W ubiegłym roku sprzedaż batonów i wafli w salonikach prasowych Kolportera i salonach Top-Press wzrosła o 7,21 proc. w porównaniu z rokiem 2013.
Batony i wafle to jedne z najpopularniejszych produktów w segmencie słodyczy oferowanych przez punkty handlowe Kolportera. Wprowadzone w lutym br. do sprzedaży wafle „Góralki” (mleczne i czekoladowe) już w pierwszym miesiącu sprzedażowym znalazły się w czołówce najchętniej kupowanych produktów przez klientów saloników prasowych i salonów Top-Press. Wśród innych popularnych wafelków dostępnych w salonikach są także „Grześki” w czekoladzie, „Princessa” i „Prince Polo Classic”.
– Wartość sprzedaży tych produktów w naszej sieci wzrosła w ubiegłym roku o 7,21 proc. w porównaniu z rokiem 2013 – informuje Tomasz Latos, menadżer z Biura Handlowego Kolportera. – To produkty atrakcyjne, choć niełatwe w sprzedaży. Np. mniejszą sprzedaż notujemy w miesiącach letnich, ponieważ w tym okresie ze względu na wyższą temperaturę nasze punkty, w których nie ma klimatyzacji, zamiast wyrobów czekoladowych oferują przede wszystkim wafle.
Wrażliwość na wysokie temperatury nie jest jedyną trudnością w handlu wyrobami czekoladowymi. Problemem bywają też różne, niekiedy krótkie terminy przydatności do spożycia, a także konieczność dobrej ekspozycji jako towaru impulsowego, najlepiej w strefie przykasowej.