cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Slavek i Slavko na wyłączność

maskotki euro 2012
Maskotki Slavek i Slavko będą świetną pamiątką z Euro 2012 (fot. B&S Studio)

To wydarzenie sezonu, nie tylko piłkarskiego! Kolporter S.A. podpisał kontrakt z europejską federacją piłkarską UEFA i został wyłącznym licencjobiorcą i dystrybutorem w Polsce oficjalnych, pluszowych maskotek UEFA Euro 2012 – Slavek i Slavko.
 
Aby uzyskać licencję na dystrybucję maskotek piłkarskich Mistrzostw Europy, które w 2012 roku odbędą się w Polsce i Ukrainie, wszystkie starające firmy musiały przejść specjalną procedurę. Kolporter zwyciężył w tej rywalizacji. – Poza znaną marką i doświadczeniem rynkowym, na wybór wpłynęło posiadanie przez Kolportera S.A. dobrze rozwiniętej własnej sieci sprzedaży – mówi Mateusz Duda, Commercial and Marketing Manager Football w firmie Warner Bros Consumer Products, będącej przedstawicielem UEFA do prowadzenia programów licencyjnych.
– Zainteresowanie rynku jest bardzo duże, już zgłaszają się do nas partnerzy, chcący prowadzić sprzedaż maskotek. To zresztą naturalne – doświadczenia wszystkich poprzednich mistrzostw pokazują, że to właśnie maskotki są najchętniej kupowanymi przez kibiców pamiątkami – mówi Sebastian Dyrszka, członek zarządu Kolportera S.A., odpowiedzialny za kontrakt z UEFA.
Pluszowe maskotki Slavek i Slavko będą dostępne w trzech rozmiarach – 24, 30 i 44 cm. Warto podkreślić, że nie będzie ich można kupić osobno, w każdym komplecie znajdą się dwie maskotki – Slavek i Slavko. Pierwszy ubrany jest w polskie barwy narodowe, drugi – w ukraińskie. Na opakowaniu będzie naklejony hologram potwierdzający oryginalność produktu.
Kolporter S.A. pracuje również nad kolejnymi pluszowymi produktami związanymi z Euro 2012. – Na pewno będziemy starali się stworzyć jak najatrakcyjniejszą ofertę nie tylko dla kibiców. Jestem przekonany, że mistrzostwa Euro 2012 będą dla Polski tak ważnym wydarzeniem, że każdy będzie chciał mieć w domu jakąś pamiątkę z nimi związaną – mówi Sebastian Dyrszka. – Dla kibiców, w wybranych salonikach prasowych Kolportera, przygotowujemy również specjalne stoiska z okazji Euro 2012. Oprócz maskotek będą mogli w nich kupić typowo kibicowskie gadżety – dodaje.
Przypomnijmy, że po raz pierwszy oficjalne maskotki Euro 2012, zostały zaprezentowane w Warszawie w listopadzie 2011 r. Nie miały jeszcze imion, te nieco później nadali im kibice w internetowym głosowaniu. Do wyboru były trzy pary imion: Slavek i Slavko, Siemko i Strimko, Klemek i Ladko, a najwięcej głosów otrzymali właśnie Slavek i Slavko.
Pierwszą oficjalną maskotką piłkarskich mistrzostw Europy był Pionkio, który pojawił się na stadionach podczas mistrzostw rozgrywanych w 1980 roku we Włoszech. Na następnych turniejach, organizowanych co cztery lata, pluszowe zabawki były wyobrażeniem koguta, królika, lwa. Dwie maskotki, alpejskie bliźnięta o imionach Trix i Flix, towarzyszyły meczom Euro 2008 rozgrywanym w Austrii i Szwajcarii. Wówczas sprzedano 250 tysięcy kompletów tych zabawek.
(red)

Dodaj komentarz