Strategiczne położenie

O łódzkim Oddziale Kolportera można powiedzieć, że znajduje się niemal w centrum Polski. Łódź, która leży na skrzyżowaniu autostrad łączących północ z południem i wschód z zachodem kraju, znajduje się bowiem jedynie 30 km na południe od geometrycznego środka Polski w miejscowości Piątek.

Obszar działania łódzkiego Oddziału  obejmuje wszystkie 21 powiatów województwa łódzkiego, tj. ok. 18 tys. km kw. – W magazynie mamy zatrudnionych siedemnastu pracowników. Dziesięć  osób pracuje pod kierownictwem Krzysztofa Wróblewskiego w Sekcji Obsługi Zwrotów, a siedem w Sekcji Obsługi Dostaw, której kierownikiem jest Marcin Ciołek – informuje dyrektor Oddziału w Łodzi Rafał Szcześniak. – Te osoby zapewniają obsługę magazynową dla 26 tras, w tym 15 terenowych.

Transport oddziałowy obsługuje łącznie 187 tys. km tras miesięcznie. Najdłuższa trasa ma 430 km i prowadzi do granicy trzech województw: wielkopolskiego, opolskiego i łódzkiego w powiecie wieluńskim. Najdalej wysuniętym punktem jest miejscowość Skomlin, z którego do Opola jest już tylko 79 km.

Codziennie pracownicy Sekcji Obsługi Zwrotów skanują i rozliczają gazety z prawie 1600 punktów sprzedaży, do których oczywiście uprzednio dostawę nocną przygotowują osoby z Sekcji Obsługi Dostaw. Najdłużej pracującymi osobami w magazynie są: Krzysztof Wróblewski, który zaczynał swoją karierę w Kolporter Service jako pracownik magazynu, następnie dołączył do nas i w tym roku minął 13 rok jego pracy. Również długim stażem mogą poszczycić się panie, które skanują zwroty z punktów: Kamila Syska, Paulina Kochanowska i Emila Nowicka. – W tym roku minęło im 11 lat – mówi kierownik Działu Logistyki Jacek Bartosik, który sam przepracował w Kolporterze 22 lata na różnych stanowiskach managerskich.

Wśród osób które z łódzką logistyką związane są najdłużej jest też kierowca Krzysztof Bogusz z 18-letnim stażem. Obsługuje trasę w rejonie osiedla Retkinia (m.in. ze znanym filmowej Łodzi dworcem kolejowym Łódź Kaliska oraz stadionem piłkarskim ŁKS).

Sekcja Obsługi Dostaw Oddziału w Łodzi rozpoczyna pracę około godziny 16.00, kiedy to przyjmuje zbiorczą dostawę prasy kolorowej. Około godziny 2.00 dostarczane są dzienniki, a kierowcy wyjeżdżają w trasy ok. 4.00 i wówczas kończy pracę Magazyn Nocny. Sekcja Obsługi Zwrotów, czyli Magazyn Dzienny, rozpoczyna pracę o godzinie 7.00, a kończy o 15.00.

10 lat temu w styczniu 2009 roku oddział w Łodzi został połączony w wyniku fuzji z konkurencyjną firmą HDS Distribution. – Było to wydarzenie szczególnie istotne dla logistyki, ponieważ przez wiele miesięcy nasze magazyny znajdowały się w Łodzi, Sieradzu, Skierniewicach i Piotrkowie Trybunalskim. Rozwoziliśmy prasę na ponad 60 trasach. Dzięki technologii, firmowemu know-how oraz efektywności pracowników przez ostatnią dekadę udało się dokonać sprawnej fuzji i uzyskać najwyższy poziom usługi magazynowo- transportowej – wspomina Jacek Bartosik.

Dodaj komentarz