cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Dobry Wybór przyśpiesza

O kolejne trzy sklepy powiększyła się w sierpniu br. sieć handlowa Dobry Wybór. Kolporter zamierza swoją najmłodszą sieć intensywnie rozwijać, dlatego poszukuje partnerów do prowadzenia osiedlowych sklepów spożywczych funkcjonujących pod marką Dobry Wybór. Plany są takie, że w ciągu najbliższego roku będzie ich 80.
 

ŁAZY - DOBRY WYBÓR
W nowych sklepach Dobry Wybór rozbudowana jest strefa produktów świeżych, w tym warzyw i owoców. Na zdjęciu sklep w podwarszawskich Łazach (Fot. Tomasz Brzeziński)

Najnowsze sklepy sieci Dobry Wybór zostały otwarte w Kielcach (przy ul. Paska 3 i Toporowskiego 82) oraz w podwarszawskich Łazach (ul. Łączności 16). – Wszystkie trzy placówki mają mocno rozbudowaną strefę produktów świeżych – mówi Tomasz Brzeziński, dyrektor pionu Dobry Wybór Kolportera S.A. – Ponadto sklep w Łazach, jako pierwszy z całej sieci, wprowadził do swojej oferty mięso.
Dobry Wybór jest siecią samoobsługowych sklepów spożywczych, typu convenience, zlokalizowanych na osiedlach mieszkaniowych i przy głównych ulicach handlowych z zapleczem budynków mieszkalnych. Ich powierzchnia wynosi od 90 do 200 metrów kwadratowych. Do podstawowego asortymentu należą pieczywo, nabiał, mięso, wędliny, mrożonki, napoje, słodycze, słone przekąski, owoce, warzywa, alkohole, chemia, kosmetyki, tytoń, prasa, karma dla zwierząt, artykuły FMCG. Do tego dochodzą produkty marek własnych – bardzo dobrych jakościowo w bardzo atrakcyjnych cenach. Obecnie pod marką Dobry Wybór sprzedawanych jest 38 produktów. W sklepach Dobry Wybór można także opłacić rachunki domowe, doładować telefon i skorzystać z kolektury Totalizatora Sportowego. – Chcemy, aby nasi klienci postrzegali Dobry Wybór jako miejsce bliskie, przyjazne, dające komfort nie tylko robienia zakupów, ale też załatwienia codziennych spraw – podkreśla Tomasz Brzeziński.
4 500 netto zł gwarantowane
Na razie sieć liczy 12 punktów – w Kielcach, Radomiu i Warszawie, ale Kolporter zamierza otwierać następne sklepy także w innych rejonach Polski – na koniec września br. zaplanowano uruchomienie placówki Dobrego Wyboru w Ełku, nieco wcześniej powstanie sklep w Piasecznie. Spółce zależy na rozwoju sieci, do której – według założeń – do lipca 2012 r. będzie należeć 80 punktów, dlatego liczy na współpracę z osobami mającymi doświadczenie w handlu artykułami spożywczymi.
– Poszukujemy również sklepów, chętnych do przyłączenia się do naszej sieci – dodaje Tomasz Brzeziński. – Gwarantowane wynagrodzenie na poziomie 4 500 zł netto miesięcznie, bez względu na wysokość obrotu to tylko jedna z korzyści, jakie oferujemy naszym partnerom. Dodatkowym przychodem jest prowizja od obrotu oraz wynagrodzenia dodatkowe, m.in. za przyjmowanie płatności za rachunki, czy udział w akcjach promocyjnych organizowanych przez producentów.
Korzyści z Systemu Partnerskiego
Osoby prowadzące sklepy Dobry Wybór współpracują z Kolporterem na zasadach określonych w Systemie Partnerskim, który jest autorskim rozwiązaniem spółki, wypracowanym przez lata budowania sieci saloników prasowych. Ta udoskonalona wersja franchisingu bardzo dobrze sprawdza się też w przypadku sieci Dobry Wybór. Osobą bezpośrednio odpowiedzialną za funkcjonowanie sklepu jest prowadzący własną działalność gospodarczą partner Kolportera S.A., któremu firma oddaje w użytkowanie lokal wraz z pełnym wyposażeniem oraz zapewnia dostawę towarów handlowych. W zamian partner świadczy usługę pośrednictwa sprzedaży.
Powyższe rozwiązanie jest korzystniejsze od tradycyjnej franczyzy, ponieważ utworzenie firmy opartej na Systemie Partnerskim wymaga od partnera znacznie mniejszych nakładów finansowych niż gdyby przedsięwzięcie było tworzone niezależnie. Kolporter S.A. ponosi wszystkie koszty związane z uruchomieniem i funkcjonowaniem sklepu Dobry Wybór, np. koszty remontu czy adaptacji lokalu, czynszu, opłat za media. Prowadząc sklep Dobry Wybór, partner jest właścicielem firmy, zachowuje niezależność w ramach podpisanej umowy. Partner korzysta z działań reklamowych i marketingowych, jakie prowadzi spółka. Na promocję prowadzoną w skali całego kraju, są przeznaczone większe środki, dzięki czemu jest ona znacznie bardziej efektywna.
Obroty rosną
Warto przypomnieć, że w bieżącym roku poziom obrotów w sklepach Dobry Wybór wzrósł o ponad 15 procent w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni sprzedażowej (w porównaniu z rokiem ubiegłym). – Wzrost obrotów to wynik między innymi naszej elastyczności w zaopatrzeniu – podkreśla Tomasz Brzeziński.
Sklepy Dobry Wybór są już postrzegane przez klientów jako sklepy z konkurencyjnymi cenami. Stale promocjami cenowymi objętych jest od 50 do 70 produktów, do tego co jakiś czas swoje obniżki cen proponują dostawcy.
GK

SKLEPY SIECI DOBRY WYBÓR

KIELCE

  • ul. Piotrkowska 12
  • ul. Piekoszowska 32
  • ul. 1 Maja 192
  • ul. Toporowskiego 82
  • ul. Paska 3
RADOM

  • ul. Królowej Jadwigi 21
  • ul. Żeromskiego 84
  • ul. Piłsudskiego 5
  • ul. Traugutta 11
WARSZAWA

  • ul. Majdańska 7
  • ul. Igańska 26
  • ul. Łączności 16

Dodaj komentarz