cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów

Źródła wiedzy i informacji


Wrzesień to czas powrotu do szkolnych ławek dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i liceów. Każdy z nich znajdzie coś dla siebie również w ofercie wydawniczej. W tym ważnym okresie powakacyjnym duże pole do popisu mają przede wszystkim wydawcy prasy edukacyjnej.
Niekwestionowanym liderem na rynku jest wydawnictwo Aga Press z Warszawy, które niemal zdominowało rynek prasy edukacyjnej. W tej chwili agencja wydaje aż cztery tytuły: „Kumpel” (klasy I-III szkoły podstawowej), „Victor Junior” (IV-VI), „Victor Gimnazjalista” i „Cogito” (dla licealistów). Wszystkie te pisma są dwutygodnikami.
– W przypadku pism edukacyjnych kierowanych do konkretnej grupy wyznaczonej przez etap edukacji, trudno o wierność, bo siłą rzeczy każdy czytelnik może być związany z tytułem tylko trzy lata – mówi Bogna Bizoń, redaktor naczelna „Victora Gimnazjalisty”. – Dlatego nieustannie staramy się informować odbiorców, że nawet jeśli skończą swoją „przygodę” z gimnazjum, a zatem i z „Victorem Gimnazjalistą”, to już czeka na nich „Cogito” – pismo nieco inne, poważniejsze, ale robione według tej samej myśli – ma pomagać, informować, doradzać, po prostu być z uczniem. Przyjęliśmy strategię „przekazywania” sobie uczniów – od „Kumpla” aż po „Cogito”. I muszę przyznać, że to są najprzyjemniejsze chwile, kiedy w korespondencji czy wśród społeczności na Facebooku pojawiają się osoby, które jeszcze rok wcześniej związane były z innym, młodszym naszym tytułem. O to właśnie nam chodzi – dodaje Bogna Bizoń.
Cały artykuł ukaże się w miesięczniku „Nasz Kolporter” 9/2012

Dodaj komentarz