Traf Press – najmłodsza ogólnopolska sieć franczyzowa Kolportera, od blisko roku z powodzeniem rozwija się na terenie całej Polski. Jest to zarazem pierwsza w Polsce franczyza, która zrzesza prywatne kioski i saloniki. Każdego miesiąca dołącza do niej kilkadziesiąt punktów. Kolporter zapowiada dalszy rozwój sieci w roku 2013.
Traf Press wystartował 1 lutego 2012 r. i do grudnia Kolporter podpisał ok. 300 umów z handlowcami, którzy zdecydowali się przystąpić do sieci. W bieżącym roku firma zamierza podpisać kolejnych 200 umów.
– Traf Press jest ofertą kierowaną do właścicieli prywatnych punktów sprzedaży typu kiosk – przypomina Grzegorz Fibakiewicz, wiceprezes zarządu Kolportera, odpowiedzialny za Departament Dystrybucji Prasy. – To przedsiębiorcy, którzy siłą rzeczy mają ograniczone możliwości organizacyjne, ich punkty są niewielkie, nie mogą więc konkurować z placówkami zrzeszonymi w innych sieciach handlowych. Tymczasem obecność w Traf Pressie daje im szanse na lepsze funkcjonowanie, a także, dzięki naszemu wsparciu, na osiągnięcie dodatkowych przychodów. Nic dziwnego, że zainteresowanie współpracą jest duże.
A zasady współpracy w ramach sieci Traf Press od początku są takie same: właściciel kiosku lub saloniku, prowadzący działalność gospodarczą i dysponujący umową najmu lokalu lub dzierżawy gruntu, zobowiązuje się sprzedawać w swoim punkcie prasę i usługi terminalowe (doładowania prepaid, akceptacja kart płatniczych, opłacanie rachunków) dostarczane wyłącznie przez Kolportera. Jeśli chce, może również zaopatrywać się w tej spółce w produkty FMCG, a więc papierosy, artykuły tytoniowe, karty telefoniczne, karty prepaidowe, słodycze, lekarstwa OTC, kosmetyki, zabawki. Dodatkowe przychody z tytułu przynależności do sieci, nie licząc dotychczasowych zarobków, mogą w ciągu miesiąca wynieść ok. 1 000 złotych. Znaczenie ma również fakt, że po podpisaniu umowy z Kolporterem właściciel punktu sprzedaży zachowuje dużą samodzielność w prowadzeniu swojego kiosku.
Wszystkie punkty handlowe, zrzeszone w sieci, posiadają wspólną identyfikację wizualną i są oznaczone logiem TRAF PRESS. Sami handlowcy podkreślają, że korzystnie wyróżniania to ich kioski na tle innych punktów nie należących do sieci.
– Cieszę się, że możemy pomóc niezrzeszonym handlowcom i zapewnić im wyższe standardy funkcjonowania – podsumowuje wiceprezes Grzegorz Fibakiewicz. – Korzyść jest zresztą obopólna, dzięki Traf Pressowi pozyskujemy nowych klientów. Plany na przyszłość? Oczywiście będziemy sieć rozwijać, przy czym zależy nam na rozsądnym dobieraniu nowych punktów. Myślę przede wszystkim o lokalizacjach, w dobrych handlowo miejscach, pozwalających na efektywną działalność tych kiosków.
(RED)
Właściciele prywatnych kiosków zainteresowani przystąpieniem do sieci Traf Press szczegółowe informacje o zasadach współpracy znajdą na stronie www.trafpress.pl .