„Zwierciadło” od 65 lat nieprzerwanie kształtuje gusta oraz światopogląd polskich Czytelniczek. Stale dostajemy listy i maile potwierdzające, że czytały nas babcie, a teraz czytają ich córki i wnuczki – mówi redaktor naczelna Joanna Olekszyk, która pełni tę funkcję od czerwca 2020 r. Jej zastępczynią jest Alina Gutek.
To wielka radość, ale i zobowiązanie wobec Czytelniczek, które wysoko cenią jakość naszych tekstów, selektywność w kwestii wyboru bohaterów, drobiazgowość, rzetelność. Choć przez minione dziesięciolecia „Zwierciadło” zmieniało się i przeobrażało, nadal opiera się na trzech podstawowych filarach. Pierwszy to psychologia, drugi: kultura i sztuka, trzeci: pozytywne kobiece wzorce.
Jesteśmy pismem z misją. Tą misją jest bycie Przewodniczką dla współczesnych kobiet po skomplikowanym świecie międzyludzkich relacji oraz zmian o charakterze społecznym. Towarzyszenie im w ich codziennych wyborach, wskazywanie drogowskazów, objaśnianie świata. Ale też ambitna i zaangażowana rozrywka.
Tę misję realizujemy m.in. poprzez:
– wyjątkowy i przemyślany dobór bohaterek i bohaterów, tak by Czytelniczka miała kontakt z mistrzyniami i mistrzami w swojej dziedzinie, autorytetami, ale też objawieniami, czyli osobami, których poczynania warto śledzić.
– wysokiej jakości szatę graficzną: publikujemy rysunki czołowych polskich rysowników i fotografów, razem z treścią chcemy bowiem zapewniać także czysto wizualną jakość i przyjemność obcowania z pismem.
– najobszerniejszy i najbardziej wiarygodny wśród polskich miesięczników opis wydarzeń kulturalnych w Polsce, obejmujących film, muzykę, sztukę oraz szeroko pojęte festiwale. To recenzje, polecenia, relacje i wywiady z czołowymi twórcami kultury.
– silny dział psychologii, wspomagany przez temat miesiąca oraz takich ekspertów, jak nasi stali współpracownicy: Wojciech Eichelberger, Katarzyna Miller i od najnowszego numeru Bogdan de Barbaro, ale też przez takie nazwiska jak: Ewa Woydyłło, Zofia Milska-Wrzosińska, Michał Pozdał czy Joanna Keszka.
– sekcję felietonistów: Katarzynę Miller, Annę Janko, Szymona Majewskiego, Tomasza Jastruna, Katarzynę Błażejewską-Stuhr, Macieja Stuhra, Artura Andrusa oraz Jacka Duboisa i Monikę Sobień-Górską.
– współpracę z uznanymi dziennikarzami i pisarzami: Grażyną Torbicką, Remigiuszem Grzelą, Anną Gacek, Moniką Guzowską, Ewą Wanat czy Katarzyną Tubylewicz.
Z danych sprzedażowych opublikowanych przez PBC – Audyt ZKDP za 2021 roku wynika, że miesięcznik „Zwierciadło” jako jedyny na rynku magazyn luksusowy dla kobiet w roku 2021 w stosunku do roku poprzedniego poprawił swoją sprzedaż, a w numerach 9 i 11 okazał się niekwestionowanym numerem jeden na rynku.
„Cieszymy się z osiągniętego wyniku. Sukces ten to efekt wieloletniej pracy całego zespołu wydawnictwa oraz wyraz uznania naszych odbiorców. Wiemy, że rynek, na którym działamy, nie należy do łatwych. Nie koncentrujemy się na trudnościach, ale na tym, jak najlepiej wykorzystać nasze mocne strony i szanse, które wciąż dostrzegamy i wykorzystujemy. Jednym z elementów naszej strategii jest sprzedaż „Zwierciadła” w dwóch różnych okładkach oraz atrakcyjne dodatki i w postaci kosmetyków, książek i kalendarzy. Wszystkim naszym czytelnikom i dystrybutorom dziękujemy za dotychczasowe zaufanie i owocną współpracę” – komentuje Adam Popielski, prezes Wydawnictwa Zwierciadło.
Wydawnictwo Zwierciadło skupia pod swoimi skrzydłami miesięcznik „Zwierciadło”, miesięcznik „Sens”, portal oraz wydawnictwo książkowe.
RED