Polacy coraz chętniej interesują się zdrowotnymi aspektami żywienia. Poszukują przepisów kulinarnych typu fit, poznają najnowsze trendy fitness, a także coraz częściej przyglądają się produktom, które wkładają do koszyka z zakupami – wynika z raportu przeprowadzonego przez firmę badawczą Gemius na zlecenie On Board PR.
Duża część produktów spożywczych kupowanych przez Polaków, oprócz wartości odżywczej, zawiera dodatkowe substancje, mające na celu wzmocnienie ich właściwości zdrowotnej. Są to tak zwane produkty wzbogacone albo funkcjonalne. Należą do nich np.: soki z witaminami lub jogurty ze specjalnymi szczepami bakterii.
Jak ukazują wyniki badania przeprowadzonego, pojęcie żywności funkcjonalnej nie jest szeroko znane wśród Polaków, zetknął się z nim tylko co 10. mieszkaniec naszego kraju. Znajomość tego pojęcia jest szczególnie niska wśród osób najmłodszych (15-18 lat) i wśród mieszkańców wsi. O żywności funkcjonalnej znacznie częściej niż ogół społeczeństwa słyszały osoby z wyższym wykształceniem, mieszkańcy największych miast i pracownicy umysłowi wyższego szczebla.
– Żywność funkcjonalna to dość prężnie rozwijający się segment rynku, zarówno na świecie, jak i w Polsce, którego produkty dzięki temu, że oferują istotną wartość dodaną mogą być coraz częstszym gościem naszego codziennego menu. Dlatego coraz ważniejsza staje się percepcja i wiedza społeczeństwa dotycząca tego zagadnienia – komentuje Małgorzata Siewierska, On Board PR.
Źródło: On Board San Markos Group