Kolporter ma najwięcej punktów sprzedaży i największy, ponad 50-procentowy udział w polskim rynku dystrybucji prasy, udział Ruchu zmalał poniżej 30 proc., a w przypadku Garmond Press wynosi 13 proc. W ciągu roku liczba punktów sprzedaży prasy zmalała o 1,5 tys. – podał portal Wirtualne Media, powołując się na dane Izby Wydawców Prasy.
Jak wynika z danych IWP, Kolporter odpowiada za dystrybucję 51,53 proc. nakładów wszystkich tytułów prasowych w Polsce. To o 1,3 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Z kolei udział Ruchu zmniejszył się w skali roku z 31,42 proc. do 29,43 proc., a udział Garmond Press zmienił się nieznacznie – z 13,21 proc. do 13,17 proc. Wzrósł natomiast łączny udział rynkowy małych firm dystrybuujących prasę – 5,36 proc. do 5,87 proc.
W kraju działa 55 150 stacjonarnych punktów sprzedaży prasy, o 1450 mniej niż przed rokiem. Do Kolportera należy 27 tys., do Ruchu – 18,5 tys., a do Garmond Press – 8,85 tys.