cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Kolporter – więcej niż dystrybucja cz. 2

Kolporter – poza podstawową działalnością, jaką jest dystrybucja prasy i prowadzenie sieci saloników – świadczy szereg usług logistycznych i promocyjnych, z których korzystają wydawcy prasowi, producenci i agencje reklamowe. W poprzednim wydaniu pisaliśmy o usługach logistycznych, w bieżącym – prezentujemy usługi promocyjne świadczone dla wydawców.

Kolporter ściśle współpracuje z wydawcami przy organizowaniu promocji konkretnych tytułów prasowych czy kolekcji wydawniczych w punktach sprzedaży. Akcje promocyjne prowadzone są m.in. w salonach prasowych, supermarketach, sieciach handlowych i na stacjach paliw. W ubiegłym roku odbyło się 1000 rożnego typu akcji, a w pierwszej połowie br. już 570.

Dzięki nośnikom lepsza ekspozycja

Wydawcy prasy, książek, kalendarzy czy kolekcji przy promocji swoich tytułów korzystają z ponad dwudziestu stałych nośników reklamowych, które ma w ofercie Kolporter. Nośniki zapewniają lepszą ekspozycję produktu i łatwiejszy dostęp dla klienta, co przekłada się na wzrost sprzedaży. Do najpopularniejszych należą standy podłogowe, krawaty na kolekcje saszetkowe, stałe miejsce ekspozycyjne, multifacing, stos na ladzie, plakat czy wobblery.

– Wspólnie z wydawcami przygotowujemy również nośniki specjalnie dla konkretnego czasopisma lub produktu kolekcjonerskiego – mówi Sylwia Pniewska, doradca ds. promocji w Pionie Administracji Wydawnictw Kolportera. – Najnowszym przykładem są standy dla kolekcji „SuperZings 3” i „MojiPops 2” firmy Magic Box oraz standy na kalendarze wydawnictwa Kalpol.Bis. Z takiej formy promocji korzystali w tym roku także Burda Media Polska, De Agostini Italia, Panini czy Ferment.

Oddzielnym przykładem bardzo skutecznej współpracy z wydawcą jest „Książkomat” – nowatorski ekspozytor wydawnictwa Edipresse Polska S.A. do promocji i sprzedaży książek w atrakcyjnej cenie. Książkomat został zaprojektowany przez wydawnictwo, natomiast Kolporter dostarczył go do wybranych punktów sprzedaży i zadbał o jego odpowiednią ekspozycję.

Są także inne możliwości reklamy, realizowanej wspólnie z Kolporterem.  Na przykład w sieci sklepów Auchan, o czym pisaliśmy we wrześniowym numerze „NK”, w ostatnich miesiącach przeprowadzono 6 akcji wyprzedażowych – w strefie promocyjnej eksponowane były wybrane przez wydawcę tytuły w wyjątkowo atrakcyjnych cenach. Z kolei w sieci saloników Kolportera rozdano ok. 40 tys. bezpłatnych saszetek z produktami promującymi serie „Super Zings 2” i „Moji Pops”.

Komunikacja ze sprzedawcami

Ponadto Kolporter proponuje wydawcom inne narzędzia promocyjne. Jednym z nich jest możliwość komunikacji ze sprzedawcami – dwa razy w miesiącu przygotowywany jest wewnętrzny newsletter z informacjami o nowościach rynkowych, który dociera m.in. do sprzedawców prasy. Kolejna forma komunikacji to dołączanie kolorowych ulotek do dokumentów dostarczanych do punktów sprzedaży lub prenumeratorów. Wydawcy – i nie tylko oni – mają też możliwość zamieszczenia reklam swoich produktów, a także tekstów informacyjnych w miesięczniku „Nasz Kolporter”, który co miesiąc jest czytany przez ponad 20 tysięcy współpracujących z Kolporterem sprzedawców.

 

Akcje promocyjne Kolportera w liczbach (rok 2018)

  • 1000 – łączna liczba akcji promocyjnych w punktach sprzedaży
  • 1000 – liczba książkomatów wydawnictwa Edipress wprowadzonych przez Kolportera do punktów sprzedaży  
  • 4500 – łączna liczba nośników Kolportera wykorzystana w akcjach promocyjnych
  • 100 000 zł – kwota przeznaczona przez wydawców na nagrody w konkursach dla sprzedawców

 

Usługi promocyjne dla wydawców:

  • Akcje promocyjne z wykorzystaniem nośników reklamowych
  • Ulotka reklamowa dołączana do dokumentu dostawy
  • Informacja reklamowa na dokumencie dostawy
  • Reklama w miesięcznikach „Nasz Kolporter” i „Salonik Prasowy”