cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów
zapiekanka

Fast food – standard i konieczność

Fast foody to już nie tylko samodzielne punkty sprzedaży czy stoiska na stacjach benzynowych. Coraz częściej można je spotkać w sklepach spożywczych. Również Kolporter wprowadza w osiedlowych sklepach sieci własnej Dobry Wybór strefę Fast Food. Hot-doga czy zapiekankę można już zjeść w pięciu placówkach tej sieci.

zapiekanka
Kolporter poszerzył ofertę sklepów sieci Dobry Wybór o serwowane na miejscu hot-dogi i zapiekanki (Fot. Atria Concept)

Jak oceniają analitycy, tendencje rynkowe są dla fast foodów bardzo dobre, udział tego segmentu w tzw. total shopie może w niedługim czasie stanowić nawet 7-8 procent.
– Nasze społeczeństwo coraz częściej jada poza domem, bo więcej czasu poświęcamy na  pracę, a to z kolei  skutkuje brakiem czasu na przygotowanie posiłków w domu. Do przeszłości odchodzi model kobiety szykującej w domu posiłki dla całej rodziny, matki kupujące dzieciom w przydrożnej stacji benzynowej kanapki do szkoły to już nierzadki widok. Gorąca przekąska typu hot-dog dostępna na stacji czy w sklepie typu convenience staje się standardem, a często koniecznością  – wyjaśnia Samira Starczynowska, dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie Atria Concept – filii fińskiego koncernu Atria, będącego wiodącym dostawcą produktów na rynku fast food w rejonie nadbałtyckim.
Przed trzema miesiącami  Kolporter postanowił poszerzyć ofertę sklepów sieci Dobry Wybór o serwowane nas miejscu hot-dogi i zapiekanki. – To jest trend ogólnopolski, a my nie działamy w oderwaniu od rzeczywistości – podkreśla  Tomasz Sak, zastępca dyrektora handlowego Kolportera. – Dzięki strefie Fast Food klient robiący zakupy w sklepie, może jeść na miejscu posiłek lub zamówić go na wynos. Na razie takie stoiska wprowadziliśmy do sklepów Dobrego Wyboru mających odpowiednio dużą powierzchnię i zlokalizowanych w miejscach o dużym przepływie klientów.

Hot-dog

To właśnie Atria Concept dostarcza Kolporterowi urządzenia niezbędne do produkcji  hod-dogów. – Sprzęt kupujemy w Danii, jest to topowa półka pod względem jakości materiałów, niezawodności i czasu życia urządzenia. Ponad 12 lat testów i dopracowywania najdrobniejszych szczegółów skutkuje urządzeniami, które są najlepsze na rynku – mówi dyrektor Samira Starczynowska.
Oprócz urządzeń, Atria Concept dostarcza do sklepów Dobrego Wyboru fast foodowe półprodukty: parówki (frankfurter), kiełbaski (kabanos, chilli, baila, polska), bułki francuskie, kilka rodzajów sosów, kanapki do zapiekania typu panini, ponadto torebki i serwetki. Klient może więc kupić pojedynczego hot-doga lub zapiekankę, ale też tzw. zestaw combo, w skład którego wchodzi napój pepsi.
Strefy z posiłkami są już w pięciu sklepach sieci: trzy znajdują się w Kielcach (ul. Piotrkowska 12, Piekoszowska 32 i Paska 3), pozostałe dwa w Piasecznie (Pawia 1) i podwarszawskich Łazach (ul. Łączności 16).
GK

Dodaj komentarz