cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów
TransKasa

TransKasa ułatwia życie

Średnio 200 tysięcy domowych rachunków miesięcznie jest już opłacanych w punktach handlowych Kolportera za pośrednictwem systemu TransKasa. W pierwszym kwartale 2011 r. liczba opłacanych rachunków w sieci saloników Kolportera wzrosła o blisko 26 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

TransKasa
Rachunki można opłacić przy okazji zakupów w saloniku (Fot. Rafał Sabat)

Klienci saloników prasowych Kolportera, salonów Top-Press, a także sklepów sieci Dobry Wybór z każdym rokiem coraz bardziej przekonują się do usługi proponowanej przez Kolportera. Przy okazji zakupów w salonikach czy w sklepie mogą bowiem szybko i za jednym razem dokonać wszelkich miesięcznych opłat, nie musząc stać w kolejce na poczcie czy do okienka kasowego. Nawiasem mówiąc, nie bez znaczenia jest likwidacja kolejnych urzędów pocztowych oraz kas w zakładach energetycznych. To także sprawia, że zainteresowanie TransKasą jest większe.
System TransKasa, należący do Banku BPH, a zainstalowany w ponad 870 punktach sieci handlowej Kolportera, umożliwia opłacenie rachunków za energię elektryczną, gaz, wodę i kanalizację, telefony komórkowe i stacjonarne, telewizję kablową i satelitarną, mieszkanie, a nawet zapłacenie ubezpieczenia oraz kolejnej raty kredytu. Cała transakcja polega na przyłożeniu przez sprzedawcę czytnika do kodu kreskowego znajdującego się na rachunku. Opłata za realizację jednego rachunku wynosi 1,95 zł.
Zaufanie do marki
– Niska cena usługi jest na pewno naszym atutem, ale nie jedynym – zauważa zastępca dyrektora handlowego Kolportera, Grzegorz Ziętek. – Przede wszystkim zaufanie do marki Kolporter sprawia, że wciąż pozyskujemy nowych klientów. Mają stuprocentową pewność, że dokonane przez nich opłaty trafią on-line, za pośrednictwem BPH, do adresatów już następnego dnia roboczego.
Dodatkową zachętą dla klientów są częste promocje, polegające na czasowym obniżeniu prowizji, np. do 0,99 zł. Warto dodać, że korzyść z TransKasy mają także osoby prowadzące punkty sprzedaży, od każdego zrealizowanego rachunku otrzymują bowiem prowizję. Jak pokazuje praktyka, mogą też liczyć na wzrost lojalności konsumentów, którzy robiąc zakupy i jednocześnie opłacając domowe rachunki w saloniku stają się jego stałymi klientami.
Potwierdza to Małgorzata Glinka, właścicielka saloniku prasowego w Myszyńcu. – Jestem bardzo zadowolona z wprowadzonego w moim punkcie systemu TransKasa – mówi. – Zadowoleni są także moi klienci, co widać po liczbie przeprowadzanych transakcji. Miesięcznie obsługujemy ich nawet trzy tysiące, a mogłoby być ich więcej, ale mam tylko jedno stanowisko. Klienci chwalą sobie tę usługę nie tylko dlatego, że mogą opłacić wszystkie rachunki w jednym miejscu i to przy okazji zakupów, ale także dlatego, że nasz punkt oferuje najniższą prowizję w całej miejscowości. Niezależnie od kwoty na rachunku klient płaci 1,95 zł. Transakcje są przeprowadzane sprawnie, a pieniądze są szybko księgowane na kontach. Niekiedy nawet tego samego dnia. Sama również opłacam w ten sposób wszystkie rachunki. Przekonałam do takiego sposobu także rodzinę i znajomych. Mam wielu stałych klientów, a z miesiąca na miesiąc coraz więcej mieszkańców Myszyńca przekonuje się do korzystania z usługi TransKasa – dodaje Małgorzata Glinka.
Dobry biznes dla wszystkich
Kolporter z Bankiem BPH współpracuje przy systemie TransKasa od 2006 roku. – Powodem do satysfakcji dla Banku jest jakość współpracy z Kolporterem S.A., co ma ogromne znaczenie biorąc pod uwagę tak dużą skalę działania – mówi Jarosław Wasilewski, dyrektor Departamentu Sprzedaży Bankowości Transakcyjnej Bank BPH S.A. – Cenimy aktywność Kolportera i współpracujących z nim partnerów, bo dzięki ich pomysłom możemy wciąż ulepszać usługę i reagować na oczekiwania rynku (np. propozycje promocji, poszerzanie listy akceptowanych wystawców rachunków o nowe firmy o dużym znaczeniu regionalnym). Na przestrzeni ostatnich lat wypracowaliśmy razem wiele rozwiązań zwiększających poziom zadowolenia wszystkich zainteresowanych stron: Kolportera S.A., jego kontrahentów, Banku oraz co najważniejsze – naszych wspólnych Klientów.
– Opierając się na dotychczasowych doświadczeniach naszej strategicznej współpracy, jestem przekonany, że najlepsze lata TransKasy w sieci Kolporter S.A. są wciąż przed nami – dodaje dyrektor Wasilewski. – Usługa na dobre zadomowiła się na rynku, klienci przyzwyczaili się do realizowania płatności w salonikach i placówkach partnerskich, kolejni przedsiębiorcy zostają naszymi agentami, bo zauważają, że wprowadzenie TransKasy to zwiększenie konkurencyjności ich punktu oraz po prostu świetny biznes realizowany równolegle z ich główną działalnością handlową.
Usługa TransKasa stale się rozszerza. – Obecnie pracujemy nad umożliwieniem płatności do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i urzędów skarbowych – mówi Grzegorz Ziętek.
Grzegorz Kozera
Współpraca Kinga Beck-Tracz

Jak to się robi
Płatności w systemie TransKasa dokonywane są na podobnej zasadzie, jak na poczcie lub w banku. Podstawą ich realizacji jest zarówno numer rachunku bankowego, jak i kod kreskowy umieszczony na formularzu wpłaty. Po uregulowaniu płatności klient otrzymuje paragon potwierdzający dokonanie wpłaty.

Dodaj komentarz