cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów
Karta VISA

Za transakcję darmowa Pepsi

Klienci saloników prasowych Kolportera już od pewnego czasu mogą płacić szybko i wygodnie zbliżeniowymi kartami Visa – a w lipcu dodatkowo łatwo ugaszą dzięki nim pragnienie: każda transakcja zbliżeniowa Visa jest premiowana darmową puszką orzeźwiającej Pepsi.

Karta VISA
Do końca lipca br. każda transakcja zbliżeniowa Visa w saloniku Kolportera jest premiowana darmową puszką Pepsi

W porównaniu z innymi formami płatności, płatność zbliżeniowa (na kwotę do 50 zł) jest najszybsza; trwa krócej niż sekundę, dzięki czemu cała transakcja zajmuje raptem kilka sekund. W momencie, gdy sprzedawca wprowadza do terminala kwotę zakupu, uruchamia czytnik zbliżeniowy; ten aktywuje się jedynie na krótką chwilę, wyświetlając polecenie „zbliż kartę”. Po tym, gdy klient zbliży kartę do czytnika, na ekranie w ułamku sekundy pojawia się potwierdzenie odczytania danych; to wszystko – cała transakcja została dokonana. Co ważne: płacąc w ten sposób użytkownik karty nie wypuszcza jej z rąk, sam zbliża kartę do czytnika – a ten sam czytnik, który umożliwia płacenie zbliżeniową kartą Visa pozwala płacić w taki sposób również smartfonem z odpowiednią aplikacją płatniczą.
Polacy polubili tę formę płatności. Liczba zbliżeniowych kart Visa wydanych w Polsce przekracza 6,5 mln, a liczba i wartość dokonywanych nimi transakcji zbliżeniowych rosną najszybciej w Europie – przykładowo, w lutym br. kartami Visa dokonano w naszym kraju już ponad 2 mln transakcji zbliżeniowych.
– Polscy konsumenci szybko przekonują się do prostoty, szybkości, wygody i bezpieczeństwa tej nowoczesnej formy płacenia, która jest kluczowa dla wypierania gotówki z sektora drobnych płatności. Cieszymy się, że płatności zbliżeniowe Visa są możliwe w salonikach prasowych Kolportera; jesteśmy przekonani, że obecna promocja zachęci kolejnych klientów do korzystania ze wszystkich zalet tej formy płatności – podkreśla Tomasz Owoc, szef marketingu Visa Europe w Polsce.
Warto wiedzieć, że zbliżeniowe karty Visa są równie bezpieczne, jak karty bez funkcjonalności zbliżeniowej – co gwarantuje rozbudowany system zabezpieczeń i wielowarstwowej weryfikacji transakcji. Jego podstawowym elementem jest umieszczony na karcie mikroprocesor, który dla każdej transakcji – zarówno zbliżeniowej, jak i „standardowej” – generuje przy użyciu zaawansowanych kluczy kryptograficznych unikalny, cyfrowy „podpis”. Ponadto, każdy bank-wydawca takich kart Visa ustala dla nich limit liczby i/lub wartości płatności zbliżeniowych. Po osiągnięciu tego limitu kolejna transakcja musi być dokonana „standardowo” – przez włożenie do czytnika kart z mikroprocesorem i potwierdzenie transakcji kodem PIN; dopiero wtedy limit zostaje „wyzerowany”.
Płatności zbliżeniowych Visa można już dokonywać w ponad 70 tys. terminali zainstalowanych w całym kraju w dużych sieciach ogólnopolskich, wielu sieciach regionalnych i w mniejszych sklepach. Płatności zbliżeniowe są również coraz częściej stosowane w transporcie miejskim, np. w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi czy Bydgoszczy; w ten sposób można też zapłacić za bilety kolei Przewozy Regionalne, największego przewoźnika pasażerskiego w Polsce, czy na stadionach czołowych klubów piłkarskich. Do końca 2015 r. łączna liczba terminali przystosowanych do płatności zbliżeniowymi kartami Visa – a także smartfonami z mobilną aplikacją zbliżeniową Visa – ma sięgnąć ok. 200 tys.
Promocja płatności zbliżeniowych Visa w sieci saloników prasowych Kolportera – wykorzystująca citylighty, gazetki sklepowe kierowane do klientów i kontrahentów, wobblery, standy na ladzie oraz witryny sklepowe – potrwa do 31 lipca br.
(Red)

Dodaj komentarz