Kolporter od lat realizuje akcje samplingowe i programy zakupowe dotyczące różnych produktów. W ten sposób promowane w salonikach prasowych były już takie marki, jak Knorr, Haribo, Adidas, Fairy, Whiskas i Pedigree, Always czy Frutella, a wspieranie podobnych działań rozwiązaniami informatycznymi stało się już normą.
Z SMS-em do saloniku
Sampling w salonikach prasowych Kolportera i salonach Top-Press polega na bezpłatnym wydawaniu klientom próbek produktów spożywczych lub kosmetycznych różnego rodzaju materiałów reklamowych i informacyjnych, np. katalogów dostarczanych przez producentów. To forma zapoznania konsumentów z walorami nowych produktów, zawsze mile widziana przez klientów. – Sprzedawcy wiedzą, komu mają wydać próbkę lub nagrodę, ponieważ przypomina im o tym specjalny program komputerowy, opracowany przez informatyków naszej spółki – mówi BTL Manager Mariusz Skadłubowicz z Kolportera. – Ponadto mamy możliwość dotarcia konkretnych odbiorców na podstawie „koszyka” ich zakupów, płci, wieku czy miejsca zamieszkania – dodaje.
Inną nowością informatyczną jest odbiór próbki bądź nagrody na podstawie unikatowego kodu, otrzymanego na stronie internetowej producenta lub przez SMS. Klient zgłosi się do wskazanego saloniku, poda sprzedawcy kod i w zamian otrzyma nagrodę lub sampla. – To w jeszcze większym stopniu usprawni wydawanie w salonikach gratisowych towarów lub ich próbek – podkreśla Mariusz Skadłubowicz.
Zalety samplingów widzą współpracujący z Kolporterem producenci, przy niskich kosztach mają bowiem możliwość dotarcia ze swoimi produktami do konkretnych grup konsumentów. Średnio w roku Kolporter przeprowadza 30 akcji samplingowych. Najnowsza loteria promocyjna odbywa się w wybranych salonikach Kolportera na terenie całego kraju. Uczestnicy organizowanej przez Mars Polska akcji „Twix rozdaje 10 000 kaw” mogą w salonikach odbierać nagrody – opakowania z kawą Tchibo Gold Selection Crema. Każdy, kto kupi w dowolnym sklepie promocyjny baton Twix i znajdzie na opakowaniu napis „Wygrałeś paczkę kawy”, a potem zgłosi się z tym opakowaniem do saloniku prasowego Kolportera, otrzyma w zamian opakowanie z kawą Tchibo Gold Selection Crema (180 g). Lista saloników, w których można odebrać nagrody, znajduje się na stronie www.twix.pl/mapa. Zakończenie planowane jest na 30 września br.
Żele, katalogi, napoje…
Wcześniej, bo od 23 maja do 5 czerwca br., próbki żelu Dove Visible Care Toning otrzymywali klienci wytypowani przez producenta kosmetyku, firmę Unilever Polska – poprzez SMS-a byli informowani, w którym saloniku mogą odebrać próbkę. Natomiast od 6 czerwca aż do wyczerpania zapasów żel Dove bezpłatnie otrzymywali klienci, którzy zakupili w salonikach czasopisma kobiece. W sumie producent przeznaczył na akcję samplingową 60 tysięcy próbek żelu pod prysznic.
Kolejna akcja samplingowa w salonikach prasowych i salonach Top-Press Kolportera odbyła się w dniach 18 czerwca br. – 3 lipca br. Klienci, którzy zakupili wybrane tytuły prasy kobiecej i wnętrzarskiej, otrzymywali letni katalog sprzedaży wysyłkowej producenta firanek, firmy Wisan. Akcja objęła 600 punktów sprzedaży, a dla klientów przygotowano 35 tysięcy egzemplarzy bezpłatnego katalogu.
Z kolei firma Premium Beverages do akcji samplingowej we wszystkich salonikach Kolportera przeznaczyła 35 tysięcy puszek Blow La Feminine Edition (250 ml) – napoju energetycznego przygotowanego z myślą o kobietach. Napój Blow otrzymują bezpłatnie klienci, którzy kupią w saloniku energetyk innej marki (Red Bull, Tiger, Blac) lub jeden z piętnastu, wytypowanych przez producenta, miesięczników.
Piotr Lech, menadżer ds. promocji w Kolporterze S.A. mówi, że dzięki obsłudze programów promocyjnych i samplingom, saloniki nie są postrzegane przez konsumentów jako zwykłe miejsce sprzedaży prasy i artykułów pierwszej potrzeby, ale jako nowoczesny punkt, gdzie oprócz podstawowych zakupów można odebrać atrakcyjną nagrodę lub otrzymać próbkę nowego produktu.
GK