22 października mija 10 lat od dnia, kiedy ukazał się pierwszy numer dziennika „Fakt”. Już w trzecim miesiącu swojego istnienia tytuł stał się liderem sprzedaży wśród dzienników w Polsce i tę pozycję utrzymuje do dziś.
Szok i niedowierzanie – zapewne tak „Fakt” mógłby zacząć artykuł o swojej dziesięcioletniej działalności. Gdy w 2003 roku wydawnictwo Axel Springer wprowadzało na polski rynek gazetę wzorowaną na niemieckim „Bild”, nikt nie spodziewał się tak dużego sukcesu ani tego, że przez całą dekadę ani na chwilę nie straci ona pozycji rynkowego lidera. W grudniu 2003 Fakt odnotował sprzedaż w wysokości 534 904 egzemplarzy, co dało mu utrzymywane do dziś pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży polskich dzienników.
„Fakt” to pierwsza duża gazeta bulwarowa w Polsce, która w ciągu dekady swojego istnienia stała się bacznym obserwatorem szeroko pojętego życia publicznego w Polsce. Fakt odważnie walczy z nieprawidłowościami i patologiami, które dotykają szeroko pojętą sferę polityczną i społeczną w Polsce.
„Fakt” to wysoko nakładowa i największą w kraju gazeta, która porusza sprawy ważne dla wszystkich Polaków – mówi Grzegorz Jankowski, redaktor naczelny „Faktu”, który pełni tę funkcję od początku istnienia gazety. – Dzięki temu Fakt jest medium prasowym o największym zasięgu w Polsce.”
W ciągu dekady istnienia „Faktu” rynek prasowy w Polsce i na świecie przeszedł znaczącą transformację spowodowaną rozwojem Internetu i nowych mediów. Sprzedaż gazety utrzymuje się wciąż na poziomie powyżej 300 tys. egzemplarzy dziennie.
(na podstawie informacji Ringier Axel Springer)