cykliczne porady dla sprzedawców, opinie ekspertów
Kolporter_WaitTV

Telewizja w salonikach

Kolporter rozpoczął współpracę ze spółką Call2Action. Dzięki temu od września br. na ekranach przy kasach w ponad 200 salonikach prasowych Kolportera i salonach prasowych Top-Press emitowany jest program Wait TV. Obejmuje on najważniejsze informacje z Polski i ze świata, prognozę pogody, kalendarium, informacje biznesowe oraz materiały reklamowe. Wpływa też istotnie na zwiększenie sprzedaży.
 

Kolporter_WaitTV
Ekrany z programem Wait TV zostały zainstalowane w ponad 200 salonikach prasowych Kolportera i salonach prasowych Top-Press (Fot. Piotr Lech)

Instalacja ekranów w 205 punktach własnej sieci handlowej jest dla Kolportera dodatkowym kanałem komunikacji z klientami. – Przy współpracy z Call2Action wprowadzamy do swoich placówek nowe narzędzie reklamy i autopromocji – mówi Piotr Lech, menadżer ds. promocji w Departamencie Sieci Własnej Kolportera. – To szybki i skuteczny sposób na zaprezentowanie oferty zarówno naszej, jak i naszych partnerów, a wśród nich wydawnictw prasowych i dostawców produktów przykasowych. Zamierzamy również wykorzystać lokalność ekranów i zainteresować reklamą przedsiębiorców działających w pobliżu naszych placówek – dodaje Piotr Lech.
Rozpoczęcie współpracy z największą siecią dystrybucji prasy w Polsce to znaczący krok w rozwoju spółki Call2Action. Wait TV dotychczas dostępny był wyłącznie w strefach przykasowych wielkopowierzchniowych marketów. – Pozyskanie sieci Kolporter daje nam nowe możliwości, które pozwolą zapewnić dynamiczny rozwój naszej sieci nośników – emisja Wait TV w placówkach Kolportera umożliwi nam dotarcie do niemal dwóch milionów zupełnie nowych konsumentów – mówi Magdalena Żurawska, dyrektor sprzedaży Call2Action.
Należące do Call2Action Wait TV i Shopping TV można było dotychczas oglądać w sieciach delikatesów, supermarketów i hipermarketów. Pozytywny odbiór ekranów reklamowych w sieciach handlowych potwierdzają badania przeprowadzone przez ośrodek badawczy Millward Brown SMG/KRC. Blisko 65 proc. respondentów przyznało, że dzięki oglądaniu Wait TV, czas spędzony w kolejce nie dłuży się, a prawie 55 proc. chętnie ogląda emitowane tam reklamy. Co więcej, reklama na ekranach przekłada się na wysoką skuteczność – wskaźnik konwersji dla nośników Wait TV to ponad 20 proc.
W przypadku saloników prasowych, w których zainstalowano ekrany, testy pokazały, że sprzedaż produktów marek własnych Kolportera w ciągu pierwszego miesiąca wzrosła aż o 20 proc.
– Specjalnie na potrzeby saloników prasowych wykorzystany został nowy format ekranów – komentuje Magdalena Żurawska. – Dotychczas Wait TV emitowany był na ekranach 19-calowych. Ponieważ specyfika salonów prasowych jest inna niż sklepów wielkopowierzchniowych – w przypadku Kolportera zdecydowaliśmy się na wykorzystanie ekranów 22-calowych. Większy format sprawi, że emitowane materiały będą widoczne dla każdej osoby odwiedzającej salon prasowy.
Call2Action S.A. powstało w 2008 roku. Firma dysponuje własną siecią nośników multimedialnych, zlokalizowanych na terenie hal sklepowych sieci supermarketów Piotr i Paweł, delikatesów Alma oraz hipermarketów i kompaktowych hipermarketów Tesco. Call2Action posiada zasięg na poziomie 9,3 miliona konsumentów powyżej 18. roku życia. Od połowy 2009 r. jest spółką giełdową notowaną na rynku New Connect. W lutym 2012 roku firma powołała do życia Shopping TV i Wait TV.
(red)

Dodaj komentarz