cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Stawiamy na świeżość

Gdy na rynku trwa wyścig o klienta, a największą przynętą na kupujących jest niska cena, dla niektórych firm ma to mniejsze znaczenie. Te przedsiębiorstwa stawiają przede wszystkim na wysoką jakość swoich produktów. I zapewniają, że to naprawdę się opłaca. Jedną z takich firm jest Społem PSS Bytom, kontrahent Departamentu Dystrybucji FMCG Kolportera.

Barbara_Kulikowska

Misją bytomskiej spółdzielni jest świadczenie usług na najwyższym poziomie. Realizując ten cel stawia się na wysoką jakość produktów, profesjonalną obsługę, a także wprowadzanie nowatorskich rozwiązać technologicznych i trendów w technikach sprzedaży. Działalność gospodarczą Społem PSS prowadzi w czternastu sklepach, jednej piekarni i barze. Historia spółdzielni, podobnie jak innych podobnych przedsiębiorstw, jest bardzo bogata, bo trwa już od 1945 roku. – To, że istniejemy tak długo, daje nam doświadczenie, dzięki któremu łączymy tradycję rzetelnego oraz dobrego kupiectwa z nowoczesnością i tworzymy nową jakość sklepów – mówi prezes Społem PSS w Bytomiu, Barbara Kulikowska.
Pomagamy im wybrać
Sklepy spółdzielni konkurują z wielkimi hipermarketami i dyskontami. Klienta starają się przyciągnąć atrakcyjną ofertą  i dobrą jakością asortymentu. – Przede wszystkim stawiamy na świeże produkty. Klient znajdzie u nas asortyment najwyższej jakości, który może nie jest najtańszy, ale spełnia wszelkie oczekiwania. Mam tutaj na myśli głównie mięso, wędliny, ale też ryby czy produkty garmażeryjne. Zwłaszcza te ostatnie cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Nasi kupujący mają coraz mniej czasu i cenią sobie, że mogą kupić coś, co będą mogli szybko i smacznie zjeść – twierdzi Barbara Kulikowska.
W dodatku pracownicy PSS Społem Bytom starają się ułatwić wybór klientom. – Czasami przygotowujemy gotowe propozycje oraz łatwe i szybkie przepisy, zestawy garmażeryjne i doradzamy, jak w ciekawy sposób można skomponować swój posiłek. Staramy się też uaktualniać asortyment. Oczywiście, pewne produkty muszą być, bo one zawsze się sprzedadzą, choćby kiełbasa krakowska czy frankfurterki, ale pamiętamy również o wprowadzaniu nowości. Klient ceni sobie urozmaicenie, dlatego staramy się spełnić jego oczekiwania. Mamy podpisane umowy z lokalnymi producentami, dzięki czemu zapewniamy bardzo dobre produkty. Potem dokładnie analizujemy, co dobrze się przyjęło, a co gorzej – mówi prezes spółdzielni.
Społem PSS Bytom stawia też na inny rodzaj artykułów spożywczych, który jednak na razie nie jest zbyt popularny. To produkty ekologiczne. – W każdym naszym sklepie utworzyliśmy stoisko dla tego typu produktów, propagując tym samym zdrowy styl odżywiania. Dużych osiągnięć w sprzedaży tej grupy artykułów jeszcze nie mamy, ale uważam, że to tylko kwestia czasu – twierdzi Barbara Kulikowska. – Suchych produktów na rynku jest już sporo, i to zarówno polskich producentów, jak i tych z importu. Tych świeżych znacznie mniej, ale cały czas szukamy producentów i wierzymy w to, że takie produkty będą się coraz lepiej sprzedawać.
Szkolimy personel
Spółdzielnia z wielkimi dyskontami stara się też wygrywać dzięki przyjaznemu kontaktowi z klientem. – Dobry asortyment to jedno, ale nie mniej ważna jest obsługa. Stawiamy na bezpośrednią obsługę klienta, choćby w dziale mięsnym. Tutaj kupujący zawsze może zapytać o dany produkt, poradzić się i dopiero zdecydować na zakup – mówi Barbara Kulikowska. – W dyskontach zazwyczaj dostaje zapakowany hermetycznie produkt. U nas, jeśli sobie życzy, może kupić przykładowo choćby kilka plasterków nowej wędliny na spróbowanie. A jeśli oczekuje zapakowanego produktu, to my tę usługę na jego prośbę oczywiście wykonujemy.
Personel jest dobierany pod względem zaangażowania i charakteru, lecz potem i tak poddawany jest regularnym szkoleniom. – Stawiamy na systematyczność, bo ma to bardzo duże znaczenie. Każdy nowy pracownik jest szkolony z technik sprzedaży, a potem cyklicznie przypominamy mu o obowiązujących zasadach. To nie są długie szkolenia, bo trwają zazwyczaj kilka godzin, ale są niezwykle przydatne. Poza tym w spółdzielni istnieje księga standardów, której wszyscy muszą przestrzegać – tłumaczy prezes PSS Społem Bytom.
Spółdzielnia stara się pozyskać klienta poprzez różne programy lojalnościowe. Najpopularniejsza jest karta lojalnościowa. – Z każdym rokiem wzrasta ilość osób, które ją posiadają. Widzimy, że to dobry magnes na kupujących, którzy chętniej dokonują zakupów, mając zapewnioną premię w postaci bonu – mówi Barbara Kulikowska. W dodatku PSS Społem celem bliższego zapoznania się z promocyjnym asortymentem wydaje co miesiąc prospekt reklamowy „Oferta specjalna”. Spółdzielnia informuje też o swojej bieżącej działalności w gazetce „Nasze Sprawy”.
Tomasz Porębski

Dodaj komentarz