w ofercie dystrybucyjnej Kolportera, można je także kupić w salonikach prasowych, salonach Top-Press oraz sklepach sieci Dobry Wybór.
Jak to z Frugo było
Frugo, jedna z marek z portfolio firmy Alima Gerber, zadebiutowało na rynku w roku 1996. Jako jeden z najpopularniejszych napojów owocowych wśród młodzieży, już po roku Frugo miało 90-procentową rozpoznawalność i 4-procentowy udział w rynku. Wizerunek marki kojarzony z buntem i wolnością zbudowały oryginalne reklamy telewizyjne. W roku 2002 pierwszy właściciel marki mimo bardzo dużych nakładów na jej reklamę i zadawalających udziałów rynkowych zdecydował się sprzedać Frugo firmie Krynica-Zdrój, najprawdopodobniej z powodu nieopłacalności dalszych inwestycji w markę. Gdy po kilku latach Krynica-Zdrój postawiona została w stan upadłości, Frugo zniknęło z rynku. W roku 2009 markę odkupił od syndyka Aflofarm, zamierzając wprowadzić produkt na rynek w sieci Coffeeheaven i delikatesach Alma, ostatecznie jednak decydując się na jego sprzedaż jako marki FMCG. Firma FoodCare została nowym właścicielem Frugo w marcu br., a już w lipcu wprowadziła napój na rynek.
Frugo w nowej odsłonie prezentuje się konsumentom w czterech wariantach smakowych opartych na tych samych, co przed laty, precyzyjnie odtworzonych recepturach. Oczywiście kształt szklanych butelek jest ten sam, co przed laty, podobnie jak charakterystyczne nakrętki.
Właściciel marki Frugo pozycjonuje swój owocowy napój w grupie wiekowej 16-25 lat, co oznacza, że po Frugo sięgają zarówno ludzie bardzo młodzi – uczniowie, studenci, jak i osoby już dojrzałe i samodzielne, oczekujące od napoju oryginalnego smaku, doskonałego orzeźwienia oraz aspirującej nowoczesnej marki, z którą mogą się utożsamiać. I wszystko to znajdują w butelkach z kultowym Frugo.
No to co? No to Frugo!
Warianty smakowe Frugo
Niegazowane napoje wieloowocowe FRUGO produkowane są wyłącznie z naturalnych zagęszczonych koncentratów owocowych, bez konserwantów, z dodatkiem naturalnych aromatów. Zawartość owoców w zależności od smaku Frugo: min. 21 proc. Osad na dnie butelki stanowi naturalną miazgę owocową wynikającą z użytych w recepturze koncentratów i przecierów owocowych.
Czarne Frugo – woda, sok winogronowy, cukier, sok cytrynowy, sok z czarnych porzeczek, sok wiśniowy, przetarte pitahaya, barwnik: karmel E 150d, aromat naturalny.
Zielone Frugo – woda, sok jabłkowy, cukier, sok cytrynowy, sok z owoców passiflory, sok kiwi, kremogen jabłkowy, przetarte owoce lulo, przeciwutleniacz: kwas askorbinowy, barwnik: kompleks miedziowy chlorofilu, naturalne aromaty.
Pomarańczowe Frugo – woda, sok jabłkowy, cukier, sok z owoców passiflory, sok pomarańczowy, sok cytrynowy, przeciwutleniacz: kwas askorbinowy, naturalne aromaty, barwnik: beta-karoten.
Różowe Frugo – woda, sok grejpfrutowy, cukier, sok winogronowy, sok cytrynowy, przetarte Grosse Lucuma, przeciwutleniacz: kwas askorbinowy, barwnik: koszenila, naturalny aromat.
(red)

Dodaj komentarz