W listopadzie 2014 r. w salonikach prasowych i salonach Top-Press wystartował program szkoleniowo doradczy Departamentu Sieci Własnej Kolportera pn. „Złoty Sprzedawca”. Program służy przede wszystkim edukacji i rozwojowi kompetencji partnerów prowadzących saloniki i Top-Pressy oraz ich współpracowników. Po trzech miesiącach pora na pierwsze podsumowanie.
Nowy program jest realizowany przez doradców rozwoju osobistego mających duże doświadczenie w pracy w handlu, a przede wszystkim mogących pochwalić się świetnymi wynikami osiąganymi w swoich salonikach. W ciągu trzech miesięcy od chwili startu programu doradcy złożyli 250 wizyt, w czasie, których odbyli szkolenia z partnerami prowadzącymi saloniki.
– Takie jest założenie programu, żeby w czasie kilkugodzinnego spotkania szkoleniowo-doradczego nasi doradcy pomogli osobom prowadzącym w salonikach we wdrożeniu skutecznych technik sprzedażowych – mówi Joanna Kumor, dyrektor Działu Jakości w Departamencie Sieci Własnej w Kolporterze. – Te wizyty to także doskonały sposób na podzielenie się doświadczeniem w zakresie organizacji pracy, m.in. z zakresu przyjęcia prasy, znajomości asortymentu i systemu informatycznego.
Po pewnym czasie wizyta w saloniku jest powtórzona, ale tym razem zamiast doradcy pojawia się tzw. Tajemniczy Klient, który podczas dokonywania zakupów weryfikuje wdrożenie standardów. Każda przeprowadzona przez Tajemniczego Klienta wizyta zostaje potem szczegółowo omówiona. Sprzedawcy chętnie opowiadają o pozyskanych umiejętnościach i zwracają uwagę na korzyści, jakie osiągnęli dzięki współpracy z doradcami. Dodatkowo najlepsi uhonorowani są tytułem Złoty Sprzedawca i otrzymują od firmy upominek.
– Wizyta Tajemniczego Klienta, po szkoleniu partnera, to nie egzamin – podkreśla Joanna Kumor. – Naszym celem jest przede wszystkim edukacja, podnoszenie wiedzy i umiejętności personelu w salonikach, dlatego ci, u których Tajemniczy Klient podczas wizyty zaobserwuje niewykorzystany potencjał, zostaną dodatkowo przeszkoleni przez Doradcę.
– Obserwujemy już pozytywne efekty szkolenia – dodaje Aldona Miarecka-Grodzińska, pełnomocnik ds. szkoleń i audytu. – Zdecydowanie poprawiła się obsługa klienta w takich parametrach, jak powitanie, polecanie produktu czy badanie potrzeb klienta. Sami partnerzy też widzą zalety programu. Mają świadomość, że wysoka jakość obsługi przekłada się na wzrost sprzedaży towarów w salonikach i proszą nas, żeby podobne przeszkolenie przeszli również ich nowi współpracownicy.
Bardzo dobrze ocenia program partnerka Kolportera, Dorota Lewandowicz, która prowadzi salon Top-Press we wrocławskiej Galerii Sky Tower. – Najbardziej podoba mi się, że kryteria oceny są jasne i podczas szkolenia dowiaduje się, co dobrze, a co niewłaściwie robię. Mogę od razu skorygować ewentualne błędy.
Pani Dorota otrzymała najwyższą notę od Tajemniczego Klienta, a to oznacza, że doskonale sobie radzi ze standardami obsługi klienta. Co ciekawe, mąż pani Doroty, Jarosław Lewandowicz, również prowadzi salonik Kolportera, tylko że w innej części tej samej galerii. I podobnie jak małżonka został wyróżniony tytułem „Złoty Sprzedawca”.
Przypomnijmy, że „Złoty Sprzedawca” zastąpił program pn. „Złoty Klient”, który był realizowany w sieci handlowej firmy od kwietnia 2010 r. do października 2014 r. W sumie w ciągu czterech lat Złoci Klienci odbyli ponad 23 tysiące wizyt w salonikach, sprawdzając realizację nowych standardów.
Na zdjęciu: Dorota i Jarosław Lewandowiczowie z Wrocławia otrzymali najwyższe noty w programie Kolportera „Złoty Sprzedawca”