cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Nowy layout tygodnika „Wprost”


Pierwszy wrześniowy numer tygodnika „Wprost” ukazał się w nowym layoucie, i z odświeżoną winietą. Autorem zmian jest Kasper Skirgajłło-Krajewski, dyrektor artystyczny „Wprost”.
Zmiany widoczne są już na okładce nowego numeru „Wprost”. Czerwona ramka okala całą okładkę, na żółtym poziomym pasku wewnątrz ramki zapowiedziany  jest „najgorętszy” materiał numeru , pozostałe ważne teksty są zajawione na pionowej czerwonej apli po lewej stronie. Przy okazji zmian na okładce odświeżona została również winieta tygodnika, w której zoptymalizowany zostało łączenie liter oraz światło pomiędzy czcionkami. Niemal niezauważalnie logo WPROST nabrało nowoczesności i wyrazu, pozostając jednocześnie tym samym dobrze rozpoznawalnym logo.
Wewnątrz tygodnika zwraca uwagę uporządkowaniu nawigacja i struktura tygodnika. Nowe działy to TEMAT Z OKŁADKI,  POLITYKA WPROST, SPOŁECZEŃSTWO WPROST, NAJSZTUB PYTA, ŚWIAT WPROST, CYWILIZACJA WPROST, BIZNES WPROST oraz KULTURA WPROST. Każdy dział otwiera mocny akcent wizualny, najczęściej duże zdjęcie. Materiał okładkowy rozpoczyna rozkładowe zdjęcie. Podpisy pod zdjęciami zostały wyodrębnione na szarych ramkach, a podpisy w kontrze zawierają przyciągające słowo-klucz. Gazeta w nowym layoucie jest przystosowana do efektywnego przeglądania.
Artykuły łamane są na trzy szpalty, przy czym na każdej kolumnie połowa szpalty jest pusta, dzięki czemu można w to miejsce wkomponować elementy uzupełniające treść i przyciągające czytelnika do lektury (ramki, liczby, linie czasu, wykresy). Charakterystyczne łamanie oraz zestawienie kolorów w podpisach zdjęcia (szarość z żółcią, którą wybijane są najważniejsze elementy) wyróżniają nowe kolumny informacyjne WPROST.
Dynamiczny skład materiałów dziennikarskich  celowo został skontrastowany z klasycznym składem felietonów, które są eleganckie i stateczne. Klasyczne pozostała również paginacja stron.
W nowym „Wprost”  zmieniła się również typografia – na łamach tygodnika można znaleźć tylko dwie rodziny fontów. Zarówno jednoelementowy Scout, jak i tekstowy Ibis są autorstwa amerykańskiego projektanta Cyrusa Highsmitha, co gwarantuje dodatkową spójność wizualną.
„Nowy WPROST to nowoczesny, dobrze zaprojektowany tygodnik, łączący najlepsze tradycje projektowania prasowego z dynamiką i wymogami współczesnego czytelnika, którego trzeba przyciągnąć do tekstu – obrazem. Jego struktura przypomina portal internetowy, ale jest jednocześnie przejrzysta i elegancka” – mówi o nowym layoucie WPROST jego autor, Kasper Skirgajłło-Krajewski. Podkreśla, że podstawowym celem, jaki sobie stawiał, były spójność pisma oraz maksymalne ułatwienie czytelnikowi dotarcia do sedna informacji.
Źródło: Media Point Group

Dodaj komentarz